Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ruka v rukávu
Levitnerová, Judita ; Juříková, Karolína (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z textilního obrazu (200x160cm) a objektu (80x20cm) vytvořeného autorskou metodou tavení a spékání polyesterové tkaniny. V digitální verzi prezentace dává možnost detailního zobrazení a nechává tak pronikat pohled diváka až do samotné struktury díla.
Oděvní tvorba ve volnočasové pedagogice
HRBKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá využitím textilní a oděvní tvorby v pedagogice volného času. Teoretická část uvádí předmět a cíle pedagogiky volného času v pojetí různých autorů a vymezuje základní oborové pojmy. Dále charakterizuje volnočasové aktivity, popisuje zájmové činnosti a zaměřuje se na adolescenty coby účastníky těchto aktivit. Analyzuje též využití textilní a oděvní tvorby ve výchovně vzdělávacím procesu a přibližuje tak současnou situaci i vzdělávací instituce, které se prací s textilem zabývají. Závěr teoretické části pojednává o tom, jakými smysly lze vnímat textil a jaké funkce zaujímá v životě každého člověka i společnosti. Přibližuje textilní výtvarné techniky a popisuje patchwork a quilt z hlediska jejich historie, pomůcek a potřebného materiálu. Praktická část je zaměřena na realizaci didaktického projektu, který byl uskutečněn v rámci činnosti zájmového kroužku v Domově mládeže při OA, SOŠ a SOU v Třeboni. Úvodní část obsahuje základní informace o domově mládeže, kroužku šití a přibližuje účastnice projektu. Na základě poznatků v teoretické části práce jsou vytvořeny tři metodické listy, podle jejichž struktury probíhal výchovně vzdělávací proces jednotlivých schůzek útvaru. Metodické listy jsou tematicky zaměřeny na techniku patchwork jako ozdobný prvek oděvních doplňků a na volný quilt. Závěr praktické části se zabývá vlastní reflexí a doporučením dalšího využití metodických listů v praxi.
Hory prádla
Gogolová, Eliška ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Bakalářská práce Hory prádla si bere za cíl detailněji prozkoumat trojí vztah člověka, krajiny a textilu, jejich významy a vzájemné ovlivňování. Prostřednictvím jednotlivých kapitol věnovaných textilnímu umění, respektu k tradici jako kulturnímu odkazu minulosti a přetrvávajících hodnot pro současnou společnost, působení krajiny na konání člověka a vlastní výtvarné interpretaci Hor prádla se mimo jiné snaží o vykreslení osobního vztahu k suknu. Práce sleduje fenomén postupného návratu textilního média do současného českého umění a prostřednictvím tvorby konkrétních umělců hledá v měkkém materiálu jejich společného jmenovatele i rozdílné uchopení tohoto oboru. Rozhovory s designérkou Terezou Rosalii Kladošovou a výtvarnicí Danielou Mikuláškovou poodkrývají motivace osobností tvořících s textilním médiem v užitém i volném umění a zároveň odkazují k otázce nutnosti hranice mezi těmito dvěma uměleckými formami. Způsob uchopení tradice navázané na konkrétní kraj nebo krajinu se v praktické části obrací k osobnímu prožitku z daného místa. Vzhledem k použití modrotiskové techniky ve výtvarné části této práce je její nedílnou součástí také podrobnější představení tohoto negativního indigového tisku od jeho historie po současné využití modrotisku v umění a designu. Ve spolupráci s modrotiskovou dílnou ve...
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova
Ruka v rukávu
Levitnerová, Judita ; Juříková, Karolína (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z textilního obrazu (200x160cm) a objektu (80x20cm) vytvořeného autorskou metodou tavení a spékání polyesterové tkaniny. V digitální verzi prezentace dává možnost detailního zobrazení a nechává tak pronikat pohled diváka až do samotné struktury díla.
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.