Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zoologické preparační techniky ve školní praxi
Odcházelová, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Petr (oponent)
V diplomové práci popisuji vybrané metody tvorby trvalých makroskopických zoologických preparátů. Zabývám se tvorbou kapalinových preparátů, zaléváním živočichů do umělých pryskyřic, prosycováním objektů parafinem a tvorbou balků drobných savců. Všechny jmenované metody jsem úspěšně ověřila v praxi a v případě metodických potíží optimalizovala pro použití ve školních podmínkách. V práci odpovídám na otázky, které by mohly doprovázet průběh preparací, například: jak správně konzervovat živočicha; kde živočicha legálně získat; jakým způsobem u objektu zachovat přirozenou barvu; které materiály pro preparace používat a některé další. Podle současných trendů jsem veškeré návody na provedení jednotlivých preparačních metod zpracovala nejen textově, ale i do on-line příručky ve formě webové stránky. Pro větší názornost postupů jsem příručku doplnila videosekvencemi, fotografiemi a schématy. Pomocí zmíněného e-learningového kurzu bude učitel schopen rozšířit školní sbírky o vlastní trvalé zoologické preparáty a dozví se, které typické znaky jednotlivých živočichů by měl na daném typu pomůcek ukazovat. V rámci své práce jsem dále uskutečnila dotazníkový průzkum zaměřený na používání různých typů pomůcek při výuce přírodopisu a biologie. Oslovila jsem učitele základních i středních škol napříč všemi kraji...
Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů
Bělíček, Michal ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů bylo na základě analýzy potřeb žáků navrhnout didaktické pomůcky a vhodné způsoby jejich aplikace pro výuku odborných předmětů. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na shromáždění potřebných poznatků vztahujících se ke zkoumané problematice, a to na základě studia dostupné odborné literatury a textů. V úvodu praktické části je popis místa, kde vlastní dotazníkové šetření probíhalo a po něm následuje podrobná analýza dosažených výsledků s komentářem. Bylo zjištěno, že využití didaktických pomůcek na vybrané střední škole je efektivní a vyučující jsou technicky zdatní a ovládají i různé druhy didaktické techniky. Na základě zjištěných informací bylo navrženo pořízení nového autotrenažéru, druhé interaktivní tabule, zvážení možnosti využití hlasovacího zařízení a prezentovány didaktické pomůcky vytvořené autorem.
Klasické a moderní výukové materiály a jejich komparace
Hronová, Martina ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá klasickými a moderními výukovými materiály. Vychází z vymezení pojmů souvisejících s materiálním zabezpečením výuky. Součástí práce je dotazníkové šetření. Do realizovaného šetření byly vybrány tři střední odborné školy z příbramského regionu. Práce porovnává a hodnotí využívání učebních pomůcek na vybraných školách. Dotazníkové šetření dokládá, jaké výukové materiály vybrané školy používají a jak často je používají. Dotazníkové šetření je také zaměřeno na postoj žáků k výukovým materiálům. Dále je zde poukázána efektivita využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce. Závěrem práce jsou uvedena doporučení pro jednotlivé školy.
Návrh a realizace učební pomůcky „LOGIK“
Pučegl, Pavel ; Krček, Petr (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Postupné dosluhování a nepříliš velká spokojenost s provedením stávajících panelů pro výuku předmětu „Logické řízení a programovatelné automaty“ vedlo Ústav automatizace a informatiky Vysokého učení technického v Brně k rozhodnutí ke zkonstruování nové učební pomůcky „LOGIK“. Tato pomůcka by měla pomoci při praktickém ověřování znalostí nabytých při výuce předmětu. Studenti by měli mít možnost na této pomůcce realizovat zapojení úloh pomocí kombinačních a sekvenčních logických obvodů. Cílem této práce je návrh a následná realizace této učební pomůcky tak, aby mohla být v budoucnu skutečně použita při výuce.
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.