Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vrstevnické učení při rozvoji čtenářství
Reischlová, Anna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení a hledáním příkladů dobré praxe v současném školním prostředí v České republice. Formálně je práce rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce se věnuje rozvoji čtenářství, charakteristice programu RWCT, CORI a Reciprocal Teaching. Dále se věnuje popisu začlenění metod projektové výuky a vrstevnického učení. Výzkumná část práce obsahuje popis vícepřípadové studie, která se zabývá popisem dobré praxe při rozvoji čtenářství pomocí vrstevnického učení. Výzkum byl realizován ve třech různých pražských školách a je stavěn na čtyřech navštívených čtenářských lekcích. (ZŠ Šeberov - celoškolní čtenářská akce zaměřená na vrstevnickou spolupráci v domovských a expertních skupinách, ZŠ Lyčkovo náměstí - čtenářská lekce doprovázená spoluprací žáků 1. a 3. třídy, ZŠ Mohylová - čtenářská lekce vedená žáky 3. třídy v MŠ Sluníčko pod střechou a spolupráce 5. třídy a 1. třídy při předčítání závěrečného slovního vysvědčení) Pomocí pozorování a vedením rozhovorů s aktéry čtenářských akcí jsou vyvozeny závěry pro vlastní užití v pedagogické praxi s ohledem na výhody a úskalí spojené s rozvojem čtenářství pomocí vrstevnického učení. Z výsledků výzkumu je možné vyvodit pozitivní působení na rozvíjení dovednosti čtení a vliv na...
Implementace výukové metody strategie vizuálního myšlení do výuky na druhém stupni základní školy
Drdáková, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
V této diplomové práci se budeme věnovat metodě v české literatuře doposud nepopsané - Strategie vizuálního myšlení, v původním znění Visual Thinking Strategies (dále jen VTS), která byla vyvinuta v oddělení edukace nejznámějšího muzea moderního umění MOMA v New Yorku, metodě, která aktivně rozvíjí schopnosti a dovednosti v oblastech: vizuální gramotnost, kritické myšlení, komunikace, kooperace, tolerance. Žák přirozenou formou zkvalitňuje své myšlenkové operace, hluboce promýšlí a řeší problémy, stává se iniciátorem i otevřeným příjemcem nových myšlenek, rozšiřuje si rozsah a úroveň řeči, zvyšuje vlastní kooperaci s ostatními, zároveň i nezávislost na vzorech, zvyšuje si sebevědomí a sebedůvěru. Metoda využívá procesu učení způsobem rozšiřování, měnění a propracovávání již existujících poznávacích schémat prostřednictvím interakce s uměleckými obrazy cestou speciálně navrženého programu. V teoretické části se zabýváme charakteristikou a analýzou metody, možnostmi implementace do českého kurikula, nalézáme možnosti dopadu metody na afektivní a kognitivní schopnosti žáka, navazujeme na společné paralely v metodě, v ČR již hojně popsané a využívané, Psaním a čtením ke kritickému myšlení (Reading and Writting to Critical Thinking). Výuková metoda VTS byla úspěšně implementována ve školách a kulturních...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.