Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychické aspekty dopravní psychologie
ČERNOCHOVÁ, Zuzana
Práce se blíže zabývá dopravní psychologií. Teoretická část se zaměřuje zejména na osobnostní charakteristiky řidiče, včetně pohledu na jejich osobnost, temperament, motivaci, emoce, schopnosti a rozdíly mezi muži a ženami. Dále jsou popisovány dopravní nehody se zaměřením na tendenci a příčiny jejich vzniku. Součástí je i kapitola pojednávající o typologii řidičů, se zaměřením na rizikové řidiče. Praktická část se zakládá na průzkumném šetření, na jehož podkladě jsou vyhodnoceny stanovené cíle. Průzkum poskytuje informace o počtu lidí, kteří se setkali s dopravní nehodou a jejich reakcí na tuto událost. Dále jsou vyhodnocovány informace o tom, jak se dotazovaní lidé sami chovají při řízení automobilu.
Nehody dětí do 15 let se zásahy složek IZS za posledních 5 let v regionu Praha
OTRADOVCOVÁ, Dita
Bakalářská práce na téma Nehody dětí do 15 let se zásahy složek IZS za posledních 5 let v regionu Prahase věnuje problematice nehod dětí. Pro zanalyzování zásahů složek integrovaného záchranného systému byl vybrán region Praha.Bakalářskou práci lze rozdělit na tři základní celky. První celek popisuje nehody po stránce teoretické. Je zde charakterizována nehoda jako taková, druhy úrazů, druhy prevence a preventivních opatření, složky integrovaného záchranného systému a rozdělení dětského věku dle pediatrie. Druhý celek se zabývá statistickou analýzou dat o zásazích složek integrovaného záchranného systému u nehod s účastí dětí do 15 let, zejména dopravních nehod a požárů. Ve třetím celku jsou zaznamenány výsledky analýzy dotazníkového šetření od rodičů dětí do 15 let. Dále tento celek obsahuje shrnutí současných preventivních opatření v ČR. V závěru jsou shrnuty cíle práce, dosažené výsledky a možná doporučení, která by mohla vést k rozšíření povědomí o možnostech prevence a zároveň k postupnému snižování počtu nehod u dětí.
Regresní a korelační analýza časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek ve vybraném regionu.
VÁVRA, Martin
Cílem diplomové práce bylo provést statistické šetření a měření statistických závislostí časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných pevných, kapalných a plynných látek, včetně jejich celkového počtu a také v případě úniku těchto látek, ve vybraném regionu "České republiky". Podstatou samotné práce bylo ověřování statistických dat, respektive dvou základních hypotéz H1 a H2 a pěti dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15. Pro tato ověření bylo použito metod deskriptivní a matematické statistiky, zejména pak regresní a korelační analýzy v rámci hypotézy H1. Pro ověřovanou hypotézu H2 bylo použito v rámci matematické statistiky neparametrické testování normality. Ověření hypotézy H1 a jejich dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15 umožnilo prokázat lineární regresi spojenou s negativní korelační závislostí ve vývoji počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v ročních časových jednotkách (2002 až 2011). Ověření hypotézy H2 umožnilo prokázat normalitu v rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jednotlivých měsíců sledovaného období let 2007 až 2011. Za přínosy práce lze považovat jednak návrh posloupnosti statistických metod pro řešení zkoumané problematiky, jednak aplikaci uvedené posloupnosti jednotlivých statistických metod na počty dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek. V souvislosti s dosaženými výsledky práce lze navrhnout i možné navazující práce. V těchto pracích by se například mohlo jednat o prozkoumání způsobů prevence, případně jiných skutečností, které vedly k negativní korelační závislosti. Předmětem další možnosti navazující práce, by mohlo být např. statistické šetření a měření statistických závislostí v rámci krajů ČR nebo zkoumání teoretického rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jiné časové jednotky.
Vliv nových luxusních automobilů na úmrtnost a vážná zranění v silničním provozu České republiky
Zapletal, Jan ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Práce ověřuje hypotézu o negativním vlivu nových luxusních osobních automobilů na úmrtnost a vážná zranění v silničním provozu v České republice. Analýza byla provedena pomocí lineární regrese na datovém souboru časové řady v období let 1991-2010. Výsledky naznačují (s nízkou signifikancí), že 1% růst podílu nových luxusních vozů na celkovém počtu registrovaných vozidel v silničním provozu je spojen s 0,39% poklesem míry úmrtnosti v silniční dopravě a s 0,03% poklesem vážně zraněných osob. Výsledek odporující výsledkům minulých studií je pravděpodobně dán širší specifikací luxusních vozů zahrnující i dříve nezahrnuté třídy automobilů. Výsledky také naznačují, že nové luxusní automobily nezvyšují významně riziko úmrtí pasažérů ostatních osobních vozů, což je pravděpodobně způsobeno převažujícím počtem méně rizikových nových luxusních vozů v provozu nad více rizikovými vozy. Překvapivým zjištěním je, že s rostoucí spotřebou alkoholu klesá počet vážně zraněných. Vzroste-li spotřeba alkoholu o 1 %, klesá počet vážně zraněných osob o 2,36 %. To je pravděpodobně způsobeno zodpovědností osob, které po požití alkoholu neusedají pod hrozbou trestu za volant. Vliv bodového systému na úmrtnost naznačuje, že s jeho zavedením na silnicích poklesla ve sledovaném období úmrtnost o 2,31 %.
