Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv výživy na metabolické poruchy u vysokoužitkových dojnic
Neradová, Izabela Helena
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nejčastějších metabolických onemocnění, která se vyskytují v chovech vysokoprodukčních dojnic v souvislosti s nesprávným složením krmné dávky. Zaměřuje se na ketózu, acidózu a alkalózu bachorového obsahu, poporodní parézu, ale i další, neméně důležité poruchy, které též úzce souvisí s kvalitní dietou. Popisuje jejich etiologii, patogenezi, symptomy, možnosti diagnostiky a terapie. Součástí práce jsou preventivní opatření, která je nutná dodržovat pro snížení výskytu onemocnění ve stádech. Dále se tato práce zabývá rozdělením základních krmiv na objemná a jadrná. Obsahuje jejich charakteristiku s poukázáním na hlavní rizika spojená s výskytem metabolických poruch. V další části se zaměřuje na rozdílné zásady výživy v jednotlivých fázích mezidobí s důrazem na tranzitní období. Také popisuje možnosti techniky krmení. V poslední části práce autorka prezentuje své závěry a doporučení.
Nové trendy ve fázové výživě dojnic
REJZKOVÁ, Martina
Při výživě dojnic se musí zkrmovat hlavně kvalitní krmiva. Při dlouhodobém zkrmo-vání nekvalitního krmiva může docházet k poruchám látkové přeměny, mláďata se rodí slabá, klesá reprodukční schopnost, objevují se mastitidy a další problémy. Fázová výživa je hojně využívaná ve výživě dojeného skotu, protože dokáže nej-lépe uspokojit potřeby živin v různých fázích laktace dojnic, i při stání na sucho. Základem pro respektování fyziologických potřeb dojnic je vytváření vyrovnaných skupin dojnic. Velmi důležitá je výživa především v tranzitním období dojnic. Tedy 3 týdny před a 3 týdny po porodu, kdy dojnice potřebují nejkvalitnější krmiva a především největší péči v oblasti výživy. Těchto šest týdnů je zásadních pro udržení dobrého zdravotního stavu, produkční i reprodukční efektivitě dojnice a rentabilitě celého chovu. Moderní poznatky zaručují vyšší produkci mléka a lepší uspokojení potřeby živin. V roce 2021 byla po téměř 20 letech vydaná nová norma NASEM 2021, která udává očekávané doporučení potřeb živin pro dojený skot. Dále do moderních poznatků patří i stále rozšířenější robotické dojírny s automatickým krmením, nebo využívání vitalimetrů či pH sond ke kontrole trávicích pochodů a celkové aktivity zvířat.
Výživa dojnic v tranzitním období
HAVLÍČEK, David
Bakalářská práce Výživa dojnic v tranzitním období se zabývá výživou dojnic v peripartálním období s důrazem na prevenci vzniku metabolických poruch. Zjednodušeně jsou zde popsána základní krmiva využívána k výživě dojnic. Charakteristika základních živin. Fázová výživa a metabolické poruchy způsobené vlivem špatné výživy. Vlastní práce byla založena na získání informací z pěti zemědělský podniků. Byly získávány informace o krmné dávce, způsobu ustájení, technice výživy a výskytu metabolických poruch. Ze získaných informací lze říct, že ve většině z vybraných podniků volí správné metody a postupy při krmení dojnic v tranzitním období. U dvou podniků pak byly zjištěny nedostatky zakládající se na nedostatečné znalosti živinového složení krmiv a v jednom případě nevyrovnaná krmná dávka. V žádném z vybraných podniků nejsou vážné potíže týkající se metabolických poruch.
Výživa dojnic v průběhu tranzitního období
SVAČINOVÁ, Nela
V této bakalářské práci jsou popsány základní faktory související s otelením, správnou výživou a laktací dojnice. Úvodem jsou zmíněny jednotlivé části trávicího traktu a průběh fyziologie trávení. Následně je část věnována tranzitnímu období a rizikům, která ho doprovázejí. Podstatnou část práce představuje také souhrn základních živin vyskytujících se v krmivech a základních komponentů zařazovaných do krmných dávek skotu.
