Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím
ČERMÁKOVÁ, Simona
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím, který byl následně ověřen žáky v praxi. Výukový program byl vytvořen na základě zpracování dvou analýz. První analýza zahrnuje téma ryby a rybniční hospodářství v učebnicích pro základní školy. Druhá analýza se týkala ŠVP vybraného vzorku základních škol v České republice. Výukový program tvoří exkurze v rybničním hospodářství, práce s pracovním listem, jehož součástí je úloha s prvky badatelského vyučování, brainstorming a tvorba myšlenkové mapy. Celý výukový program byl ověřen žáky sedmého ročníku základní školy ve Žďáře nad Sázavou v polovině března. V rybničním hospodářství vedl exkurzi místní rybář. Žáci viděli živého kapra, candáta a štiku. Rybář žákům vysvětlil, jak to na sádkách po celý rok funguje, společně jsme se podívali do rybí líhně. Pracovní list vypracovali žáci bez menších problémů. Měli k dispozici celou řadu pomůcek. Při aktivitě brainstorming jsem získala přehled o tom, co si žáci představí pod pojmem ryby a rybniční hospodářství. Na základě získaných pojmů z brainstormingu a z pracovního listu zpracovali žáci originální myšlenkové mapy. V úloze s prvky badatelského vyučování žáci zjistili, jak funguje plynový měchýř ryb. Výukový program je v praxi funkční a využitelný v regionu Žďárska. Po úpravách je možné ho realizovat i v jiných regionech republiky.
Výuka tématu první pomoc a anglického jazyka (metoda CLIL) na 2. stupni základní školy
BÍLKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá vyučováním první pomoci a anglického jazyka (metoda CLIL). Hlavním cílem bylo navrhnout pět výukových CLIL aktivit k tématu první pomoci. Dané aktivity byly následně ověřeny v praxi. První část práce se zaměřuje na CLIL metodu a její principy, téma první pomoci a jeho ukotvení v RVP ZV. Druhá část práce je zaměřena na samotnou tvorbu aktivit a jejich ověření na druhém stupni ZŠ, které proběhlo v devátém ročníku v časovém rozsahu tří vyučovacích hodin. Zjistilo se, že metoda CLIL negativně neovlivnila znalosti žáků, neboť dosahovali podobných výsledků jako žáci, kteří byli vyučováni pomocí mateřského jazyka.
Vyhodnocení ekologické výchovy Ekocentra ve Vlašimi
Kučerová, Jana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je základní organizace a Podblanické ekocentrum ČSOP ve Vlašimi. První část práce nejdříve představuje Český svaz ochránců přírody a přináší přehled jeho ekocenter. Následuje souhrn veškeré činnosti základní organizace a Podblanického ekocentra ČSOP ve Vlašimi od jejich vzniku až po současnost a samostatný vznik těchto organizací. Nechybí ani charakteristika všech realizovaných jednodenních i pobytových výukových programů pro 2. stupeň základních škol, střední školy a víceletá gymnázia během působení ekocentra. Největší důraz je kladen na vybrané čtyři jednodenní výukové programy, u kterých proběhl výzkum pomocí dotazníkové metody. Jeho cílem bylo zjistit vliv daných výukových programů na žáky a studenty z 2. stupně základních škol, středních škol a gymnázií.
Soubor didaktických pomůcek pro samostatnou práci učitele se skupinou dětí v zoo
HLADKÁ, Alžběta
V rámci této diplomové práce vznikl výukový program "Pouští a prérií" zaměřený na vybrané savce a jejich geografický výskyt. Jeho součástí je sada didaktických materiálů a pomůcek pro samostatnou aktivitu učitele se skupinou žáků 2. až 5. třídy ZŠ v Zoo Hluboká. V práci jsou nejdříve popsány cíle, význam a výhody vzdělávání v zoologických zahradách včetně zaměření na Zoo Hluboká. Dále seznamuje s výukou biogeografie jako součásti RVP, s různými pojetími této problematiky a s kontextovým modelem učení. Po stručné charakteristice savců a jejich anatomii v závislosti na prostředí následují podrobnější informace o vybraných savcích. Vytvořený soubor obsahuje informace a pomůcky, které přímo u expozic jednotlivých zvířat názorně přiblíží žákům charakteristiku daných savců, zajímavosti o nich a jejich adaptaci na dané prostředí, ve kterém žijí. Dále jsou v něm popsány metodické pokyny pro učitele a rovněž obsahuje pracovní list včetně řešení. Součástí je i mapa zoo s vyznačenými klíčovými stanovišti vzdělávacího programu. Celý soubor bude k dispozici na pokladně zoo. Je možná i předchozí příprava z materiálů na webu zoo.
Návrh a vytvoření kondičního výukového programu pro mládež v "In-line bruslení"
KLÍMA, Miloslav
Úkolem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit kondiční výukový program pro děti a mládež v in-line bruslení. V úvodní části práce jsou zpracovány poznatky a informace z odborné literatury, které byly následně využity pro tvorbu kondičního výukového programu. Teoretická část práce se věnuje sportovního tréninku, jednotlivým složkám kondiční přípravy a zásadám sportovní přípravy dětí a dorostu. Kondiční výukový program je sestavený pro potřeby dětí a mládeže. Program byl aplikován u skupiny starších žáku hráčů ledního hokeje, jako kondiční příprava na in-line bruslích. Cílem programu je zlepšení sportovní výkonnosti a obecné vytrvalosti.
Vyhodnocení ekologické výchovy Ekocentra ve Vlašimi
Kučerová, Jana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je základní organizace a Podblanické ekocentrum ČSOP ve Vlašimi. První část práce nejdříve představuje Český svaz ochránců přírody a přináší přehled jeho ekocenter. Následuje souhrn veškeré činnosti základní organizace a Podblanického ekocentra ČSOP ve Vlašimi od jejich vzniku až po současnost a samostatný vznik těchto organizací. Nechybí ani charakteristika všech realizovaných jednodenních i pobytových výukových programů pro 2. stupeň základních škol, střední školy a víceletá gymnázia během působení ekocentra. Největší důraz je kladen na vybrané čtyři jednodenní výukové programy, u kterých proběhl výzkum pomocí dotazníkové metody. Jeho cílem bylo zjistit vliv daných výukových programů na žáky a studenty z 2. stupně základních škol, středních škol a gymnázií.
Aromatické látky v koření
SVOBODOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program na principech badatelsky orientovaného vyučování na téma ,,Aromatické látky v koření?, program použít ve  výuce a ověřit úroveň žákovských znalostí získaných absolvovanou výukou. Výukový program byl aplikován u dvou skupin respondentů, z nichž jedna absolvovala výuku formou badatelsky orientovaného vyučování s využitím vytvořeného pracovního listu a druhá skupina formou frontální výuky. U těchto skupin byl proveden srovnávací průzkum formou didaktického testu. Statisticky průkazný rozdíl zjištěných výsledků byl ověřován Studentovým t-testem na hladině významnosti 0,05. V rámci statistického zhodnocení výsledků obou testovaných skupin byl zjišťován vliv badatelsky orientovaného vyučování na úroveň žákovských poznatků.
Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.