Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační zdroje voličů ve sněmovních volbách 2021
Kovaliková, Anežka ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem mezi volebními preferencemi a konzumovanými médii. Její první hypotéza je postavena na předpokladu, že média ovlivňují volební preference, tedy že voliči různých politických subjektů konzumují různá média. Druhá hypotéza uvádí, že voliči antisystémových stran častěji konzumují dezinformační média. V teoretické části text vysvětluje koncept dezinformace, agenda-setting, dezinformačního média, informační bubliny, konfirmačního zkreslení a antisystémové strany. Výzkum je prováděn dotazníkem distribuovaným ve skupinách na sociální síti Facebook a soustředí se na osm politických subjektů přítomných ve sněmovně ve volebním období před nebo po českých sněmovních volbách v říjnu 2021. Druhá polovina práce se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich diskuzi. Je rozdělena do podkapitol, z nichž každá představuje výsledky pro individuální politické subjekty. Poslední podkapitola kombinuje všechna data a uvádí je do kontextu.
Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících
Tučková, Kateřina ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících se zabývá způsobem, jakým média ve svém zpravodajství prezentují výsledky předvolebních výzkumů. Práce vychází z teorií účinků médií, jejichž studium ukazuje možný vliv médií na veřejné mínění, či dokonce na volební rozhodování. Z tohoto důvodu je možné od médií vyžadovat dodržování určitých standardů při zveřejňování výsledků předvolebních výzkumů, nicméně žádný předpis, který by ustanovoval, jak k tomuto typu obsahu přistupovat, v České republice neexistuje. I tato skutečnost vede k dlouhodobému sporu mezi zdroji dat (výzkumnými agenturami) a těmi, kdo je prezentují veřejnosti (médii), v jehož centru stojí odlišná měřítka kvality obou stran. Mezi často médiím vytýkané chyby patří nesprávná interpretace dat a nedostatečné vysvětlení pozadí výzkumu. Tato práce zkoumá kvantitativní obsahovou analýzou 154 článků z českých tištěných deníků napříč třemi předvolebními obdobími (2010, 2013, 2017) s cílem zjistit, jakou formou v nich jsou prezentovány výsledky předvolebních výzkumů a jestli jsou doplněny o všechny potřebné údaje. Analýza výsledků se dívá na data jako celek i sleduje trend napříč jednotlivými lety. Ve svém závěru zhodnocuje prezentaci výsledků předvolebních výzkumů v českých médiích jako nedostatečnou, z čehož...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.