Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The New York School Poets and Visual Arts: The Poetry of John Ashbery and Frank O'Hara
Žůrková, Michaela ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Básníci Newyorské školy a vizuální umění: Poezie Johna Ashberyho a Franka O'Hary Dílo básníků Newyorkské školy je velmi ovlivněno vizuálním uměním. Básníci, jako jsou například Frank O'Hara, John Ashbery, Kenneth Koch a John Schuyler, se nechali inspirovat zejména abstraktním expresionismem, surrealismem, kubismem a dadaismem. Vizuální umění mělo tak silný dopad na poezii, protože malíři Newyorkské školy dominovali tehdejšímu světu umění, udávali trendy a básníci a hudebníci je následovali. Vizuální umění také hrálo důležitou roli v životech básníků, jelikož mnoho z nich bylo kritiky umění a navíc se často podíleli na spolupráci s malíři. Tato bakalářská práce se zaměřuje na dva básníky Newyorkské školy, O'Haru a Ashberyho, protože jejich poezie vykazuje vliv vizuálního umění v porovnání s jinými básníky Newyorkské školy nejvýrazněji. O'Hara používá zejména techniky abstraktního expresionismu a je nejvíce ovlivněn uměním Jacksona Pollocka. O'Harovy básně jsou bezprostřední a jsou založeny na vyjádření současného momentu, co se děje teď v tuto chvíli. Zaměření na současnost je spojeno s technikami akční malby, která vyjadřuje umělcovo "já" a jeho emoce. Použití technik, jako například "push" a "pull" a práce s povrchem a perspektivou, se projevuje v experimentování s formou básní a dále zdůrazňuje důležitost...
Umění versus sport. Mezioborové vztahy mezi vizuálním uměním a sportem
Fröhlichová, Hana ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Předkládaná diplomová práce je sondou do vztahu sportu a umění. Snaží se nacházet nové společné prvky, ze kterých by se dalo vycházet při pojímání výtvarné a tělesné výchovy. Didaktická část obsahuje návrh projektu, který má mít zastřešující téma, které nabízí mezipředmětovou vazbu na základě zjištěných spojníků mezi výtvarnou a tělesnou výchovou v praxi.
Hudba jako inspirace ve výtvarné výchově
Salamonová, Kristýna ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tato práce je zaměřena na propojení dvou disciplín v rámci výtvarné výchovy na základní škole. Zkoumá hudební a výtvarný kontext (soudobý i historický) a jejich vzájemné ovlivňování a propojování. Soustředí se na proměny chápání hudební i výtvarné oblasti z časového hlediska, kdy staré názory a vnímání prostupují z minulosti do současnosti. Obsah práce vychází ze studie dat a analýz zakotvené teorie kvalitativního výzkumu a akčního výzkumu. Odkazy a výzkumná data jsou zmíněna a objevují se napříč celým textem, kdy podtrhuji vzájemné vazby a souvislosti mezi jednotlivými teoretickými texty. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se zaměřuje na teoretické zkoumání a možné propojení hudebního i výtvarného oboru a představuje jejich funkce a proměny. Upřesňuje vzájemnou korelaci výtvarného a hudebního jazyka a také nastiňuje vývoj a tendenci těchto oborů, včetně popisu výrazných osobností a objasnění důležitých termínu spojených s jejich prací. Ve druhé části je popsán průběh samotného výzkumu a seznámení s prostředím základní školy, ve kterém terénní výzkum probíhal. Je zde popsán plán, proces a výzkumná zjištění analyzovaných podle výzkumu v teoretické části a vše je podloženo literaturou. Jsou zde obsažena východiska celé práce a výpovědi o umění a vzdělávání z nejrůznějších pohledů....
