Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Energetické řešení off-grid kontejnerové stavby
Filka, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje současné možnosti využití obnovitelných zdrojů elektrické energie a doplňkových technologií, které lze použít při navrhování off-grid staveb. Konkrétně se zabývá možností jejich aplikace na stále více rozšířené kontejnerové stavby. První část práce obsahuje rešerši historického vývoje i současných trendů v oblasti obnovitelných zdrojů energie a kontejnerového bydlení. Druhá část popisuje vlastní návrh modelové kontejnerové stavby odpojené od veřejných rozvodných sítí. Výsledky této práce umožňují základní nahlédnutí do dané problematiky a ilustrují praktické využití těchto poznatků.
Akumulátory pro nezávislou trakci
Hladiš, Vítězslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit literární přehled všech typů akumulátorů určených pro pohon v nezávislé trakci (dopravě). Jednotlivé typy akumulátorů mezi sebou porovnat a na základě jejich parametrů (hmotnost, cena, hustota energie /kg) vybrat vhodný typ akumulátoru pro pohon elektromobilů, invalidních vozíků, elektrických kol a skútrů. Součástí bakalářské práce není žádný praktický výrobek ani příloha. Jedná se pouze o teoretický rozbor dané problematiky.
Akumulátory a jejich využití v nezávislé elektrické trakci
Bárta, Jiří ; Kadlec, Josef (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření přehledu jednotlivých typů baterií pro pohon v nezávislé elektrické trakci. Nakonec jednotlivé koncepce popsat. Jedná se o teoretický a praktický rozbor.
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Hybridní a elektrické pohonné agregáty nákladních automobilů
Mrkva, Filip ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá současnými trendy v konstrukci elektrifikovaných pohonných řetězců nákladních automobilů. Jednotlivé koncepce jsou popsány a rozděleny dle uspořádání a stupně elektrifikace pohonu. Na základě aktuálních informací z webových stránek výrobců jsou v práci rozebrány parametry v provozu využívaných komponentů alternativních hnacích ústrojí. Ty jsou následně zhodnoceny z hlediska využitelnosti v provozu, nákladů na provoz a ekologičnosti. Diskutovány jsou výhody a nevýhody hybridních, bateriových a vodíkových nákladních vozidel oproti konvenčním vozům se spalovacími agregáty. V potaz jsou přitom brány reálné aplikace automobilu. Dále je zmapován směr, kterým se probírané odvětví automobilového průmyslu bude dále vyvíjet, a s tím spojené nejvýznamnější překážky a výzvy. V rámci práce byly jako nejperspektivnější koncepce vyhodnoceny bateriové vozy s integrovanou elektrickou nápravou pro relativní jednoduchost konstrukce pohonu, snadné nabíjení a pro mnohé aplikace dostatečný dojezd. Dále bylo poukázáno na klíčové nedostatky v rozvíjejícím se elektromobilním průmyslu, jimiž jsou zejména nízká energetická hustota bateriových a vodíkových článků ve srovnání se spalovacími agregáty, společně s energeticky náročnou produkcí a recyklací vysokonapěťových baterií.
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Problematika rozvoje elektromobility vozidel kategorie M1 v České republice
ŠTĚCH, Jiří
Práce se zabývá problematikou spojenou s elektromobilitou. Pojednává o vývoji a provozu elektromobilů. V práci jsou vysvětleny základní pojmy v průběhu historického vývoje až po současnost. Hlavní zaměření bakalářské práce se týká stanovení faktorů, které mají vazbu na rozvoj a provoz elektromobilů v České republice, například připravenost distribuční sítě, dopravní infrastruktury a vhodného zázemí nabíjecích stanic. Je zde řešena problematika, co elektromobilita obnáší a jaké jsou hlavní důvody a vize úplného nahrazení dopravních zařízení se spalovacím motorem elektromobily. V první části práce je popisován historický vývoj elektromobility, od prvopočátků až do současnosti, kdy elektromobilita je hlavním motoristickým tématem pro udržitelný rozvoj automobilové dopravy. Ve druhé části je popisována kompletní konstrukce elektromobilů a její přednosti. Dále současný stav elektromobility v České republice a předpoklad budoucího vývoje. Závěrečná, třetí část je praktická. V ní jsou popisovány jednotlivé testované elektromobily z hlediska užitné hodnoty pro koncového spotřebitele a energetické náročnosti. Z naměřených hodnot vyplývá srovnání testovaných vozidel.
Energetické řešení off-grid kontejnerové stavby
Filka, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje současné možnosti využití obnovitelných zdrojů elektrické energie a doplňkových technologií, které lze použít při navrhování off-grid staveb. Konkrétně se zabývá možností jejich aplikace na stále více rozšířené kontejnerové stavby. První část práce obsahuje rešerši historického vývoje i současných trendů v oblasti obnovitelných zdrojů energie a kontejnerového bydlení. Druhá část popisuje vlastní návrh modelové kontejnerové stavby odpojené od veřejných rozvodných sítí. Výsledky této práce umožňují základní nahlédnutí do dané problematiky a ilustrují praktické využití těchto poznatků.
Akumulátory a jejich využití v nezávislé elektrické trakci
Bárta, Jiří ; Kadlec, Josef (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření přehledu jednotlivých typů baterií pro pohon v nezávislé elektrické trakci. Nakonec jednotlivé koncepce popsat. Jedná se o teoretický a praktický rozbor.
Akumulátory pro nezávislou trakci
Hladiš, Vítězslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit literární přehled všech typů akumulátorů určených pro pohon v nezávislé trakci (dopravě). Jednotlivé typy akumulátorů mezi sebou porovnat a na základě jejich parametrů (hmotnost, cena, hustota energie /kg) vybrat vhodný typ akumulátoru pro pohon elektromobilů, invalidních vozíků, elektrických kol a skútrů. Součástí bakalářské práce není žádný praktický výrobek ani příloha. Jedná se pouze o teoretický rozbor dané problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.