Zdravotní a produkční účinek imunomodulačního preparátu Imrestoru u vysokoužitkových dojnic
NEZNÍKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zhodnocením vlivu imunomodulačního preparátu Imrestoru na zdravotní a produkční stav vysokoužitkových dojnic v tranzitním období. Pokus probíhal v zemědělském podniku Košetice v okrese Pelhřimov na dojnicích plemene holštýn. Zvířata vybraná pro pokus byla rozdělena do dvou skupin - kontrolní a pokusná. Preparát Imrestor byl dojnicím pokusné skupiny podáván subkutánně přibližně týden před porodem a v den porodu. Aktivní složkou tohoto preparátu je komerční forma přirozeně se vyskytujícího cytokinu (bG-CSF), který specificky působí na příslušné prekurzorové buňky neutrofilů a zvyšuje jejich produkci. Dojnicím byly pro zjištění účinnosti preparátu odebírány vzorky krve a zároveň byl sledován jejich klinický zdravotní stav a výskyt nejčastějších onemocnění v tranzitním období. Celkem bylo odebráno 81 vzorků krve od 31 dojnic ze skupiny kontrolní a od 18 dojnic ze skupiny pokusné. V laboratoři bylo provedeno biochemické a hematologické vyšetření, kde byly stanoveny parametry červených krvinek, počty trombocytů a leukocytů, procentuální zastoupení leukocytů, biochemické parametry krevní plazmy a obsah minerálních látek. Díky provedenému statistickému šetření bylo zjištěno, že preparát Imrestor statisticky vysoce významně (p <0,01) ovlivnil počty leukocytů a procentuální zastoupení neutrofilních granulocytů a lymfocytů. Statisticky významné rozdíly (p <0,05) mezi sledovanými skupinami dojnic byly zjištěny v procentuálním zastoupení monocytů, v počtech trombocytů a aktivitě alkalické fosfatázy.
Hudební činnosti v mezinárodních mateřských školách v Praze
Gajdová, Magdalena ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá hudebními činnostmi dětí v předškolním věku, které navštěvují mezinárodní školy v Praze, řídící se britským kurikulem. Cílem práce je vytvořit a ověřit materiál hudebních činností na podporu rozvoje slovní zásoby v angličtině i češtině, vhodný pro zapojení dětí s odlišným mateřským jazykem, s komunikační bariérou a v adaptačním období, a nabídnout tento soubor konkrétních činností učitelkám hudební výchovy v českých i v mezinárodních školách. Teoretická část porovnává odlišnosti v českém a britském kurikulu pro hudební výchovu v předškolních zařízeních. Vymezuje pojem adaptační proces a popisuje jeho průběh v českém a mezinárodním prostředí. Dále se zabývá úlohou hudby v tomto procesu a blíže popisuje projektové učení a hudební integrativní projekt. Jako teoretické východisko pro praktickou část podrobněji řeší hudební pohádku, múzické faktory řeči a slabičnou strukturu češtiny a angličtiny. Poukazuje na rozdílná pojetí hudebních pohádek. Praktická část popisuje cíle, metody a průběh akčního výzkumu zaměřeného na realizaci vytvořené autorské hudební pohádky v anglickém a českém jazyce a dále reflektuje a vyhodnocuje výsledky výzkumu. Část výzkumu se podrobněji věnuje i hudebním činnostem zaměřeným na rozvoj slovní zásoby. Některé činnosti jsou také propojené s ukázkami...
Adaptační proces anesteziologických sester z pohledu školitele
Husová, Veronika ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Úvod do problematiky: Adaptační proces absolvují všichni nově příchozí zaměstnanci s cílem co nejrychlejšího a nejefektivnějšího zapojení do plného pracovního procesu organizace. Specifickou adaptací procházejí také noví zaměstnanci, kteří začínají pracovat na anesteziologickém oddělení. Právě na anesteziologické oddělení je zaměřen výzkum diplomové práce a přináší pohled mentorů - anesteziologických sester, na průběh adaptace nových zaměstnanců. Metodologie: Jedná se o kvalitativní studii, sběr dat proběhl polostrukturovanými rozhovory s anesteziologickými sestrami mentorkami z různých oborů anestezie. Analýza dat byla provedena v několika krocích otevřeným kódováním s následnou kategorizací. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 anesteziologických sester. Výsledky: Zjištění výzkumného šetření ukazují důležité aspekty úspěšného adaptačního procesu anesteziologických sester. Jsou jimi vlastní zkušenosti mentora, jak z období adaptačního procesu, tak z jeho předešlých pracovišť, mentoring, který reprezentuje zkušený školitel, nápomocné pracovní prostředí a kolektiv a kvalitní zpětná vazba pro mentora i nového zaměstnance. Závěr a doporučení Ukázalo se, že kvalitní mentoring je strategickým prostředkem k úspěšné adaptaci nového zaměstnance. Kvalitu je však nutné neustále hlídat. Získané informace...
