|
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníka pro Vinařství Rozařín
Novotná, Lenka ; MBA, Petr Bilavčík, (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem spokojenosti zákazníků společnosti Vinařství Rozařín s.r.o. V teoretické části práce jsou vymezeny marketingové pojmy, metody a techniky marketingového výzkumu. Praktická část práce se zabývá výzkumem spokojenosti zákazníka, který bude proveden na základě dotazníkového šetření. V závěru práce bude dotazníkové šetření vyhodnoceno a budou navrženy možnosti návrhů a doporučení na zlepšení situace podniku.
|
|
Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov
Popela, Stanislav
Bakalářská práce Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov se zabývá analýzou stavu marketingové komunikační strategie vinařských podniků v mikulovské vinařské podoblasti se zacílením na vybrané středně velké vinařství. Cílem této práce je vytvoření a navržení nové komunikační strategie této vinařské firmy. Teoretická část popisuje obor vinařství, jeho historický původ v českých zemích a mikulovskou vinařskou podoblast. Dále pojednává o popisu marketingu a marketingu ve vinařství. Praktická část se zaměřuje na analýzu stavu marketingu ve vinařských podnicích na Mikulovsku, srovnání s vinařskou lokalitou severní Itálie formou dotazníkového šetření vinařských firem a dále dotazníkového šetření spotřebitele. Následně je v praktické části obsažen popis současné komunikační strategie zvoleného vinařství a vypracován návrh nové strategie firmy jako potenciálně prospěšný. Závěrem práce jsou doporučeny postupy, jak vylepšit tuto komunikační marketingovou strategii a implementovat ji v praxi navržené vinařské firmy.
|
|
Komparativní studie komunikační strategie značek Templářské sklepy a Bohemia v letech 2011-12
Šimíková, Nikola ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vinařským marketingem - jeho teorií a především praxí. A to na příkladu komparativní analýzy dvou marketingově nejaktivnějších konkurentů na českém trhu s víny a šumivými nápoji. Jedná se o značky Templářské sklepy Čejkovice a Bohemia Sekt. Tyto značky jsou v práci nejdříve podrobně analyzovány a poté porovnány, a to z hlediska jejich identity, komunikační historie a marketingových aktivit v letech 2011 - 2012, a také z praktického hlediska vnímání značek spotřebiteli a odborníky. Práce se zaměřuje především na public relations, eventy, tisk, internet, sales promotion a poté na typy komunikace specifické pro konkrétní značku. V rámci analýzy značek jsou v práci také popsány teoretické základy vinařského marketingu a jejich konkrétní využití v praxi. Cílem práce je komparace komunikační strategie těchto dvou konkurentů, její vyhodnocení a případně návrh možných vylepšení v rámci marketingových aktivit. Praktická část, v příloze, se zaměřuje na vnímání obou značek spotřebiteli a odborníky. Výsledky praktické části mají napomoci zjištění benefitů a nedostatků reklamních aktivit značek, jejich oblíbenost mezi spotřebiteli a také rozdíl ve vnímání značek spotřebiteli a odborníky.
|
|
Komunikace českých vinařských spolků VOC v digitálním věku
Mrázová, Anna ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Sociální média se vedle popularity běžných uživatelů těší také rostoucímu zájmu ze strany komerční sféry. Využívání sociálních médií se liší mezi různými odvětvími i v závislosti na geografickém umístění, důležité pro všechny sektory je však pochopení, které platformy sociálních médií implementovat a jak je efektivně využívat. Vinařský obor má v tomto specifické postavení, neboť je často prezentován s důrazem na tradici. Rostoucí množství lidí vyhledává a sdílí informace o víně právě skrze sociální média, což má za následek proměnu i z podstaty konzervativního vinařského oboru. Jednotlivá vinařství si tak za účelem komunikace s potenciálním zákazníkem zakládají profily na platformách sociálních médií. Ačkoliv existují zahraniční výzkumy zabývající se mírou a způsobem využívání sociálních médií ve vinařském sektoru, v České republice se jedná o raritu. Cílem této diplomové práce je proto zmapovat současnou situaci a zjistit, jestli a jak česká vinařství využívají sociální média, a poté tyto výsledky zasadit do mezinárodní perspektivy za pomoci dostupné literatury. Pro tento účel bylo osloveno více než 650 vinařství ze všech vinařských regionů České republiky.
|
|
Komparativní studie komunikační strategie značek Templářské sklepy a Bohemia v letech 2011-12
Šimíková, Nikola ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vinařským marketingem - jeho teorií a především praxí. A to na příkladu komparativní analýzy dvou marketingově nejaktivnějších konkurentů na českém trhu s víny a šumivými nápoji. Jedná se o značky Templářské sklepy Čejkovice a Bohemia Sekt. Tyto značky jsou v práci nejdříve podrobně analyzovány a poté porovnány, a to z hlediska jejich identity, komunikační historie a marketingových aktivit v letech 2011 - 2012, a také z praktického hlediska vnímání značek spotřebiteli a odborníky. Práce se zaměřuje především na public relations, eventy, tisk, internet, sales promotion a poté na typy komunikace specifické pro konkrétní značku. V rámci analýzy značek jsou v práci také popsány teoretické základy vinařského marketingu a jejich konkrétní využití v praxi. Cílem práce je komparace komunikační strategie těchto dvou konkurentů, její vyhodnocení a případně návrh možných vylepšení v rámci marketingových aktivit. Praktická část, v příloze, se zaměřuje na vnímání obou značek spotřebiteli a odborníky. Výsledky praktické části mají napomoci zjištění benefitů a nedostatků reklamních aktivit značek, jejich oblíbenost mezi spotřebiteli a také rozdíl ve vnímání značek spotřebiteli a odborníky.
|
|
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníka pro Vinařství Rozařín
Novotná, Lenka ; MBA, Petr Bilavčík, (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem spokojenosti zákazníků společnosti Vinařství Rozařín s.r.o. V teoretické části práce jsou vymezeny marketingové pojmy, metody a techniky marketingového výzkumu. Praktická část práce se zabývá výzkumem spokojenosti zákazníka, který bude proveden na základě dotazníkového šetření. V závěru práce bude dotazníkové šetření vyhodnoceno a budou navrženy možnosti návrhů a doporučení na zlepšení situace podniku.
|