| |
|
Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografií
Menšl, Teodorik ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Bakalářská práce na téma Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografií popisuje historii zahraničních časopisů v návaznosti na první využití fotografie. Práce se zejména soustředí na současné nezávislé časopisy, které jsou vydávány čtvrtročně, bi-anuálně a vyjímečně i měsíčně. Tyto periodika nevlastní žádné vydavatelství, jejich základní redakční tým zřídka přesahuje pět členů. Redakce spolupracují na bázi jednorázových přispěvovatelů, či dlouhodobých spolupracovníků, kteří jsou zaměstnáni externě na dané zadaní. Většina těchto magazínů nepřizpůsobuje obsah "klientům", ale snaží se s nimi spolupracovat na bázi sponzorských příspěvků. Někdy dokonce klient, který chce inzerci v časopise, přizpůsobuje reklamu danému stylu časopisu. Tyto periodické publikace mají svojí početnou základnu čtenářů, s tím souvisí pořádaní společenských akcí a jiných aktivit na podporu prodeje a získání nových předplatitelů.
|
| |
|
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Multimediální komunikace vyvstává jako teoretické téma díky neustále a rychle se rozvíjejícím informačním a komunikačním technologiím. V souvislosti s digitalizací jsou vytvářeny nové prostředky a možnosti komunikace, které integrují mnoho nových i stávajících postupů. Pozornost veřejnosti i výrobců je směřována hlavně k technologiím a nástrojům. Teoretický rámec, který by předurčoval dopady a doporučoval efektivní využívání v rámci společnosti, ustoupil do pozadí zájmu. Dochází tak k masivnímu rozšíření technologií bez všeobecné znalosti parametrů jejich používání a významu v kontaktu se společností. Gramotnost je klíčem k funkčnímu a efektivnímu informačnímu designu, díky němuž budeme schopni komunikovat sdělení tak, jak zamýšlíme. Práce se zabývá otázkou analýzy současného stavu a syntézy podkladů pro vznik potřebné teoretické základny. Tato základna má za svůj cíl podpořit efektivní produkci multimediálního obsahu prostřednictvím hledání elementárních zákonitostí, které ovlivňují přenos sdělení multimediálními prostředky. V multimediální komunikaci dochází k oddělení komunikujícího od jeho sdělení, a je tak nezbytné během formulací a kódování postupovat vědomě a kvalifikovaně, aby nedocházelo k desinterpretacím, nebo aby sdělení bylo odolné vůči rušivým vlivům.
|