Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The decline of party identification in the United Kingdom and the Netherlands
Hluchá, Tereza ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá fenoménem stranické identifikace a faktorů, které hrají roli během jejího vzniku, výboje a poklesu. Práce sleduje a srovnává měnící se úroveň stranické identifikace ve Velké Británii a Nizozemsku v době od 60. let 20. Století do současnosti. Fakt, že pokles stranictví je přímo spojen s nárůstem voličů fluktuace mezi různými politickými stranami je dnes již běžně přijímanou skutečností. Tato práce se opírá o řadu zásadních teoretických prací z oboru voličského chování, představuje nový dotazníkový výzkum provedený v menším měřítku ve skupině občanů Británie a Nizozemska. Zároveň těží z poznatků renomovaných voličských studií.
Voličská percepce volebního systému pro komunální volby
Palkosková, Lucie ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Trávníček, Matěj (oponent)
1 Abstrakt Předkládaná práce se snaží dokázat nesprávné vnímání českého komunálního volebního systému voliči. Aby bylo tohoto cíle dosaženo, byly stanoveny následující výzkumné otázky. Za prvé, jakým způsobem voliči vnímají preferenční hlasování, které český lokální volební systém umožňuje? Za druhé, využívají voliči v komunálních volbách strategické hlasování? Za třetí, jaký vliv má percepce kandidujících subjektů na rozhodování voličů? Tyto otázky byly zodpovězeny na základě vlastního výzkumu, který proběhl v jedné vybrané municipalitě. Prokázala jsem, že voliči vnímají preferenční hlasování nesprávným způsobem, který primárně vychází z jejich nízké informovanosti o volebním systému. Dále bylo zjištěno, že percepce kandidujících subjektů má vliv na způsob hlasování. To, zda voliči v komunálních volbách hlasují strategicky, se mi dokázat nepodařilo.
Česká prezidentská kampaň 2012/2013: Užití politického marketingu s ohledem na strategické účinky volebního systému a psychologii voličů
Hannich, Jiří ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem této diplomové práce je užití prvků politického marketingu v české prezidentské kampani 2012/2013. Teoretická část práce přibližuje obecný vývoj politické komunikace a volebních kampaní, principy fungování politického marketingu, základní vzorce rozhodování voličů a modely koordinovaného chování elektorátu a politických aktérů v závislosti na strategických účincích volebních systémů. V následné analýze volebních kampaní vybraných prezidentských kandidátů - Miloše Zemana, Karla Schwarzenberga, Jana Fischera a Jiřího Dienstbiera - je sledováno, jakým způsobem a za jakých okolností jsou aplikovány postupy politického marketingu, zda kandidáti a jejich volební štáby inkorporují do procesu plánování a realizace volební kampaně předpokládané strategické účinky volebního systému, potažmo jestli a jakým způsobem v kampani pracují se zažitými představami voličů o hlavě státu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.