Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvukomalba v houslové literatuře
Hamplová, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma zvukomalby v houslové literatuře. Práce se zaměřuje na její charakteristiku a využití v houslové hře. Zabývá se vztahem hudby a zobrazení. Na jednotlivých konkrétních notových ukázkách přibližuje, co lze hudbou znázornit. Ukázky jsou vybrány tak, aby zachycovaly různé typy zvukomalby v různých časových obdobích. KLÍČOVÁ SLOVA zvukomalba, hudba, houslová literatura, houslová technika, interpretace
Metodika hry na housle Emanuela Ondříčka The Mastery of Tone-Production and expression on the Violin ve světle tradice houslových škol 19. století
Esterlová, Tereza ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Svědectví metodik a škol hry na housle jsou důležitými prameny k poznání situace české houslové interpretace počátku dvacátého století. Bakalářská práce se zabývá publikací The Mastery of Tone-Production and Expression on the Violin z roku 1929 českého houslisty a pedagoga Emanuela Ondříčka. Aby mohly být výpovědi houslové školy uvedeny do kontextu dobové prováděcí praxe, předkládá autorka výsledky pramenného výzkumu v českých periodikách, jimiž postihuje charakter Ondříčkova koncertního působení. Skrze analýzu Ondříčkových instruktivních kusů se snaží definovat techniku práce se smyčcem a tvoření artikulace a dynamiky, vlastní Ondříčkově pojetí hry na housle. Zjištění následně konfrontuje s koncepcemi významných houslových škol a metodik devatenáctého a začátku dvacátého století. Dva rozdílné principy aplikace smyků, jež vystupují z tohoto srovnání, uvádí do souvislosti s repertoárem, na který se daní houslisté zaměřovali při svých koncertech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.