|
Komunikace města Mikulov v letech 2012-2013
Pláničková, Karolína ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Komunikace města Mikulov v letech 2012 - 2013 je deskripce a analýza komunikačních aktivit města Mikulov v oblasti cestovního ruchu. Práce analyzuje aktivity města v rámci komunikačního mixu, informačních center, prezentace na veletrzích a spolupráce s partnerskými městy. Zaměřuje pozornost na vinařskou, aktivní a kulturní turistiku, která představuje potenciál pro růst cestovního ruchu v budoucnu. V závěru definuje práce pomocí SWOT analýzy silné a slabé stránky komunikace města a předkládá návrh na zlepšení komunikačních aktivit do budoucna.
|
|
Komunikace města Hradec Králové v letech 2009-2011
Baláž, Ondřej ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Komunikace města Hradec Králové v letech 2009-2011 analyzuje komunikační aktivity vyvíjené statutárním městem Hradcem Králové zejména v oblasti cestovního ruchu. Rozlišuje přitom komunikaci v České republice a v zahraničí. Práce zkoumá jednotlivé propagační aktivity - jak v rámci informačních center, sdruženích cestovního ruchu, prezentace na veletrzích, - tak i prostřednictvím spolupráce s partnerskými městy. Cílem bylo zjistit, do jaké míry jsou tyto kanály využívány efektivně a zda Hradec Králové svou komunikaci v cestovním ruchu řídí plánovitě v rámci destinančího managementu. Pozornost je věnována i samotnému městu z pohledu historie, urbanismu a hlavních turistických atraktivit. Ze zpracovaného materiálu vychází SWOT analýza, která popisuje nedostatky a vyzdvihuje úspěšné počiny Hradce Králové v komunikaci k návštěvníkům. Analýza zárověn naznačuje příležitosti města. Práce obsahuje konkrétní doporučení pro zlepšení destinačního managementu města tak, aby se Hradec Králové v budoucnu mohl lépe prosadit a vymezit v konkurenci ostatních měst jako město kulturních akcí a hostitelské město významných kongresů.
|
|
Tvorba tematického produktu města Třebíč jako destinace cestovního ruchu
ŠTROBLOVÁ, Barbora
Destinační marketing a management je nedílnou součástí každé destinace cestovního ruchu. Smyslem destinačního marketingu je snaha o dosažení společného cíle prodej destinace za pomoci fungující spolupráce všech zainteresovaných subjektů v daném místě. Cílová oblast v daném regionu je typická významnou nabídkou atraktivit cestovního ruchu a infrastruktury cestovního ruchu. Tato práce je zaměřena na tvorbu tematického produktu města Třebíč jako destinace cestovního ruchu. Cílem této práce je identifikovat jedinečné prodejní vlastnosti destinace na základě silných a slabých stránek potenciálu cestovního ruchu města Třebíč, dále pak návrh marketingového mixu pro tematický produkt města jako destinace cestovního ruchu.
|
| |
|
Faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (Českobudějovicko)
KOUBOVÁ, Andrea
Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Českobudějovicka. Jedná se o porovnání představ samotných návštěvníků s reálným stavem služeb cestovního ruchu. Konkrétně jak návštěvníci vnímají kvantitu a kvalitu primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě toho je možné sestavit návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách. Případová studie je uskutečněna formou dotazování návštěvníků ve vybraných obcích Českobudějovicka. Toto dotazníkové šetření je poté zpracováno a vyhodnoceno. Následně je také porovnáno s hloubkovými rozhovory s odborníky v oboru cestovního ruchu. V další části jsou vyhodnoceny hypotézy. Na základě výsledků dotazníkového šetření je navržen koncept, který řeší dopravní infrastrukturu ve městě České Budějovice. Dále je navržena podpora podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu, vedoucí k prodloužení délky doby pobytu návštěvníka na Českobudějovicku. Díky tomu je možné podpořit cestovní ruch v destinaci a zvýšit celkovou spokojenost přijíždějících návštěvníků.
|
|
Faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (Prachaticko)
HÁVOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků Prachaticka a posouzení souladu jejich představ s reálnými zkušenostmi. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucí ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
|
|
Vliv managementu destinace cestovního ruchu na efektivnost podniku
ŠTUMPF, Petr
Cílem disertační práce bylo na základě analýzy typologie subjektů, které působí v destinačním managementu cestovního ruchu, vymezit roli podniku na horizontální i vertikální úrovni řízení cestovního ruchu a navrhnout systémový model nástrojů a opatření, která povedou k efektivní participaci podniku destinačního managementu na řízení destinace cestovního ruchu a ke zvýšení efektivnosti podniku cestovního ruchu. Přidanou hodnotou nad rámec cíle práce je vytvoření simulačního modelu a následné simulace scénářů budoucího vývoje v destinaci cestovního ruchu. Základním vědeckým přístupem, který byl využit v disertační práci, byla systémová dynamika. Tato metoda pomohla odkrýt složitost systému cestovního ruchu a vazeb mezi množstvím stakeholderů v destinaci. Dílčím cílem práce však byla rovněž komparace regionů jižní Čechy a Horní Rakousko jako destinací cestovního ruchu. Srovnávány byly nejen základní ukazatele cestovního ruchu, ale také systém managementu destinace a postavení podniku destinačního managementu. Data z výše zmiňované komparace byla následně využita v systémově dynamickém modelu, který simuluje chování systému destinace jižní Čechy.
|
|
Destinace Pelhřimovsko na trhu cestovního ruchu
PSOTOVÁ, Věra
Cílem práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací a určení pozice na trhu cestovního ruchu. Na základě analýzy silných a slabých stránek destinace identifikovat konkurenční výhodu a navrhnout způsob jejího prosazování.
|
| |
|
Strategický benchmarking plánování rozvoje cestovního ruchu
Luštický, Martin ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Žárska, Elena (oponent) ; Jílková, Jiřina (oponent) ; Abrhám, Josef (oponent)
DDisertační práce se zabývá problematikou strategického plánování rozvoje cestovního ruchu v kontextu politiky cestovního ruchu. Využitím metody strategického benchmarkingu se snaží přispět ke zlepšení strategického plánování v cestovním ruchu, které představuje důležitý faktor konkurenceschopnosti turistických destinací. Cílem disertační práce je navrhnout a v praxi ověřit metodiku strategického benchmarkingu, který je zaměřen na regionální strategie rozvoje cestovního ruchu a vybrané aspekty procesu jejich tvorby. Disertační práce navrhuje komplexní postup, který na základě stanovených kritérií a fuzzy škál umožňuje hodnotit a komparovat rozvojové strategie cestovního ruchu českých, slovenských a britských regionů. Tento postup je implementován do on-line hodnotící aplikace, která slouží klíčovým regionálním aktérům pro zhodnocení příslušných rozvojových strategií. Výsledky hodnocení jsou využity pro analýzu benchmarkingové mezery a identifikaci vhodných benchmarkingových partnerů metodou TOPSIS pracující s fuzzy daty. U vybraných partnerů je následně provedeno externí benchmarkingové šetření zaměřené na metody tvorby strategie a manažerské přístupy k plánování. Získané informace jsou použity pro identifikaci dobrých praktik regionálního plánování rozvoje cestovního ruchu.
|