Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Míra respektování ideálu objektivity ve zpravodajství České televize a CNN Prima News: na příkladu mediálního pokrytí fungování prezidentské kanceláře
Šafránková, Tereza ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl vyložit koncept informační předpojatosti a předvést její konkrétní projevy v hlavním večerním zpravodajství ČT24 a CNN Prima News. Podkladový materiál se bude zabývat profilováním mediálního obrazu fungování prezidentské kanceláře Miloše Zemana. Materiál je čerpán z období od 3. května 2020, kdy zpravodajská stanice CNN Prima News zahájila své vysílání, do prvního čtvrtletí roku 2022. Úvodní teoretický výklad slouží jako konceptuální část práce, která nastiňuje problematiku zkoumaného jevu, tedy mediální předpojatosti. Tato kapitola vymezuje související pojmy, definuje metodologický rámec, poskytuje charakteristiku zkoumaných médií a v kontextu znalostí o tom, jak se vybraná média sama profilují, uvádí předpoklady, jakých typů předpojatostí by se eventuálně mohla dopouštět. Na základě těchto informací je provedena kvalitativní sémiotická analýza, jež se zaměřuje na obsahovou, jazykovou a vizuální rovinu odvysílaných reportáží. V rámci analýzy práce přihlédne i k profilování mediálního obrazu prezidentské kanceláře Miloše Zemana. Cílem práce je upozornit na způsoby, jimiž vybrané relace porušují koncept informační kvality a objektivního zpravodajství.
Mediální obraz Miloše Zemana
Kovářová, Pavla ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Miloše Zemana ve dvou obdobích, v nichž zastával vrcholné politické funkce, konkrétně funkci předsedy vlády a prezidenta. Cílem je zjistit, zda se mediální obraz Miloše Zemana v době kdy vykonával funkci předsedy vlády liší od současného mediální obrazu, který má jako prezident. V teoretické části je vymezena role médií ve společnosti a v politice. Dále jsou přiblíženy přístupy, podle nichž je nahlíženo na objektivitu médií. A v neposlední řadě jsou představeny základní teorie, jež jsou aplikovány při konstrukci mediálního obrazu. V metodologické části je pro výzkum zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy a následně je popsán postup podle něhož se provádělo zkoumání. K získání potřebných dat práce využívá mediální databázi Anopress, prostřednictvím které jsou vybrány relevantní příspěvky dvou celostátních novin (Mladá fronta DNES, Právo) a dvou nejsledovanějších celostátních televizí (Nova, Česká televize). Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků.
Mediální obraz Miloše Zemana
Kovářová, Pavla ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Miloše Zemana ve dvou obdobích, v nichž zastával vrcholné politické funkce, konkrétně funkci předsedy vlády a prezidenta. Cílem je zjistit, zda se mediální obraz Miloše Zemana v době kdy vykonával funkci předsedy vlády liší od současného mediální obrazu, který má jako prezident. V teoretické části je vymezena role médií ve společnosti a v politice. Dále jsou přiblíženy přístupy, podle nichž je nahlíženo na objektivitu médií. A v neposlední řadě jsou představeny základní teorie, jež jsou aplikovány při konstrukci mediálního obrazu. V metodologické části je pro výzkum zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy a následně je popsán postup podle něhož se provádělo zkoumání. K získání potřebných dat práce využívá mediální databázi Anopress, prostřednictvím které jsou vybrány relevantní příspěvky dvou celostátních novin (Mladá fronta DNES, Právo) a dvou nejsledovanějších celostátních televizí (Nova, Česká televize). Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.