Architektura a prostor: Funkcionalistické stavby z technologického úhlu pohledu
Lisner, Zdeněk ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Chlubná, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: Funkcionalistické stavby t technologického úhlu pohledu. AUTOR: Zdeněk Lisner KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSRAKT: Záměrem této bakalářské práce je přiblížit architekturu funkcionalismu nejen z estetické stránky rozvíjející se architektury 20. století, ale také z pohledu rozvíjejících se technických možností v souvislosti s vynálezy a potřebami lidí, kteří začali vnímat architekturu nejen jako krásnou, ale i funkční, která by vyhovovala každodennímu životu a pohodlí. Taktéž se začalo poukazovat na ekonomickou stránku výstavby nových objektů a jejich začlenění do stávající krajiny. Část této práce je věnována i architektuře 19. století a to mimo jiné z důvodu, abychom mohli porovnat vliv průmyslové revoluce a změnu politické situace na vznik nových staveb, jejichž prvky se používají dodnes. V této práci jsou představeni významní světoví i čeští představitelé funkcionalistické architektury, kteří se zaměřili mimo jiné i na bytový design. Přínos této bakalářské práce by měl spočívat získání znalostí architektury funkcionalismu, který započal éru architektury 20. století. Klíčová slova: Funkcionalismus, architektura, technologický prvek, moderní směr, stavba
Madona a pieta : Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku
Dráždilová, Martina ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Martina Dráždilová: Madona a Pieta. Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. /Diplomová práce/ Praha 2011 − Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 179 stran. Přílohy: 6 originálních maleb na plátně, kombinovaná technika. CD s inspiračním pedagogickým programem. Práce se zabývá tematickým protikladem Madony a Piety a způsobům jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. Cílem práce je zasadit teoretické kunsthistorické poznatky do kontextu výtvarné pedagogiky, ukázat možnosti a meze pedagogické práce s náboženskými tématy. V první části práce představuji koncept kulturního křesťanství, který zařazování náboženského tématu do školního prostředí legitimizuje a ukazuje, jakým způsobem se kulturní křesťanství promítá do rámcových vzdělávacích programů. Ve druhé části je zařazena uměleckohistorická studie mapující ikonografické typy Madon a Piet, vývoj zobrazování tématu ve středověké výtvarné kultuře je zde ilustrován na příkladu italského malířství 13. a 14. století. Z poznatků získaných teoretickým studiem vychází pedagogický projekt na dané téma určený studentům gymnázií. Výtvarné problémy, jimiž se projekt zabývá, autorka ověřuje ve vlastní výtvarné tvorbě. Přílohou práce je kvantitativní výzkum zjišťující postoje studentů gymnázií ke...
Grafické výtvarné techniky v mateřské škole
SCHERLINGOVÁ, Alena
Tématem bakalářské práce je využití grafických výtvarných technik v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj grafiky a její nejvýznamnější tvůrce ve světovém a českém výtvarném umění. V další části jsou popsány základní grafické a přípravné grafické techniky a jejich možnosti využití ve výtvarné výchově v mateřské škole. Praktická část bakalářské práce obsahuje konkrétní témata a postupy jednotlivých předgrafických a grafických technik vhodných pro děti předškolního věku. Součástí praktické části je fotodokumentace výtvarných prací dětí z mateřské školy.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Motivace k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
JÍROVÁ, Jana
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny související pojmy s motivací k výtvarnému umění, jako je kreativita, představivost a fantazie, přiblížení vybraných výtvarných technik, vymezení období mladšího školního věku, objasnění pojmu pedagogika volného času a pedagog volného času. Praktickou částí je výtvarný projekt, který je složen z výtvarných činností. Výtvarný projekt je realizovaný ve školní družině s dětmi prvních a druhých tříd základní školy. Jednotlivé části projektu obsahují různé motivační prvky, je zde patrné propojení mezi jednotlivými výchovami {--} výtvarná, tělesná, hudební.
Vývoj zobrazení města Olomouce ve výtvarném umění
MIKULKOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá vývojem výtvarného zobrazení města Olomouce od nejstarších podob až po současnou. Ukazuje na konkrétních výtvarných dílech proměny významných olomouckých památek a celkových pohledů na město v průběhu několika staletí a doplňuje je stručnou historií. Práce si všímá výtvarného provedení jednotlivých vedut a postupuje metodou komparace s ohledem na dobu vzniku vedut. Zmiňuje změny ve způsobu a pojetí zobrazování města Olomouce a dokumentuje současnou tvorbu umělců zachycujících ve svých dílech panorama města, památky či jeho části. V závěru hodnotí umělecká díla zobrazující Olomouc pro vývoj umění v Čechách i vývoj v regionálním kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.