Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.
Využití textů Jana Nerudy ve výuce literatury
Mrázková, Miloslava ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zabývá kontextem Nerudova života a díla a zastoupením textů Jana Nerudy v polistopadových čítankách pro 2. stupeň základních a středních škol. Tato část je opřena o výsledky autorčiny bakalářské práce Dílo Jana Nerudy v čítankách. Následující kapitola sleduje utváření obrazu Jana Nerudy v základoškolských a středoškolských učebnicích literatury vydaných po roce 1989. Výsledky analýzy čítanek a učebnic ilustrující přetrvávající důraz na autorovu básnickou tvorbu, ačkoli se za důležitější považuje jeho přínos v oblasti fejetonistiky a moderní prózy, slouží k ozřejmění cílů práce, což je nový výběr Nerudových textů a tvorba vlastních učebnicových textů s důrazem na fejetonistickou a prozaickou tvorbu. Praktická část práce obsahuje "minivýzkum" žákovských a studentských prekonceptů ve vztahu k osobnosti a dílu Jana Nerudy provedený dotazníkovým šetřením. Ten spolu s "minivýzkumem" různých učitelských pojetí výuky o Janu Nerudovi připravují půdu pro naplnění cíle práce. Poslední kapitola obsahuje autorčin výběr textů pro základní a střední školy. Texty, jejichž výběr vychází z výsledků teoretické části práce a dotazníkových šetření, jsou opatřeny didaktickým potenciálem a doplněny vlastním návrhem učebnicového výkladového textu pro každý stupeň školy. Kapitola...
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.