Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvláštnosti výslechu dětí
Králová, Jarmila ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Cílem této práce bylo popsat hlavní rozdíly mezi výslechem dospělých a dětí. Tato práce je rozdělena do šesti kapitol, úvodu a závěru. První kapitola vymezuje pojem dítě v českém právním řádu a v mezinárodních úmluvách. Druhá kapitola popisuje specifika a problémy jednotlivých vývojových období dětí. Třetí kapitola vykládá výslech obecně. Úprava výslechu je obsažena v mnoha právních předpisech. Zaměřuji se na ustanovení související zejména s trestním právem. Další část této kapitoly souvisí s výslechem a kriminalistikou, zejména jak se připravit na výslech, stádia výslechu a taktiky jeho provádění. Také zmíním forenzní psychologii, která pomáhá a doplňuje kriminalistiku vlastními metodami a zjištěními. Čtvrtá kapitola se věnuje výpovědi. V první části obecně, druhá část popisuje proces utváření výpovědi a faktory, které mohou tento proces ovlivňovat od samotné události, až po její zaznamenání vyslýchajícím. Pátá kapitola se zabývá zvláštnostmi výslechu dětí. Jedním z faktorů, který výslech ovlivňují, je prostředí, kde výslech probíhá. Z tohoto důvodů jsou zřizovány speciální výslechové místnosti, které mohou napomoci komunikaci mezi vyslýchajícím a dítětem. Jsou vybaveny hračkami, nábytkem atd., které pomohou dítěti cítit se pohodlněji a více v bezpečí, tyto místnosti mají také technické vybavení...
Zvláštnosti výslechu dětí
Králová, Jarmila ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Cílem této práce bylo popsat hlavní rozdíly mezi výslechem dospělých a dětí. Tato práce je rozdělena do šesti kapitol, úvodu a závěru. První kapitola vymezuje pojem dítě v českém právním řádu a v mezinárodních úmluvách. Druhá kapitola popisuje specifika a problémy jednotlivých vývojových období dětí. Třetí kapitola vykládá výslech obecně. Úprava výslechu je obsažena v mnoha právních předpisech. Zaměřuji se na ustanovení související zejména s trestním právem. Další část této kapitoly souvisí s výslechem a kriminalistikou, zejména jak se připravit na výslech, stádia výslechu a taktiky jeho provádění. Také zmíním forenzní psychologii, která pomáhá a doplňuje kriminalistiku vlastními metodami a zjištěními. Čtvrtá kapitola se věnuje výpovědi. V první části obecně, druhá část popisuje proces utváření výpovědi a faktory, které mohou tento proces ovlivňovat od samotné události, až po její zaznamenání vyslýchajícím. Pátá kapitola se zabývá zvláštnostmi výslechu dětí. Jedním z faktorů, který výslech ovlivňují, je prostředí, kde výslech probíhá. Z tohoto důvodů jsou zřizovány speciální výslechové místnosti, které mohou napomoci komunikaci mezi vyslýchajícím a dítětem. Jsou vybaveny hračkami, nábytkem atd., které pomohou dítěti cítit se pohodlněji a více v bezpečí, tyto místnosti mají také technické vybavení...
Specifika svědeckých výpovědí dětí v trestním řízení z pohledu psychologie
Brousilová, Klára ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
V předkládané bakalářské práci se snažím o představení specifik, kterým musí vyslýchající čelit, pokud roli svědka trestného činu zaujímá dítě do 15 let. V první kapitole jsem krátce pro účely této práce vyjasnila pojem dítě a výslech. Pak se již detailněji zaměřuji na stěžejní témata. Přípravou výslechu je míněno zabezpečení vhodného prostředí pro výslech, nastolení příjemné atmosféry a důkladné vysvětlení právního systému a práv. Druhou kapitolu jsem věnovala komunikačním dovednostem dětského svědka, kde v podkapitolách přibližuji například konverzační pravidla či motivaci ke lhaní u dětí. V nejrozsáhlejší kapitole o sugestibilitě seznamuji čtenáře s nejznámějšími sugestivními technikami, a to jejich definováním, příklady a upozorněním na jejich škodlivost. Empirická část pak v návaznosti na poslední kapitolu teoretické části poskytuje můj návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl prozkoumat, zda je v České republice během výslechů dětských svědků využíváno sugestivních technik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zvláštnosti výslechu dětí
Kubalíková, Lenka ; Konrád, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čírtková, Ludmila (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice výslechu dětí - konkrétně osob mladších 15 let v pozicích obětí a svědků trestných činů. Výslech dětí vyžaduje značné úsilí vyslýchajícího - především trpělivost a značnou míru empatie. Důležité jsou také předchozí zkušenosti a vědomí, že každý případ je individuální, a ke každému dítěti je proto nutné přistupovat odlišně. Cílem vyslýchajícího je zjistit od dítěte relevantní informace a přitom zabránit sekundární viktimizaci dítěte. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá především českou právní úpravou problematiky, specifiky dětské osobnosti (ontogenezí, temperamentem a charakterem dětí) a metodikou výslechu (rozebírá jednotlivá stadia výslechu; dokumentaci průběhu výpovědi; osoby účastnící se výslechu a možné chyby, kterých se mohou dopouštět). Velký důraz je zde kladen na vhodné výslechové prostředí, přístup k dětem a předcházení sekundární viktimizaci. Práce neopomíjí ani specifické problémy spojené s výslechem, jako je například lživě vypovídající dítě, či dítě, které si nedokáže na předmětné události vzpomenout - v obou případech nabízí práce objasnění příčin, možná řešení a metodiku přístupu k těmto dětem. Pozornost je zaměřena také na používání demonstračních pomůcek - panenek Jája a Pája - kromě...
Sexuální zneužívání dítěte v rodinném prostředí - zvláštnosti výslechu
Vajsová, Martina ; Čírtková, Ludmila (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
Resumé Cílem diplomové práce je charakterizovat problematiku výslechu jako oběti trestné činnosti. Důvodem výzkumu je skutečnost, že i přes novely v trestním řádu není dostatečně vyřešena otázka systematiky výslechu dítěte a její realizace v praxi. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž každá kapitola se zabývá různými aspekty výslechu sexuálně zneužitého dítěte. První kapitola je úvodní a je rozdělena do čtyř částí. První a druhá část obsahuje krátký historický exkurz, definuje pojem sexuálního zneužívání a jeho formy. Třetí část pojednává o syndromu CAN a jeho pět kategoriích. Čtvrtá část se soustředí na výskyt jevu sexuálního zneužívání v České republice, jeho latenci a postavení výchovných zařízení u této problematiky. Druhá kapitola se zabývá příslušnou legislativou České republiky a Evropské unie. První dvě části definují trestné činy podle českého trestního zákoníku. Třetí a čtvrtá část se věnuje problematice z hlediska mezinárodních dohod a intervencí Evropské unie. Poslední část obsahuje srovnání českého a francouzského systému ochrany dětí včetně krátkého zhodnocení. Ve třetí kapitole je podrobně rozebrána problematika sexuálního zneužívání v rodinném prostředí. Kapitola je rozdělena do pěti částí. První část se věnuje rizikovým rodinám, rizikovým faktorům, jakožto i problému nezneužívajícího...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.