Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Web Application for Graphical Visualization of Geospatial Time Series
Rykala, Kryštof ; Rusňák, Vít (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Geospatial data has become an integral part of everyday life. The most common visualization of geospatial data is a static thematic map. However, static maps visualize only one time moment, or several of them aggregated together. Moreover, it is impossible to visualize geographical phenomena such as the evolution of different geographical features (e.g., the growth of carbon emissions or the spread of a virus) without time. This work aims to create a tool for creating visualizations of geospatial time series that allow data to be presented and studied. The solution is developed as a tool of the Geovisto application. The developed tool allows users to create custom visualizations and animations of geospatial time series while being configurable for use with general data. Users with programming knowledge can create new Geovisto tools (e.g., thematic maps) and use the time tool to implement animations themselves in the new thematic maps.
Webová grafická vizualizace hierarchických geografických dat
Malý, Vojtěch ; Burget, Radek (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj, který umožní využít při vytváření webových geografických vizualizací, hierarchických vztahů mezi geografickými objekty. A to například formou rozpadnutí či shlukování různých administrativních celků, jako jsou okresy nebo kraje, na základě přiblížení mapového podkladu. Uživateli tím poskytne další možnosti pro vytváření efektivnějších geografických vizualizací, které mohou zobrazované jevy ukázat v jiných úhlech pohledu. Nástroj také poskytne uživatelské prostředí pro stahování datové reprezentace geografických objektů pomocí API a umožní agregaci dat podle jednotlivých úrovní hierarchie. Tento nástroj je volitelnou součástí aplikace Geovisto, která poskytuje prostředky pro vizualizaci generických dat v prostředí webových prohlížečů na různých tématických mapách.
Webová grafická vizualizace hierarchických geografických dat
Malý, Vojtěch ; Burget, Radek (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj, který umožní využít při vytváření webových geografických vizualizací, hierarchických vztahů mezi geografickými objekty. A to například formou rozpadnutí či shlukování různých administrativních celků, jako jsou okresy nebo kraje, na základě přiblížení mapového podkladu. Uživateli tím poskytne další možnosti pro vytváření efektivnějších geografických vizualizací, které mohou zobrazované jevy ukázat v jiných úhlech pohledu. Nástroj také poskytne uživatelské prostředí pro stahování datové reprezentace geografických objektů pomocí API a umožní agregaci dat podle jednotlivých úrovní hierarchie. Tento nástroj je volitelnou součástí aplikace Geovisto, která poskytuje prostředky pro vizualizaci generických dat v prostředí webových prohlížečů na různých tématických mapách.
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...
Web Application for Graphical Visualization of Geospatial Time Series
Rykala, Kryštof ; Rusňák, Vít (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Geospatial data has become an integral part of everyday life. The most common visualization of geospatial data is a static thematic map. However, static maps visualize only one time moment, or several of them aggregated together. Moreover, it is impossible to visualize geographical phenomena such as the evolution of different geographical features (e.g., the growth of carbon emissions or the spread of a virus) without time. This work aims to create a tool for creating visualizations of geospatial time series that allow data to be presented and studied. The solution is developed as a tool of the Geovisto application. The developed tool allows users to create custom visualizations and animations of geospatial time series while being configurable for use with general data. Users with programming knowledge can create new Geovisto tools (e.g., thematic maps) and use the time tool to implement animations themselves in the new thematic maps.
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...
Webový mapový portál pro výuku geografie
Černík, Václav ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce se zabývá tématem tvorby interaktivních webových map. V teoretické části se obecně pojednává o webových a tematických mapách, dále jsou představeny dostupné technologie a mapová API pro tvorbu interaktivních webových map. Hlavním cílem práce je vytvoření webového mapového portálu, který má sloužit jako pomůcka pro výuku geografie na gymnáziích a základních školách v České republice. Jeho tvorbou se zabývá praktická část práce. Dále jsou navrženy možnosti využití mapového portálu pro výuku geografie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.