Tranzitní období v životě osob s mentálním postižením: Tranzitní plánování přechodu ze školy do zaměstnání
KASTLOVÁ, Ivana
V této práci se zabývám problematikou období přechodu ze školy do zaměstnání u osob s mentálním postižením žijících v dětském domově. Především věnuji pozornost samotným osobám s mentálním postižením, a to zejména tomu, jak jsou na svůj přechod ze školy do zaměstnání připravovány, jak toto důležité období zvládají a kdo do něj dále vstupuje. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů mentální postižení, tranzitní program, tranzitní plánování a tranzitní období. V závěrečné části popisuji stav u sledovaných osob s mentálním postižením před přechodem ze školy do zaměstnání, během něj a po něm. Přínosem této práce bude vytvoření přehledu, jak probíhá plánovaný přechod osob s mentálním postižením ze školy do zaměstnání. Dále se budu snažit navrhnout i jiné formy podpory, které by usnadnily osobám s mentálním postižením snadněji zvládat toto nesnadné období v době zmíněného přechodu.
Tranzitní plánování přechodu žáka s mentálním postižením z primárního vzdělávání do sekundárního vzdělávání
SACHR, Jakub
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza postojů jednotlivých aktérů tranzitního plánování období přechodu žáka s mentálním postižením z primárního do sekundárního vzdělávání. Výzkum se dále zabývá vnímáním vlastních rolí samotnými aktéry, kdo všechno vstupuje do tohoto období přechodu a zda se v českém prostředí vzdělávacího systému realizují tranzitní programy nebo jejich obdoba, jen pod jiným označením. Odpovědi na takové otázky se pokouší nalézt práce pomocí biografického výzkumu na základě hloubkových rozhovorů s potenciálními aktéry tranzitního plánování a analýzou dokumentů úřední povahy. První část přibližuje specifika dospívání osob s mentálním postižením a problematiku tohoto postižení, dále popisuje koncept tranzitních programů a jejich historii ve světě i u nás, nastiňuje vztah mezi inkluzivním konceptem a tranzitním plánováním a pomocí analýzy dokumentů se pokouší najít fragmenty tranzitního plánování v české legislativě. Na základě analýzy rozhovorů poskytnutých potenciálními aktéry je tranzitní plánování v této významné životní fázi považováno za nesmírně důležité, aktéři definují svoji roli v tranzitním týmu, identifikují další členy a hledají koordinátora pro organizační zajištění. Výsledky výzkumu ukazují, že tranzitní plánování, i přes absenci zakotvení v legislativě, je v českém vzdělávacím systému v menší míře realizováno, jen tranzitním programům chybí organizační zajištění a hlavní role koordinátora tak probíhá nahodile na základě iniciativy potenciálního aktéra, nejčastěji školy nebo rodiny žáka s mentálním postižením. Přínosem této práce je upozornění na význam tranzitního období přechodu z primárního školství do sekundárního, jež je jako téma opomíjené oproti období přechodu ze školy do zaměstnání a nezávislého života obecně, a dále seznámení se situací v české školství.
Post-Socialist Corruption as a Legacy of the Past? The Experience of Central European Countries
Matis, Maroš ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Jędruchów, Tomasz Dawid (oponent)
Predmetom záujmu bakalárskej práce je fenomén postsocialistickej korupcie. Korupcia je častým námetom spoločenských diskusií, tie sú však takmer výlučne zamerané na súčasnú situáciu a hlavne korupčné kauzy. Táto práca sa pokúša ísť hlbšie a analyzuje do akej miery je korupcia v strednej Európe dedičstvom socialistického režimu a následného obdobia transformácie. Korupcia nie je moderným fenoménom, v strednej Európe sa vyskytuje už celé storočia. Ako zlomový bod sa však javí nástup socializmu, ktorý zmenil celú spoločenskú štruktúru. Práca skúma nakoľko štrukturálne charakteristiky socialistických režimov ako ich hierarchický charakter alebo nedostatkové ekonomiky viedli k utvoreniu nových vzorcov korupčného jednania a ako tento mechanizmus fungoval. Spoločenské normy a klientelistické siete z bývalých režimov pretrvali aj po roku 1989, obdobie transformácie navyše prinieslo viaceré podnety pre korupciu ako napríklad privatizácia, legislatívne a inštitucionálne vákuum alebo ekonomická recesia, ktorými sa bude práca taktiež zaoberať. Analýza vo vzťahu ku korupcii relevantných faktorov z obdobia socializmu a transformácie by nám mohla umožniť lepšie porozumieť súčasnej korupcii v krajinách strednej Európy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.