Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Dramatická výchova v praxi fakultních mateřských škol
Nedvědová, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou výchovou v praxi fakultních mateřských škol v Praze. Práce se skládá ze dvou částí. Z teoretické, ve které se hovoří o specifikách dítěte předškolního věku, o dnešní mateřské škole a s ní spojeném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část dále vymezuje pojem dramatická výchova, metody a cíle této výchovy a její uplatnění v mateřské škole. Druhá, empirická část zjišťuje, zda mají fakultní mateřské školy v Praze zařazenou do svých školních vzdělávacích plánů dramatickou výchovu, zda jí učitelé a učitelky ve své práci využívají a jaké metody při této práci nejčastěji uplatňují. Tyto otázky zjišťuje pomocí dotazníku pro učitele a učitelky mateřských škol a dále analýzou jejich školních vzdělávacích programů. Z výzkumu vyplývá, že všichni dotazovaní dramatickou výchovu občas uplatňují, velká část ji pro svou práci využívá stále. Učitelé a učitelky mají také zájem o další vzdělávání v oblasti DV. Dramatickou výchovu mají ve svých ŠVP zařazenou 2/3 těchto mateřských škol (4 ze 6), avšak v dotazníku všichni učitelé a učitelky tvrdí, že ji tam mají alespoň okrajově zastoupenou.
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.