Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trendy ve vývoji zahraničních primárních škol
Třísková, Šárka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými trendy rozvoje primární školy s důrazem na čtení a čtenářskou gramotnost v primární škole. Práce je dále zaměřena na problémy, které se jeví jako zásadní v evropském školním vzdělávání a jsou aktuální pro rozvoj české primární školy. Předmětem práce je představit vzdělávací politiku a vzdělávací systém Německa, Švédska a Velké Británie, které reprezentují tři odlišné typy školské soustavy. Práce přináší podrobnější pohled na aktuální témata vzdělávacích politik - spravedlivost ve školním vzdělávání, jazykové vzdělávání, integraci handicapovaných a problémových žáků, začleňování imigrantů, pozici učitele. Závěrečná část obsahuje analýzu výsledků PIRLS v Německu, Švédsku, Velké Británii a České republice.
The role of the mother tongue in EFL classes
Ménová, Martina ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
Tématem práce je využití mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků. V posledních dvou dekádách se v odborné literatuře objevuje nastupující trend, který mění dosavadní spíše negativní vnímání role mateřštiny a hledá pro ni možná praktická využití ve výuce. Teoretická část práce mapuje přístupy k mateřskému jazyku v současné literatuře. Praktická část práce si klade za cíl analyzovat názory a postoje studentů k využití mateřštiny a jejich zkušenosti s rolí češtiny při výuce angličtiny na střední škole. K analýze byl použit online dotazník. Skupinu respondentů tvoří studenti nižších ročníků oboru anglistika-amerikanistika, u kterých se předpokládá zájem o studium cizích jazyků a také schopnost zhodnotit výhody i úskalí češtiny ve výuce angličtiny. Praktická část práce se zaměřuje na efektivitu češtiny ve srovnání s angličtinou, způsoby prezentace gramatiky a slovní zásoby využívané středoškolskými učiteli, vztah mezi pokročilostí studentů a užitečností mateřštiny a studijní strategie využívající češtinu. Na základě poznatků získaných z analýzy dat jsou v závěru popsána doporučení pro využití češtiny při výuce angličtiny.
The role of the mother tongue in EFL classes
Ménová, Martina ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
Tématem práce je využití mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků. V posledních dvou dekádách se v odborné literatuře objevuje nastupující trend, který mění dosavadní spíše negativní vnímání role mateřštiny a hledá pro ni možná praktická využití ve výuce. Teoretická část práce mapuje přístupy k mateřskému jazyku v současné literatuře. Praktická část práce si klade za cíl analyzovat názory a postoje studentů k využití mateřštiny a jejich zkušenosti s rolí češtiny při výuce angličtiny na střední škole. K analýze byl použit online dotazník. Skupinu respondentů tvoří studenti nižších ročníků oboru anglistika-amerikanistika, u kterých se předpokládá zájem o studium cizích jazyků a také schopnost zhodnotit výhody i úskalí češtiny ve výuce angličtiny. Praktická část práce se zaměřuje na efektivitu češtiny ve srovnání s angličtinou, způsoby prezentace gramatiky a slovní zásoby využívané středoškolskými učiteli, vztah mezi pokročilostí studentů a užitečností mateřštiny a studijní strategie využívající češtinu. Na základě poznatků získaných z analýzy dat jsou v závěru popsána doporučení pro využití češtiny při výuce angličtiny.
Trendy ve vývoji zahraničních primárních škol
Třísková, Šárka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými trendy rozvoje primární školy s důrazem na čtení a čtenářskou gramotnost v primární škole. Práce je dále zaměřena na problémy, které se jeví jako zásadní v evropském školním vzdělávání a jsou aktuální pro rozvoj české primární školy. Předmětem práce je představit vzdělávací politiku a vzdělávací systém Německa, Švédska a Velké Británie, které reprezentují tři odlišné typy školské soustavy. Práce přináší podrobnější pohled na aktuální témata vzdělávacích politik - spravedlivost ve školním vzdělávání, jazykové vzdělávání, integraci handicapovaných a problémových žáků, začleňování imigrantů, pozici učitele. Závěrečná část obsahuje analýzu výsledků PIRLS v Německu, Švédsku, Velké Británii a České republice.
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Bousová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem učebnic prvopočátečního čtení a psaní v českém jazyce, které byly používány na území dnešní České republiky v průběhu 20. století. Vychází z výčtu metod výuky od počátku do současnosti, na něj navazuje popisem a hodnocením většiny učebnic používaných v minulém století a uvádí životopisy hlavních autorů. V závěrech kapitol i závěru práce samotné sleduje posun v charakteru učebnic i výuky. Klíčová slova čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.