Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měřicí kolo motocyklu
Krišpín, Jakub ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnaného měřicího kola motocyklu. Kolo je určeno pro motocykl KTM RC 390, ale při výměně středové části může být použito i na jiném motocyklu. Kolo je navrženo pro měření točivého momentu a podélné a svislé síly, což je velmi přínosné pro analýzu dynamiky motocyklu. V úvodu práce jsou představeny měřicí systémy určené k měření sil a momentů na kolech vozidel. Dále je představeno konstrukční provedení kola pro vybraný motocykl včetně optimalizace tvaru paprsků kola. Optimalizovaný tvar vytváří oblast s homogenním napětím, kde jsou nainstalovány tenzometry pro měření točivého momentu. Následně je provedena strukturální analýza v softwaru Ansys pomocí MKP. Ta ověřuje konstrukci z hlediska pevnosti. Poté jsou vybrány vhodné tenzometry a je navrženo jejich zapojení. Navržené měřicí kolo by mělo sloužit jako alternativa ke komerčně nabízeným měřicím systémům, které jsou velice drahé. Cena materiálu představeného kola je přibližně 78 tisíc Kč.
Návrh sacího traktu s variabilní délkou pro experimentální zážehový motor
Jelínek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o sacím traktu čtyřdobého spalovacího motoru a jeho plnící účinnosti a možnostech, jak tuto účinnost zvýšit a následně o optimalizování průběhu točivého momentu a výkonu u zadaného sériového spalovacího motoru. Na konci diplomové práce je návrh 3D modelu sacího potrubí.
Zvýšení účinnosti asynchronních motorů malého výkonu
Vilím, Martin ; Veselka, František (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci pojednávám o asynchronních motorech obecně, popisuji jejich konstrukci, princip činnosti, použití. Zahrnuje i měření konkrétního motoru a návrh motoru. V první části pojednává o principu činnosti motoru včetně základních možností řízení otáček a průběhu momentu. V druhé části pojednává o měření motoru a hledání velikostí ztrát. V poslední části je uveden návrh nového asynchronního motoru.
Řízení orientace družice - laboratorní úloha
Neužil, Ondřej ; Baran, Ondřej (oponent) ; Urbanec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o základech družicových systémů, o jejich dělení, použití a o jejich technologii. Důležitou částí je popis principu řízení orientace a stabilizace malých experimentálních družic typu CubeSat. Hlavním cílem je návrh a konstrukce laboratorního modelu družice typu CubeSat, který má simulovat vybrané metody řízení orientace a stabilizace v laboratorních podmínkách. Práce popisuje konstrukci elektronické části modelu, řídicí software pro procesor družice a uživatelský software pro snadné řízení modelu pomocí PC.
Pokročilé metody vyhodnocování topografie povrchu
Toman, Ladislav ; Sliwková, Petra (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem způsobů měření textury povrchu, popisuje přístroje, pomocí nichž lze texturu těchto povrchů zaznamenávat a popisuje parametry, které umožňují texturu povrchu kvantifikovat. Praktická část se zabývá vyhodnocením a srovnáním parametrů řezaných a tvářených metrických závitů M10 pomocí analýzy jejich průřezů, poté je zaměřena pozornost na analýzu tlakových sil a točivých momentů při výrobě jednotlivých závitů a v poslední části práce je obsaženo ekonomické hodnocení nákladů na výrobu jednoho kusu řezaného závitu.
Zkušební stanoviště pro měření výkonu motocyklů
Hanuš, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá realizací projektu dynamometru pro motocykly. Tento projekt je spjat s měřením výkonu, měřením točivého momentu a optimalizací funkce dvoudobých motorů. Úvod se zabývá volbou dynamometru pro měření výkonu a krouticího momentu motocyklu, při zachování cenové dostupnosti celého systému. Na základě rešerše je vybrané řešení realizováno.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů malých motocyklů.
Peňáz, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje součastný stav konstrukčních řešení motorů malých motocyklů. Porevnává také výkonové a ekonomické parametry u těchto motorů. Práce pomocí grafů a tabulek znázorňuje sledované parametry. Tyto tabulky a grafy poté slouží k usouzení, jakým směrem se motory malých motocyklů ubírají.V závěru shrnuje hlavní vývojové tendence a trendy do budoucnosti.
Moderní traktorové převodovky
Bartošová, Daniela ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem moderních trendů v oblasti traktorových převodovek. Zdůvodňuje, proč nejpoužívanějším druhem převodovek jsou právě převodovky řazené pod zatížením a hydrostatické převodovky. Dále je práce především věnována inovativním prvkům v koncepci převodovek u vybraných výrobců traktorů.
Vliv výfukového potrubí na vnější otáčkovou charakteristiku motocyklového čtyřdobého motoru
Nádvorník, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Smolka, Josef (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je shrnutí poznatků o výfukovém potrubí motocyklu a jeho vlivu na výkon a točivý moment motoru. Dále se práce zaměřuje na přídavné systémy výfukových potrubí napomáhajících k optimalizaci průběhu točivého momentu a výkonu motoru. V závěru práce jsou obsaženy výsledky z experimentálního měření zabývající se vlivem tlumiče výfuku na křivky otáčkové charakteristiky motoru.
Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek
Špičák, Milan ; Puškár, Michal (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočetním řízením pohonných jednotek motorových vozidel použitím společné proměnné, točivého momentu. Práce je rozdělena do třech částí, první část se zabývá návrhem metody pro odhad točivého momentu na základě známých či měřených veličin vozidla. Druhá část práce se věnuje návrhu algoritmu pro řízení pohonné jednotky pomocí dílčích požadavků na točivý moment. V třetí části je experimentálně řešena optimalizace zrychlení vozidla právě řízením točivého momentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.