Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v základní škole
Křenková, Sandra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika inkluzivního vzdělávání žákyně základní školy, u které bylo diagnostikováno lehké mentální postižení. Jedná se o práci teoreticko- empirickou. Teoretická část charakterizuje mentální postižení se zaměřením na lehké mentální postižení. Dále popisuje inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření, která se žákům s lehkým mentálním postižením při vzdělávání poskytují. Praktická část je zpracována metodou případové studie. Cílem výzkumu bylo předložit možná pozitiva a negativa začlenění žákyně do běžného vzdělávacího proudu. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly na nutnost vytvoření vhodného podnětného prostředí pro žákyni nejen ve škole, ale také doma. Samotná edukace této žákyně by měla probíhat v menším třídním kolektivu společně s intaktními žáky pod vedením zkušeného pedagogického pracovníka. Dále je z výzkumu patrné, že vzdělávání žákyně v hlavním vzdělávacím proudu je obohacující, jelikož vzájemná interakce má dopad na všechny zúčastněné - ti tak mají možnost se od sebe navzájem neustále učit. Žákyně s lehkým mentálním postižením má v běžném vzdělávacím prostředí větší předpoklad lépe se připravit na život v reálném prostředí bez postižení. Získaná data prezentovaná v případové studii dokládají, že inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.