Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Současná česká poezie a její vnímatel
Hoření, Vendula ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
diplomové práce: Současná česká poezie a její vnímatel Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra českého jazyka a literatury Vendula Hoření Tato diplomová práce se zabývá současnou českou poezií. Snaží se nalézt její typické formy a obsahy. Slovem "současná" je míněno období, v němž byly materiály k jejímu zpracování sbírány, tj. v rozmezí od jara 2010 do jara 2011. Důraz je kladen na vnímatele a způsob, jakým se s poezií může dnes setkat. Hypotéza, že výsledkem výzkumu bude zjištění, že jisté obsahy a formy jsou nadčasové, ale jiné pouze současné, byla potvrzena. Jako nové obsahy byla nalezena témata reagující na současné fenomény virtuálna, ekologie a konzumní společnosti. Mezi nové formy současné české poezie byly zařazeny: projekt Poezie pro cestující, antologie Nejlepší české básně, soutěž v autorské recitaci Slam poetry a písničkářské setkání Open mic jako převzaté po zahraničních vzorech a Fyzické básnictví Petra Váši a v jistém smyslu také básnická improvizace Jakuba Folla jako původní současná česká poezie.
Role autora v uměleckém díle podle Jana Mukařovského se zaměřením na film
Lavická, Kristýna ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám rolí autora v uměleckém díle podle Jana Mukařovského se zaměřením na film. Nejprve popisuji Mukařovského pojetí uměleckého díla z pohledu strukturální estetiky. Mukařovský umělecké dílo považuje za autonomní znak, přičemž navazuje na koncepci znaku Ferdinanda de Saussura. Zároveň od něho přejímá dvojici pojmů langue a parole. V této práci vysvětluji Mukařovského základní pojmy estetická funkce, norma a hodnota. Rozebírám rozdíl mezi pojmy individuum a subjekt v umění a mezi pojmy záměrnost a nezáměrnost v umění. Popisuji Mukařovského pojetí autora uměleckého díla a porovnávám jej s dalšími autory, Umbertem Ecem, Rolandem Barthesem a Michelem Foucaultem. V práci charakterizuji historickou proměnu pojetí autora podle Mukařovského a přidávám i nové pojetí autora v kyberkultuře podle Pierra Lévyho. Dále ve své práci uvádím další autory, kteří se zabývají filmem jako druhem umění znakového charakteru. Konkrétně jimi jsou James Monaco a Jerzy Plaževski, které se nejprve pokusím propojit s myšlenkami Jana Mukařovského. Tito autoři mi slouží jako opora, protože Jan Mukařovský se konkrétně k roli autora ve filmu nevyjadřuje. Zaměřuji se na teorii víceúrovňového filmu Jaroslava Vančáta, který hovoří o třech rovinách filmu, na které se vždy podílí jiný autor. Zproblematizuji...
Prekladový dialóg: Proces kódovania a dekódovania v štruktúrach filmového štýlu v pôvodnom diele a remaku
Gladiš, Michal ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kokeš, Radomír D. (oponent)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike remaku v kontexte jeho užitia v dejinách kinematografie a vo filmovej teórií. Poukazujem na to, ako sa k remaku pristupovalo od vzniku filmu, ako je možné ho definovať a v akých podobách sa s ním môžeme stretnúť. Každá teoretická úvaha o remaku prináša odlišnú voľbu perspektívy a metódu jeho skúmania. Hlavnou časťou bakalárskej práce je preto snahou o nadobudnutie nového aparátu, prostredníctvom ktorého môžeme uvažovať o remaku ako o interpretačnej variante pôvodného diela. V tejto súvislosti odkazujem prevažne na teoretické prístupy Gérarda Genetta, Julie Kristevovej, Seymoura Chatmana, Umberta Eca a na pojmy intertextuality a interpretácie, čím sa snažím podnety z literárno-vedeckej teórie aplikovať do filmového diskurzu. V poslednej kapitole analyzujem dva konkrétne filmy a to Visitor Q Miike Takashiho ako remake filmu Teorema Piera Paola Pasoliniho. Vzťah medzi remakom a jeho pôvodným dielom sa ukazuje ako nové čítanie oboch diel. Prepis jedného diela druhým sa javí ako čitateľské gesto zachycujúce tento proces v novej tvorbe.
Současná česká poezie a její vnímatel
Hoření, Vendula ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
diplomové práce: Současná česká poezie a její vnímatel Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra českého jazyka a literatury Vendula Hoření Tato diplomová práce se zabývá současnou českou poezií. Snaží se nalézt její typické formy a obsahy. Slovem "současná" je míněno období, v němž byly materiály k jejímu zpracování sbírány, tj. v rozmezí od jara 2010 do jara 2011. Důraz je kladen na vnímatele a způsob, jakým se s poezií může dnes setkat. Hypotéza, že výsledkem výzkumu bude zjištění, že jisté obsahy a formy jsou nadčasové, ale jiné pouze současné, byla potvrzena. Jako nové obsahy byla nalezena témata reagující na současné fenomény virtuálna, ekologie a konzumní společnosti. Mezi nové formy současné české poezie byly zařazeny: projekt Poezie pro cestující, antologie Nejlepší české básně, soutěž v autorské recitaci Slam poetry a písničkářské setkání Open mic jako převzaté po zahraničních vzorech a Fyzické básnictví Petra Váši a v jistém smyslu také básnická improvizace Jakuba Folla jako původní současná česká poezie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.