Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj hmatového vnímání u nevidomých dětí v předškolním věku
Vacková, Adéla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Bertlová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje hmatového vnímání u nevidomých dětí v předškolním věku. Hmatové vnímání je pro osoby se zrakovým postižením, a hlavně u nevidomých, jedním z klíčových faktorů pro jejich snadnější a hodnotnější život. Lidé se zrakovým postižením se na hmatové vnímání (i vnímání jinými smysly) spoléhají. Tito jedinci se v první řadě soustředí na jednotlivé detaily, které postupně propojují a jejich prostřednictvím si dělají celkovou představu o daném objektu. Práce obsahuje základní teorii zrakového postižení, hmatového vnímání a tyflografiky. V další části se pak zaměřuje na rozvoj hmatového vnímání, stimulace, myšlení, kreativity a představivosti u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku a také na důležitost rozvoje hmatového vnímání u těchto dětí. Šetření bylo provedeno kvalitativním výzkumem a sběr dat proběhl formou polostrukturovaného rozhovoru a pozorováním. Do výzkumného šetření byly zařazeny děti se zrakovým postižením a jejich vyučující z Mateřské školy Jaroslava Ježka. Pro srovnání byly rozhovory a pozorování prováděny také na dětech bez zrakového postižení. Rozhovory se věnují převážně oblasti rozvoje hmatového vnímání u dětí se zrakovým postižením a oblasti funkčnosti reliéfního pexesa, které jsem pro účely výzkumného šetření vyrobila. Výzkumné otázky...
Adaptace didaktických materiálů vybraných vzdělávacích obsahů pro vzdělávací oblast Člověk a příroda pro žáky se zrakovým postižením v základním vzdělávání
KREJČÍKOVÁ, Jitka
Cílem této bakalářské práce bylo teoreticky zpracovat specifika dítěte a žáka se zrakovým postižením, a tato teoretická východiska následně vztáhnout k výuce žáků se zrakovým postižením ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Na základě těchto teoretických východisek pak bylo dílčím cílem vytvořit adaptované didaktické materiály a pomůcky vybraných vzdělávacích obsahů této oblasti, využít je ve vzdělávacím procesu a zhodnotit je. Vybranými vzdělávacími obsahy se staly Obecná biologie a genetika a Biologie hub probírané v hodinách přírodopisu 6. třídy základní školy a vytvořené adaptované didaktické materiály a pomůcky byly využity při výuce na základní škole hlavního vzdělávacího proudu pro žákyni s těžkým zrakovým postižením s IV. stupněm podpůrných opatření a asistentem pedagoga.
Analýza tvorby hmatových knih pro děti s těžkým zrakovým postižením v kontextu výuky českého jazyka
Čechová, Magdalena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
První ást práce se v nuje specifik m (vývojovým i eduka ním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenza ní smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje innosti pro rozvoj hmatového vnímání. P es základní tyflografické postupy a formy se text dostává k úst ednímu tématu práce, hmatovým knihám. tená i jsou hmatové knihy p edstaveny, stejn jako možnosti, kde knihy v p ípad zájmu zap j it i zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiál shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových u ebnic, využitelných pro d ti se zrakovým postižením za len né v b žných t ídách v hodinách eského jazyka na základních školách. KLÍ OVÁ SLOVA: hmat, hmatové vnímání, hmatové knihy, žáci se zrakovým postižením, tyflografika
Reliéf sv. Kryštofa haptická pomůcka pro nevidomé
RONOVSKÁ, Tereza
První část teoretické práce se s ohledem na účel praktického výstupu (haptickou pomůckou) zabývá odvětvími speciální pedagogiky oftalmopedií a tyflografikou. Druhá část teoretické práce analyzuje námět sv. Kryštofa, který se objevuje v podobě nástěnné malby v klášterním kostele Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích. V souvislosti s místem výskytu je nastíněna historie kláštera. Praktická část se věnuje různým řešením zhotovení konkrétní haptické pomůcky pro nevidomé. Ta slouží k "nahlédnutí do obrazu" prostřednictvím reliéfu, který díky svým plastickým vlastnostem podává ucelenou vizuální představu plošného zobrazení.
Analýza tvorby hmatových knih pro děti s těžkým zrakovým postižením v kontextu výuky českého jazyka
Čechová, Magdalena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
První ást práce se v nuje specifik m (vývojovým i eduka ním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenza ní smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje innosti pro rozvoj hmatového vnímání. P es základní tyflografické postupy a formy se text dostává k úst ednímu tématu práce, hmatovým knihám. tená i jsou hmatové knihy p edstaveny, stejn jako možnosti, kde knihy v p ípad zájmu zap j it i zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiál shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových u ebnic, využitelných pro d ti se zrakovým postižením za len né v b žných t ídách v hodinách eského jazyka na základních školách. KLÍ OVÁ SLOVA: hmat, hmatové vnímání, hmatové knihy, žáci se zrakovým postižením, tyflografika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.