Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky
Dostál, Radek ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Název: Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky Anotace: Bakalá ská práce je zam ena na vytvo ení metodických a pracovních list na podporu výuky 3D po íta ové grafiky. Práce se d lí na teoretickou ást vymezující teoretický rámec nutný ke správné tvorb tvo ivých úloh a praktickou ást, která se zabývá vytvo ením metodických a pracovních list , které by m li sloužit jako jeden z prost edk pro u itele a žáky k získávání a upev ování nových poznatk . Veškeré metodické a pracovní listy jsou vytvo eny s využitím programu Cinema 4D. Klí ová slova: U ební úloha, Tvo ivá úloha, Cinema 4D.
Využití úloh v učebnicích zeměpisu při rozvoji mapových dovedností ve výuce na druhém stupni základních škol
Nedbalová, Amálie ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předmětem bakalářské práce jsou úlohy zaměřené na rozvoj mapových dovedností. Cílem práce je zjistit, zda, jak často a jakým způsobem učitelé využívají učebnice zeměpisu a učební úlohy při rozvoji mapových dovedností u žáků druhých stupňů základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Práce se také věnuje tomu, jak vyučující zpracování učebnic a úloh zaměřených na rozvoj mapových dovedností hodnotí. V teoretických východiscích práce objasňuje postavení učebnic ve výuce a jejich funkce. Představen je také současný stav českého výzkumu učebnic a možnosti jeho dalšího rozvoje. Dále jsou v práci definovány učební úlohy a jejich smysl. Práce se také věnuje vymezení a jednotlivým druhům mapových dovedností (čtení, analýza, interpretace, tvorba mapy) a popisuje tzv. modely mapových dovedností. Rovněž je vysvětleno, jakým způsobem k rozvoji mapových dovedností mohou přispívat učebnice zeměpisu. V další části práce jsou popsány výsledky výzkumu realizovaného skrze dotazníkové šetření. Z těch vyplývá, že většina učitelů aktivně využívá učebnice zejména při přípravě hodin, ale i v hodinách samotných. Ukazuje se, že učební úlohy v učebnicích slouží primárně jako zdroj inspirace pro tvorbu vlastních úloh. Z hlediska druhů mapových dovedností pracují učitelé zejména s úlohami zaměřenými na čtení a...
Žákovské řešení učebních úloh z biologie na gymnáziu
TOMSOVÁ, Nora
Tato diplomová práce se zabývá žákovským řešením učebních úloh z biologie na gymnáziu. Na základě taxonomie učebních úloh podle Tollingerové bylo sestaveno pět souborů učebních úloh. Každý soubor testoval jinou kategorii učebních úloh podle Tollingerové. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, které typy učebních úloh podle Tollingerové žáci na gymnáziu preferují v hodinách biologie. Cíl práce byl zjišťován na základě dotazníku pro žáky a rozhovoru s učitelkou biologie na gymnáziu.
Analýza učebních úloh k maturitní zkoušce pro vybrané tematické okruhy učiva chemie
ŠAVRDOVÁ, Tereza
This thesis deals with the analysis of problem-solving exercises of selected chemistry syllabus topics for the GCSE exam. The theoretical part starts with a brief description of the conceptual evolution of the chemistry GCSE exam. Furthermore, the subject of chemistry in the Framework Education Programme (FEP) for secondary schools (gymnasium type) is characterized, and a list of the most common types of chemistry problems in the admissions exams for universities is presented. In the practical part, the authors compare the relation of chemistry GCSE topics at selected gymnasium schools with the learning objectives and syllabus defined by FEP. The partial aim is to analyze the preparatory problem-solving exercises for university admission exams and for chemistry GCSE exams in terms of a structure and prevailing typology of learning tasks. The authors have created a set of more complex exercises that emphasizes an interconnection of selected topics from organic and general chemistry. This outcome represents a potential contribution to the educational practice.
Obtížnost učebních úloh v předmětech se zaměřením na ICT a informatiku na ZŠ
Fojtík, Jan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě dosavadních přístupů k posuzování obtížnosti učebních úloh se zaměřením na ICT a informatiku navrhnout metodiku pro zjišťování obtížnosti úloh a ověřit ji na modelových příkladech pro ZŠ. Metodika bude reagovat na teoretická východiska, která vycházejí zejména z parametrů, forem, funkcí a specifik učebních úloh. Dalšími teoretickými východisky jsou analýza učebních úloh dle známých taxonomií, výzkumná metoda Focus group a statistické zpracování dat. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu včetně opakovaného testování žáků ZŠ a analýze získaných dat.
Geneticky modifikované rostliny ve vztahu k řešení problematiky globálních klimatických změn
Nedělová, Jana ; Opatrný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Diplomová práce shrnuje v teoretické části základní fakta související s globální změnou klimatu a poskytuje aktuální poznatky týkající se problematiky geneticky modifikovaných rostlin odolnějších vůči stresovým faktorům prostředí, včetně uvedení konkrétních příkladů strategií přípravy GM rostlin odolných zejména vůči abiotickému stresu. Přestože geneticky modifikované rostliny i globální klimatické změny představují velmi významnou a aktuální problematiku, s kterou by měla být veřejnost a především mladá generace dostatečně seznámena, v současně platných učebnicích biologie i RVP pro gymnázia je této problematice věnována velmi malá pozornost. Proto cílem předložené práce je nejen shrnout základní fakta a aktuální poznatky týkající se této problematiky, ale především zpracovat danou problematiku v didaktické rovině formou aktivizujících učebních úloh. V rámci diplomové práce bylo vytvořeno 28 učebních úloh, které postupně netradiční formou seznamují žáky s problematikou geneticky modifikovaných rostlin i s dopady klimatických změn. Žáci k jejich správnému vyřešení musí aktivně získávat informace z doprovodných materiálů a zároveň nad nimi kriticky přemýšlet a do jisté míry můžou při řešení úloh uplatnit dříve získané poznatky a zkušenosti. Z vytvořeného souboru bylo vybráno 14 úloh, které byly ověřeny...
Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky
Dostál, Radek ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Název: Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky Anotace: Bakalá ská práce je zam ena na vytvo ení metodických a pracovních list na podporu výuky 3D po íta ové grafiky. Práce se d lí na teoretickou ást vymezující teoretický rámec nutný ke správné tvorb tvo ivých úloh a praktickou ást, která se zabývá vytvo ením metodických a pracovních list , které by m li sloužit jako jeden z prost edk pro u itele a žáky k získávání a upev ování nových poznatk . Veškeré metodické a pracovní listy jsou vytvo eny s využitím programu Cinema 4D. Klí ová slova: U ební úloha, Tvo ivá úloha, Cinema 4D.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.