Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...
Učitelovo pojetí rolových očekávání
Potoček, Petr ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Na učitele jsou v jeho profesní roli kladena různá očekávání. Kladou je žáci, rodiče žáků, nadřízení, kolegové, odborná veřejnost, představitelé školského systému i společnost v obecné rovině. Učitel utváří svou profesní identitu na základě svého osobního přesvědčení a pedagogických ideálů, vlivem praktických zkušeností, a velkou měrou je přitom ovlivněn profesními vztahy s uvedenými subjekty a jimi kladenými rolovými očekáváními. Jeho profesní identita se velkou měrou prolíná s jeho identitou osobní, přínos profese i její nároky učitel prožívá také v osobní rovině. Jeho vlastní pojetí role je z velké části v souladu se společenskými očekáváními, sám se cítí být reprezentantem společenského ideálu a společenským činitelem. Jeho role je však vymezena natolik obecně a široce, že může být pojímána poměrně individuálně, ale zároveň se její pojetí mohou u různých subjektů lišit a to se může stát příčinou konfliktů. Těm se učitel snaží předcházet kvalitou své práce i osobními postoji. Se žáky učitel rozvíjí výchovný vztah, ale velmi přitom záleží na porozumění žákům v jejich vlastní skutečnosti. Ve vztazích s rodiči je důležitým prvkem komunikace a učitelova profesní zdatnost. Rolová očekávání učitel musí zvládat vlastními silami, k tomu však potřebuje podporu nadřízených a porozumění své práci z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.