Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identifikace teplotního modelu vřetene frézky
Chlapek, Ondřej ; Musil, Filip (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření dvou teplotních modelů (typu black box a grey box), které by umožňovaly predikovat vývoj teploty vřetene frézky, na základě naměřených provozních dat. Statistickými metodami byla určena přesnost obou vytvořených modelů, a modely byly mezi sebou porovnány.
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
In fully electric vehicles a systematic control of thermal and electric flows is becoming very important as there is not enough waste heat for cabin heating. To avoid vehicle driving range decrease under winter condition it is necessary to employ devices allowing minimization of energy needed for cabin heating (e.g. heat pump, thermal energy storage). It is required to implement control algorithms for such devices to ensure their optimal operation. In summer conditions it is also necessary to control thermal flows to avoid excessive battery discharge due to vehicle thermal management. This work deals with control algorithms design as well as with the development of decision controller allowing routing of thermal flows.
Induction Machine Electromagnetic And Thermal Design Platform
Rúra, Dávid
Induction motors are used for wide range industrial applications. Each technology has different requirements for driving mechanism. This paper deals with the complex solution for totally enclosed fan cooled (TEFC) three-phase squirrel cage motor. Analytical computation gives the fast preliminary solution with sufficient accuracy. Together with professional ANSYS simulation software represent a design platform for TEFC design.
Modelování tepelných účinků elektroporačního procesu na živou tkáň
Kafka, Roman ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce pojednává o současném stavu poznání šíření tepla v živé tkáni. Je zde popsáno, čím je šíření tepla ovlivněno s existujícími možnostmi výpočtu. Pro řešení Pennesovy rovnice pomocí metody konečných prvků, je zde využit software COMSOL Multiphysics 5.4. Ze současného stavu zveřejněných studií jsou vybrány a popsány tři tak, že každá využívá jiný postup řešení. Na~základě přínosu z každé z popsaných studií je řešen vlastní jednoduchý model, který simuluje ablační katetr přiložený k srdeční tkáni. V úvahu je brána změna elektrické vodivosti v závislosti na velikosti intenzity elektrického pole, ale je zde i srovnání s anizotropní tkání, která má elektrickou vodivost v různých směrech jinou. Výsledkem výpočtu je rozložení napětí, proudové hustoty a Jouleových ztrát, znázornění teploty v modelu v několika časových okamžicích i graf vývoje teploty v čase.
Thermal Model Of Vehicle Cabin For Hil Simulation
Chromiak, Michael
The Thermal model of the vehicle cabin was created using differential equations in the Matlab Simulink environment. By changing parameters, it is easy to set the model to any type of passenger vehicle. The accuracy of the model calculation has been successfully verified by real temperature measurement in the car. The model can therefore be used for HIL simulation to develop control system for air conditioning for cars. The output of the model is the average temperature of individual parts of the car as well as air temperature in the cabin.
Thermal Model of Induction Machine and its Practical Verification
Toman, Marek
This article deals with making of thermal models of electric machines using so-called thermal network. The first part of this article describes reasons why thermal models of electric machine should be used. In the second part the heat transfer basics and thermal network basics are described. The last part is focused on simulation of a thermal network of a specific induction machine and its verification of correct functionality by measurements.
Tepelný výpočet motoru s permanentními magnety a klecí nakrátko
Homolová, Romana ; Bárta, Jan (oponent) ; Toman, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se v první části zabývá pojednáním o synchronním motoru s permanentními magnety a rozběhovou klecí nakrátko umožňující přímý rozběh ze sítě. Jsou zde uvedeny možné konstrukce tohoto motoru, používané magnety a také jeho funkce. Další část práce shrnuje teorii přenosu tepla potřebnou k výpočtu oteplení elektrického točivého stroje. Následující část se věnuje výpočtu oteplení motoru pomocí metody tepelných sítí a je zde uvedena konkrétní síť pro asynchronní motor. Z této sítě poté vychází nově navržená tepelná síť rotoru synchronního motoru s permanentními magnety s přímým připojením na síť. Pro ověření funkčnosti této sítě je proveden výpočet rozložení teploty rotoru v programu Ansys Workbench. V poslední části je následně uvedena navržená tepelná síť celého motoru a také ověření její funkce pomocí výpočtu v programu Ansys.
Vázané modelování asynchronního motoru metodou konečných prvků
Gregor, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním modelováním asynchronního motoru pomocí metody konečných prvků. To spočívá ve vytvoření modelů založených na různých fyzikálních podstatách a jejich propojení. K modelování systému jsou využity kom-ponenty programu Ansys a jejich propojení je realizováno v prostředí Ansys Workbench. Práce zahrnuje vytvoření elektromagnetického modelu, tepelného modelu, mechanického modelu a vázaného modelu, který spojuje modely dílčí.
Vázané modelování asynchronního motoru metodou fyzikálního modelování
Toman, Marek ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vzájemnou interakcí jednotlivých fyzikálních dějů v asynchronním motoru. První část práce je věnována výpočtu elektrických poměrů v asynchronním motoru. Na základě náhradního zapojení ve tvaru Gamma-článku jsou odvozeny vztahy pro výpočet velikostí jednotlivých proudů, výkonů a ztrát v asynchronním motoru. Druhá část práce popisuje výpočet elektromagnetického obvodu a výpočet ztrát v železe. Následně je vytvořena první část výsledného vázaného modelu, respektující vzájemnou interakci elektrických a elektromagnetických poměrů v asynchronním motoru. Pomocí takto vytvořeného modelu je možné sledovat například změnu sycení magnetického obvodu v závislosti na zatížení stroje. V modelu je použit netradiční způsob výpočtu hlavní indukčnosti a odporu charakterizující ztráty v železe. Další část práce je věnována výpočtu oteplení stroje s použitím tepelné sítě. V poslední části je sestaven kompletní vázaný model vyjadřující vzájemnou interakci elektrických, elektromagnetických a tepelných poměrů v asynchronním motoru.
Computational modelling of thermal behavior of DC motor
Grepl, Robert ; Wierciak, J. ; Vlach, R.
The paper deals with computational modelling of thermal behavior ofdrive system with DC motor. Motivation to built dynamical thermal model is toincrease utility value performance of electrical motor in particular roboticapplication. There is mathematical model presented in the paper, describedidentification of parameters process and shown results for two kind ofidentification approaches. Usage of neural networks approximators ismentioned.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.