Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Školní projekt s tematikou očkování pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Jechová, Markéta ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá tématem očkování. Zachycuje jeho historii a princip. Navození stavu imunizace organismu je napomáháno pomocí očkovacích látek, které se aplikují v určitých časových intervalech podle pravidel zakotvených v zákoně. Než je očkovací látku možné aplikovat pacientům je nutné jí důkladně prozkoumat, aby byla zajištěna její bezpečnost. Výzkum probíhá neustále, aby se rozšířil počet nemocí, proti kterým bude možné chránit organismus. S očkováním je spojeno také jeho financování, ať už jde o financování výzkumu nebo očkovacích látek dostupných pro pacienty. Vzhledem k tomu, že očkování je běžnou součástí života všech nejen dospělých, ale i dětí, je nezbytné poskytnout informace žákům i studentům ve školách. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je využití projektové výuky, kterou se tato práce rovněž zabývá. Tato výuka má své výhody i nevýhody, a proto vyžaduje specifický přístup žáků, studentů i učitelů. V této práci jsou navrženy tři projekty na téma očkování, které byly vyzkoušeny v sextě víceletého gymnázia, ve třetím ročníku středního zdravotnického lycea a v osmém ročníku základní školy. Je zde zaznamenáno, jak žáci a studenti vypracovávali příslušné úkoly, jak rozpracovali téma očkování a jak se vypořádali s projektovou výukou.
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Školní projekt s tematikou očkování pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Jechová, Markéta ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá tématem očkování. Zachycuje jeho historii a princip. Navození stavu imunizace organismu je napomáháno pomocí očkovacích látek, které se aplikují v určitých časových intervalech podle pravidel zakotvených v zákoně. Než je očkovací látku možné aplikovat pacientům je nutné jí důkladně prozkoumat, aby byla zajištěna její bezpečnost. Výzkum probíhá neustále, aby se rozšířil počet nemocí, proti kterým bude možné chránit organismus. S očkováním je spojeno také jeho financování, ať už jde o financování výzkumu nebo očkovacích látek dostupných pro pacienty. Vzhledem k tomu, že očkování je běžnou součástí života všech nejen dospělých, ale i dětí, je nezbytné poskytnout informace žákům i studentům ve školách. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je využití projektové výuky, kterou se tato práce rovněž zabývá. Tato výuka má své výhody i nevýhody, a proto vyžaduje specifický přístup žáků, studentů i učitelů. V této práci jsou navrženy tři projekty na téma očkování, které byly vyzkoušeny v sextě víceletého gymnázia, ve třetím ročníku středního zdravotnického lycea a v osmém ročníku základní školy. Je zde zaznamenáno, jak žáci a studenti vypracovávali příslušné úkoly, jak rozpracovali téma očkování a jak se vypořádali s projektovou výukou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.