Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Zábojníková, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.