Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LABORARTORY BRNO
Škoda, Kristián ; Marek, Jiří (oponent) ; Palacký, Jiří (vedoucí práce)
Výtvarné umění a hudba, umělecká odvětví, která využívají odlišné výrazové prostředky, ale jejichž kořeny jsou společné. Mohou vyrůstat bok po boku a vzájemně se inspirovat, nebo se proplétat v harmonický celek. Aby toto propojení mohlo vůbec vzniknout a efektivně se rozvíjet, je nutné pro ně zajistit vhodné prostory, vytvořit umělecký inkubátor, kde výsledky umělecké tvorby budou inspirací a podnětem k další činnosti, ať už výtvarné nebo hudební. Budova Laborartory Brno poskytne prostory pro vzdělávání, uměleckou tvorbu a její prezentaci. Galerie architektury, designu a soudobého umění bude jejím srdcem a společenská zařízení tepnami rozvádějícími život.
Grafické partitury jako cesta ke skutečnosti. Ukázka "komplexního realismu" v tvorbě československých umělců 60. a 70. let 20. století v kontextu mezinárodního hnutí experimentální tvorby.
Hlaváčková, Jitka ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá v obecné rovině zkoumáním metod vyobrazení zvuku, zejména pak výskytem fenoménu grafických neboli výtvarných partitur v bývalém Československu v kontextu hnutí experimentální tvorby na počátku 60. let 20. Století. Usiluje o nalezení historických i bezprostředních, společenských a tvůrčích příčin jejich vzniku. Nalézá je v potřebě vyjádření primární (empirické) smyslové zkušenosti, oproštěné od všech formálních předpokladů, vycházejících z tradičních zobrazovacích forem. Práce poukazuje především na multidisciplinární kvality zkoumaného fenoménu, definuje "intermedialitu" jako "realistickou tendenci" a výsledné tvůrčí projevy charakterizuje ne zcela běžným pojmem "komplexní realismus". Snaží se doložit pomocí reflexe starší literatury z oboru dějin umění, hudby, filosofie (Th.W. Adorno), sociologie (M. McLuhan), sémiotiky (N. Goodman) a dalších dotčených disciplín, i vlastní analýzou materiálu, genezi a význam intermediality v kontextu výtvarného umění, zejména ve 20. století. Práce dále zkoumá paralely z historického vývoje dějin umění a hudby, zejména z počátků avantgardy (dadaismus, vznik konceptuálního umění a komplexní činnost okruhu školy Bauhausu). Provádí reflexi dobového, zejména zahraničního kontextu výskytu grafických partitur v prostředí bývalého Československa, především...
LABORARTORY BRNO
Škoda, Kristián ; Marek, Jiří (oponent) ; Palacký, Jiří (vedoucí práce)
Výtvarné umění a hudba, umělecká odvětví, která využívají odlišné výrazové prostředky, ale jejichž kořeny jsou společné. Mohou vyrůstat bok po boku a vzájemně se inspirovat, nebo se proplétat v harmonický celek. Aby toto propojení mohlo vůbec vzniknout a efektivně se rozvíjet, je nutné pro ně zajistit vhodné prostory, vytvořit umělecký inkubátor, kde výsledky umělecké tvorby budou inspirací a podnětem k další činnosti, ať už výtvarné nebo hudební. Budova Laborartory Brno poskytne prostory pro vzdělávání, uměleckou tvorbu a její prezentaci. Galerie architektury, designu a soudobého umění bude jejím srdcem a společenská zařízení tepnami rozvádějícími život.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.