|
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
|
|
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
|
|
Role žáků při šikaně ve škole
VÍTOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá tématem rolí žáků při šikaně ve škole. Práce je zcela teoretická. Nejdříve se seznámíme s problematikou šikany obecně, dále v kontextu faktorů, které jí ovlivňují. Zaměříme se na problematiku šikanování ve vztahu k sociální skupině vrstevníků, vytváření vztahů a rolí. Cílem práce je upozornit na význam problematiky šikany, charakterizovat role jednotlivých účastníků, popsat možnosti řešení šikany a na základě srovnání vybraných projektů řešení šikany se pokusit navrhnout postupy k řešení.
|