Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role a význam Ústřední hudby Armády České republiky v současné společnosti
Hyneš, Ondřej ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Bakalářská práce zkoumá činnost Ústřední hudby Armády České republiky (dále jen ÚH AČR), která jako jedna z mála vojenských hudebních těles na našem území ustála postupnou redukci mnoha vojenských souborů po převratu v roce 1989. Cílem práce je zmapovat činnost ÚH AČR od roku 2010 do současnosti. Teoretická část práce se zabývá obsazením daného orchestru, s důrazem na repertoár a samotnou hudební produkci. Praktická část sleduje prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru cestu několika vybraných členů ÚH AČR, na které se stávají řádnými členy tohoto hudebního tělesa. KLÍČOVÁ SLOVA armáda, vojenská hudba, tradice
"Něžné zbraně": Múzické instituce socialistické armády v Československu, NDR a Polsku
Šmidrkal, Václav ; Kučera, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kudrna, Ladislav (oponent) ; Knapík, Jiří (oponent)
Tato dizertační práce porovnává vývoj tří typů múzických institucí socialistické armády - vojenských hudeb, vojenských divadel a vojenských uměleckých souborů na příkladu Československa, Německé demokratické republiky a Polska od druhé světové války do pádu komunismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republiky
Homolka, Martin ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Tato absolventská práce pojednává o Hudbě Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republiky, která je od roku 1990 součástí Hradní stráže. Od historických souvislostí, přes bývalé i současné velení až k samotným členům orchestru, včetně uplatnění některých absolventů vojenské základní služby.
"Něžné zbraně": Múzické instituce socialistické armády v Československu, NDR a Polsku
Šmidrkal, Václav ; Kučera, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kudrna, Ladislav (oponent) ; Knapík, Jiří (oponent)
Tato dizertační práce porovnává vývoj tří typů múzických institucí socialistické armády - vojenských hudeb, vojenských divadel a vojenských uměleckých souborů na příkladu Československa, Německé demokratické republiky a Polska od druhé světové války do pádu komunismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Každodennost vojenských hudebníků v rakousko-uherské armádě před První světovou válkou
Hřeben, Miroslav ; Šedivý, Ivan (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Tato práce představuje sondu do každodenního života vojenských muzikantů v rakousko- uherské armádě ve druhé polovině 19. století a před první světovou válkou. Jejím hlavním cílem je v co nejširší míře ukázat činnosti vojenských muzikantů spojené s hudebním vystupováním a s uměleckou produkcí. Snaží se zachytit místa, na nichž produkce probíhaly, příležitosti, při nichž k nim docházelo a zároveň i hodnocení ze strany samotných muzikantů. Práce se též zabývá historickým vývojem vojenských kapel, jejich organizací a v poslední části je na základě rozboru kritiky hudebních časopisů rozkrýváno i vnímání vojenských kapel ze strany odborné i laické veřejnosti.
Bicí nástroje ve vojenských hudbách
Vytiska, Miroslav ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; VLASÁK, Vladimír (oponent)
Tato práce je zaměřena na úlohu bicích nástrojů ve vojenském dechovém orchestru. První část se zabývá funkcemi a úkoly vojenské hudby. V druhé části je popsána historie vojenské hudby od starověku až do současnosti se zaměřením na středoevropský region. Ve třetí části je potom provedena analýza postavení bicích nástrojů v rámci vojenského dechového orchestru a jsou zde z hlediska bicích nástrojů popsány souvislosti mezi vojenskou hudbou a symfonickými orchestry či populární hudbou. Závěr třetí části tvoří srovnání dvou vyhraněných typů skladeb pro vojenské hudby ? klasického vojenského pochodu Julia Fučíka a moderní kompozice Hudba pro Prahu 1968 od Karla Husy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.