Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lesní noviny - opora pro environmentální výchovu v předškolním vzdělávání
HOSENSEIDLOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu v předškolním vzdělávání a jejím hlavním cílem je představení výukového projektu, na téma lesní ekosystém. Environmentální projekt je ve formátu monotematického čísla novin s názvem ,,Lesní noviny", který cílí na problematiku lesního ekosystému a obsahuje ucelené vzdělávací činnosti pro podporu výuky environmentální výchovy v mateřských školách. Teoretická část se věnuje pojmu environmentální výchovy, její charakteristice, metodických prvkům a možnosti využití lesní pedagogiky. Praktická část je v rámci provedeného polosturukturovaného rozhovoru věnována evaluaci práce s Lesními novinami přímo v praxi v mateřské škole a v rodinném prostředí, kde se vyskytují děti předškolního věku. Na základě získaného kladného hodnocení vypracovaného projektu, bude práce na projektu pokračovat a v řešení je další vydání Lesních novin.
Výuka vybraných témat první pomoci na 2. stupni základní školy
BARTOŠOVÁ, Barbora
Cílem bakalářské práce bylo navržení a ověření autorského výukového programu na vybraná témata první pomoci. Ověření programu vzhledem k dlouhodobému uzavření škol muselo proběhnout distanční formou ve dvou paralelních 8. třídách v jedné českobudějovické základní škole běžného typu. Před výukou žáci dostali k vyplnění Pretest, který zjišťoval dosavadní znalosti žáků k danému tématu první pomoci. Náhodně byla vybrána experimentální třída, ve které probíhala výuka pomocí navrženého autorského programu pomocí instruktážních videí, praktického nácviku, didaktické hry, křížovky a osmisměrky. Kontrolní skupina byla vyučována konvenčním způsobem prostřednictvím monologického výkladu s pomocí prezentace vytvořené v programu Microsoft Powerpoint a následným vyplněním pracovního listu žáky. V den výuky každá třída vyplnila Posttest I a dva týdny od výuky Posttest II, jednalo se vždy o naprosto stejný didaktický test. Princip Pretest - Posttest ověřil efektivitu příslušného výukového projektu a prostřednictvím statistické analýzy t-testu bylo zjištěno, že došlo ke statisticky významnému zvýšení úrovně znalostí žáků v obou skupinách. Jelikož se obě skupiny zlepšily a poté zhoršily o stejný podíl, zvolený typ výuky jejich úroveň znalostí neovlivnil. Rozdíl Pretestu, Posttestu I a Posttestu II se vždy statisticky významně lišil ve prospěch experimentální skupiny oproti kontrolní skupině a také ve prospěch chlapců oproti dívkám. Vnímání důležitosti tématu první pomoci se změnilo v závislosti na čase takovým způsobem, že žáci po výuce mu přikládali vyšší hodnotu. Ověřený autorský výukový materiál by mohl být přínosem pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol.
Maska ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže
HANŽLOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá využitím masky ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o volném čase, dále charakterizuje věkovou skupinu adolescence z psychologického hlediska a dotýká se i současné situace věkové skupiny adolescence očima odborníků. Ve třetí kapitole je popsán fenomén masky, její definice, dělení masek a maska jako prostředek práce s identitou. Poslední kapitola teoretické části je věnována divadelní masce. V praktické části práce je obecně představen výukový projekt a projektové metody. Následně je předloženo pět konkrétních aktivit s tématem maska pro věkovou skupinu adolescentů. Aktivity jsou připraveny tak, aby adolescenty nejen zaujaly, ale především pomohly k rozvoji osobnosti a hledání identity.
Návrh výukového projektu pro environmentální vzdělávání na střední odborné škole
Drgová, Markéta
V rámci bakalářské práce s názvem Návrh výukového projektu pro environmentální vzdělávání na střední odborné škole bylo zpracováno téma: Voda jako nezbytná součást života na Zemi. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojem projekt, srovnání historického a současného pojetí výukového projektu, popis výukových metod se zaměřením na výuku pomocí projektů a také na pozitiva, popř. rizika výuky pomocí projektů. Nedílnou součástí teoretické části bakalářské práce je také popis role učitele ve výuce pomocí projektů. Pro zpracování teoretické části jsou využity odborné literární i internetové zdroje. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem návrh výukového projektu se zaměřením na téma voda. Součástí praktické části je rozpracování metodiky práce s vytvořeným projektem a ukázka pracovních listů, které budou použity v rámci výukového projektu. Metodou použitou pro zpracování praktické části bakalářské práce je analýza školních dokumentů. Na základě zjištěných výsledků bude formulován závěr společně s doporučením pro pedagogickou praxi.
Využití "pyramidy" výživy v didaktických projektech výchovy ke zdraví
Martinková, Nicole ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou "pyramidy" výživy, která je aktuálně velmi využívaná ve výuce na základních školách. Cílem práce je zhodnotit možnosti didaktického využití modelu "pyramidy" výživy ve výuce výchovy ke zdraví na základních školách a popřípadě navrhnout aktualizovanou formu "pyramidy" výživy, kterou by mohly všechny školy využívat jednotně či vytvořit výukový projekt, který by byl zaměřen na pyramidu výživy. Teoretická část je psána formou literární rešerše. Věnuje se analýze odborných knih a jejich informací o výživových doporučeních formou "pyramidy" výživy a analýze učebnic, Rámcového vzdělávacího programu a výukových programů pro žáky základních škol vzhledem k využívání "pyramidy" výživy. Empirická část využívá metody kvantitativní i kvalitativní. Zaměřuje se na analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných škol a v další část se věnuje zkoumání toho, jak učitelé základních škol využívají "pyramidu" výživy ve výuce a jaké mají žáci znalosti týkající se potravinové pyramidy. A dále se empirická část věnuje shrnutí výsledků práce, závěrům a doporučením. Výstupem práce je na základě výsledků výzkumného šetření navrhnout koncepci výukového projektu tak, aby z něj žáci snáze pochopili, jak pracovat s potravinovou pyramidou. KLÍČOVÁ SLOVA: pyramida výživy - výchova ke...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.