Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky
The Effectiveness of Unconventional Monetary Policy Tools at the Zero Lower Bound: A DSGE Approach
Malovaná, Simona ; Holub, Tomáš (vedoucí práce) ; Franče, Václav (oponent)
Jakmile centrální banka vyčerpá svůj prostor ovlivňování krátkodobých úroko- vých sazeb, není již dále schopna uvolňovat měnové podmínky. Poté musí svou pozornost obrátit k nekonvenčním opatřením. Tato práce diskutuje vhodnost jednotlivých nekonvenčních nástrojů měnové politiky v případě České republiky, přičemž devizové intervence se jeví jako nejvhodnější volba. Ke srovnání jed- notlivých měnopolitických nástrojů v prostředí nulové dolní meze pro úrokové sazby je využit dynamický stochastický model všeobecné rovnováhy pro malou otevřenou ekonomiku odpovídající přístupům Nové keynesovské ekonomie, který je odhadnut pro Českou republiku a rozšířen o devizové intervence. Práce přináší tři hlavní poznatky. Za prvé, volatilita reálných a nominálních makroekonomických proměnných je zesílena v odezvě na domácí poptávkové, zahraniční finanční a inflační šoky. Za druhé, volatilita cen výrazně klesá, pokud centrální banka cíluje cenovou hladinu nebo měnový kurz. Za třetí, devizové intervence fixující nominální měnový kurz na stanovené hladině či intervence určené ke korekci vychýlení reálného měnového kurzu představují efektivní stabilizátor cen, přičemž intervence...
Fed's and ECB's monetary policy during the crisis - differences and their reasons
Žáček, Jan ; Holub, Tomáš (vedoucí práce) ; Franče, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce zanalyzuje přístupy Federálního rezervního systému a Evrop- ské centrální banky k monetární politice během krize. Hlavní část této práce se zabývá nekonvenčními opatřeními měnové politiky, která byla během krize prove- dena. Nejprve příslušná opatření představujeme, poté jednotlivé přístupy srovnáváme a uvádíme důvody, které zapříčinily odlišné chování Federálního rezervního systému a Evropské centrální banky. Tato práce udává šest hlavních rozdílů a jejich přís- lušné příčiny. Prvním a základním rozdílem je pohled na nekonvenční monetární politiku, a to ve smyslu komplementu nebo substitutu ke stávající politice. Druhý signifikantní rozdíl můžeme najít v chování v období před pádem Lehman Brothers. Za třetí, načasování implementace nekonvenčních opatření se také liší. Za čtvrté, zatímco pro Federální rezervní systém bylo nakupování vládních dluhopisů běžnou záležitostí již před krizí, pro Evropskou centrální banku to byla novinka. Pátým rozdílem je použití přímých nákupů versus půjček jištěných pomocí kolaterálu. Poslední rozdíl tkví v přístupu k řízení hlavních úrokových sazeb, ve kterém byl Federální rezervní systém agresivnější. Důvody, které přispěly k těmto odlišným přístupům, jsou různorodé - mandáty centrálních bank, způsob distribuce likvidity, struktura finančních...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.