Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky
Rejfová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky" se zabývá tím, jak učitelé nakládají s rodinnými modely ve výuce podle svých profesních zkušeností. Zajímá mě, jak učitelé vnímají zařazení rodinných modelů do výuky. Jestli by se v hodinách ZSV mělo tomuto tématu věnovat více času nebo jestli je naopak toto téma ve vzdělávacích programech zastoupeno v dostatečné míře. Zaměřuji se na to, jestli učitelé prezentují pouze tradiční rodinu jako vzor nebo se snaží o zahrnutí i jiných rodinných modelů do výuky. Od toho se poté odvíjí další související otázky. Jedná se především o to, jakým způsobem učitelé aplikují rodinné modely do výuky, jestli se učitelé obávají vyjádření svého názoru nebo jestli se cítí být ve své praxi omezováni školou nebo rodiči. V teoretické části se věnuji terminologii rodiny, učiteli jako osobnosti a rodině v kurikulu a výuce. Chci poukázat na význam rodiny pro dítě a na faktory ovlivňující podobu a funkčnost rodiny. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum na základě rozhovorů s deseti informanty, kteří vyučují na gymnáziu ZSV. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že informanti hodnotí zařazení rodinných modelů do výuky velmi kladně. Dokonce většina z dotázaných by ocenila, kdyby vzdělávací programy byly rozšířeny o tato témata....
Pobyt v azylovém domě ve Strakonicích očima dětí
FRKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem azylových domů, poskytováním služeb uživatelům, bezdomovectvím a jeho vlivem na život jedince i jeho rodinu s dětmi. Cílem práce je zjistit, jak děti vnímají pobyt v azylovém domě, zda se tímto pobytem cítí stigmatizované, zda toto zařízení vnímají jako svůj domov a jak pohlíží na sociální pracovnice v tomto zařízení. První část bakalářské práce popisuje azylové domy a poskytování sociálních služeb pro uživatele, stručně charakterizuje vývojová období jedince od předškolního věku do adolescence a na závěr se zabývá základní charakteristikou rodiny, její rolí ve společnosti, jejími funkcemi a problémy, možnými příčinami sociálního vyloučení a následným pobytem rodiny v azylovém domě. Druhá část bakalářské práce je založena na kvalitativním výzkumu realizovaným pomocí polostrukturovaných rozhovorů uskutečněných s dětmi žijícími v azylovém domě ve Strakonicích. Pomocí tohoto výzkumu jsou analyzovány a vyhodnoceny odpovědi těchto dětí. Závěrečná kapitola shrnuje zjištěné výsledky z rozhovorů a výsledek výzkumu ukazuje názory těchto dětí.
Postavení seniora v rodině
Dukátová, Tereza ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá postavením seniorů v rámci dnešních rodin. V teoretické části je popsán fenomén kvality života s důrazem na kvalitu života seniorů. Dále se práce soustřeďuje na období stáří, jeho vymezení a specifika, na seniory v rámci České republiky, na popis seniorů ve vztahu k rodině a v poslední kapitole se zaměřuje na péči o seniory. Empirická část je pojata jako kvalitativní výzkum využívající Test rodinného systému - FAST a rozhovor. Celý výzkum je zaměřen na seniory žijící v rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Ve výzkumu pracuji konkrétně s domovy pro seniory. Cílem empirické části je především zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: jaké je z pohledu seniorů v rezidenčních zařízeních sociálních služeb jejich postavení v rodině. V rámci empirické části jsou popsány cíle výzkumu, stanoveny výzkumné otázky, jsou podrobně popsány metody užité při výzkumu, výzkumný vzorek a průběh celého výzkumu. Následuje analýza získaných dat a její výsledky. Celý výzkum, jeho průběh i výsledky jsou následně podrobeny kritickému zkoumání v diskuzi.
Rodina a její význam
HATÁKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma rodiny. Má dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se snažila, na základě prostudované literatury, ukázat cestu rodiny od minulosti až po současnost. Chtěla jsem poukázat na její současné problémy, kterými jsou rozvod a život dětí v neúplných rodinách. V praktické části jsem se formou pozorování zaměřila na to, jak se děti z neúplných rodin začleňují do sociální skupiny dětí v mateřské škole. Vyslovila jsem předpoklady, které jsem chtěla na základě rozboru pozorování buď potvrdit, nebo vyvrátit.
Rozdílná působení eufunkční a rozvádějící se rodiny na život dítěte
POLÁKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce je zaměřena na okruh problémů týkajících se rozvodu manželství a především jeho působení, vlivu a následků na život dětí. V bakalářské práci je porovnána rodina eufunkční a rodina procházející rozvodem. V souvislosti s tím také rozdílná chování a reakce dětí z obou typů výše uvedených rodin, druhy a možnosti porozvodové terapie pro děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.