Zvyšování bezpečnosti v dopravě s ohledem na oceňování lidského života
Slánský, Josef ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Čech, Jan (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku přijatelnosti konkrétního dopravního projektu. Snaží se zachytit výdaje, které vznikají dopravní nehodou. Na tomto základě se snaží vyjádřit veškeré výdaje při úmrtí člověka a dát je do vztahu s dopravním projektem. V souvislosti s tím se v práci rozebírá, jak daným nehodám zabránit v rámci podpory bezpečnosti provozu. Celá práce je rozdělena na čtyři části. První část práce popisuje nehodovost na českých silnicích, druhá část se zabývá konkrétní metodikou vyjádření nákladů při úmrtí člověka důsledkem dopravní nehody. Třetí část přibližuje konkrétní dopravní projekt a závěrečná část zhodnocuje, zda výdaje na realizaci konkrétního projektu převyšují výdaje způsobené dopravní nehodou.
Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek.
SANDOROVÁ, Radka
Diplomová práce ``Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek{\crq}q je zaměřena na oblast dopravních nehod při přepravě, která je jednou z jejích neoddělitelných částí na níž jsou kladeny zvýšené nároky a nelze ji zařadit mezi běžnou přepravu. Silniční přeprava nebezpečných látek, se řídí Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR). Přestože je bezpečnost silniční přepravy nebezpečných věcí ve smyslu ADR všestranně zabezpečena, existuje řada faktorů ovlivňujících vlastní průběh přepravy, jejichž působení tak může vyústit v dopravní nehodu. Při dopravních nehodách vozidel přepravujících nebezpečné věci často dochází k únikům nebezpečných látek a k následnému ohrožení životů, zdraví lidí, životního prostředí i majetku. Přeprava nebezpečných látek proto bezesporu patří mezi činnosti se zvýšenou mírou rizika. Nebezpečí navíc zvyšuje ta skutečnost, že není možné dopředu stanovit čas a místo vzniku nehody těchto vozidel. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti příčin vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek, zjistit úroveň znalostí účastníků silničního provozu o problematice převozu nebezpečných věcí a příčinách dopravní nehodovosti a navrhnout konkrétní preventivní opatření. K získání informací za účelem splnění cílů a potvrzení hypotéz byl realizován kvantitativní výzkum. Jako metoda k ověření předpokládaných hypotéz byla využita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky. Za účelem zjištění úrovně znalostí účastníků silničního provozu byla využita metoda dotazníkového šetření. Stanovené hypotézy práce, že příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek mají přímý vliv na nehodovost a běžní účastníci silničního provozu nemají dostatečné znalosti o problematice převozu nebezpečných látek byly potvrzeny.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
NOVÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce analyzuje četnost porušování vybraných nařízení zákona České republiky v oblasti provozu vozidel na pozemních komunikacích, které mají na vině ve větší či menší míře vznik dopravních nehod. Jako samostatná kapitola je v diplomové práci vymezení základních pojmů a jednotlivých paragrafů, které jsou pak dále používány a analyzovány. Také jsou zde uvedeny statistiky, které odrážejí jak vývoj počtu nehod, tak jejich následky. Kvůli zdrojům pro následující kapitolu jsou zde uvedeny i dosud prezentované výsledky, které se týkají svícení, telefonování a používání bezpečnostních pásů během jízdy. Další částí je experimentální část, kde jsou údaje o mém vlastním terénním a dotazníkovém měření, které jsou následně v analytické části transformovány do sumarizačních tabulek. V syntetické části diplomové práce jsou porovnány s údaji získanými v rešerši a ve statistickém přehledu. V poslední části, která se týká obecných doporučení pro praxi, jsou uvedeny možné varianty, které by do budoucna mohli předcházet porušování zákona.
Externality ve vybraném odvětví a jejich řešení
KLOUD, Petr
Hlavní cíl práce je vymezit externality ve vybraném odvětví (dopravě) a navrhnout jejich řešení. Dílčím úkolem je určení základních druhů externalit a zhodnocení účinnosti stávajících opatření.
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
MATOUŠEK, Lukáš
Práce je zaměřena na analýzu příčin dopravních nehod v silničním provozu a podílu řidiče, motorového vozidla a pozemních komunikací na nich. Na základě těchto analýz jsou provedeny obecné závěry pro snížení dopravní nehodovosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.