Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fyzikální experiment s improvizovanými pomůckami při výuce fyziky
FIDLER, Ondřej
Hlavní cíl práce - přiblížit fyziku žákům zábavnou formou. Práce se zabývá rozborem pokusů. Poté následuje analýza těchto pokusů, kde se používají improvizované pomůcky. Vyhodnocení fyzikálních jevů v těchto pokusech. Pokusy jsou rozděleny do šesti kategorií - hydromechanika, tlak a objem kapalin, optické jevy, šíření zvuku, magnetické a elektrické síly, síly kolem nás.
Implementace vybraných apletů do výuky fyziky
Kotmel, František ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím fyzikálních appletů ve výuce. V první části práce je náhled do problematiky zavádění tabletů do škol. V druhé části jsou uvedeny možnosti využití aplikace Physics at school. Hlavní část práce je obsažena v páté kapitole, kde je uvedeno devět pracovních listů s využitím aplikace Physics at school s autorskými odpověďmi, a v šesté kapitole, kde je vyhodnocení proběhlých hodin s pracovními listy. Listy jsou tvořeny pro žáky základní školy 7. až 9. třídy.
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojmové a myšlenkové mapy ve vyučování fyziky
KROTIL, Daniel
Tato diplomová práce se snaží analyzovat aspekty myšlenkového mapování s cílem vytvořit efektivní nástroje pro aktivní a tvůrčí podporu výuky fyziky na základní, popřípadě i na střední škole. Úvodní část práce obsahuje základní představy o teoriích učení, tvořivosti, psychologických aspektech myšlenkového mapování, rozdílech mezi myšlenkovým a pojmovým mapováním a metodiku tvorby myšlenkových map. V praktické části jsou navrženy metodické postupy výuky fyziky za pomocí myšlenkových map, použity jako expozice učiva, diagnostika, při řešení kvantitativních, problémových a divergentních úloh. V této práci jsou uvedeny výsledky experimentu úspěšnosti žáků základních škol při řešení kvantitativních úloh pomocí myšlenkových map a je vyhodnoceno srovnání výsledků s malou experimentální skupinou.
Didaktické aspekty rozvoje tvořivosti ve vyučování fyziky
JÍNA, Karel
Tato diplomová práce se zabývá problematikou tvořivosti ve vyučování fyziky na základní škole. Tvořivost je nejprve popsána obecně. Čtenář se dozví, jaké jsou aspekty tvořivosti, čím se vyznačuje tvůrčí řešení problémů a jak je tvořivost rozvíjena v průběhu života. Poté se práce zaměřuje na pedagogické pojetí kreativity. Jsou zde uvedeny didaktické aspekty tvořivé výuky a charakterizovány tvořivé výukové metody. Dále je již práce orientována na výuku fyziky. Kromě tradičních výukových metod jsou zde představeny myšlenkové mapy, divergentní fyzikální úlohy a rady pro realizaci tvořivého vyučování. Praktickou část práce pak představuje návrh sbírky divergentních úloh a ?výzkumná sonda?, tj. ověření několika úloh v praxi. Úlohy byly zadány dvěma skupinám žáků, z nichž jedna měla již s řešením divergentních úloh zkušenosti, a pro druhou skupinu to bylo něco nového. Výsledky obou skupin byly porovnány a vyvozeny závěry.
Návrh soupravy pomůcek pro výuku fyziky na ZŠ
VRKOČ, Pavel
Anotace Tato diplomová práce se tematicky zabývá kmitáním, vlněním a akustikou. Cílem této diplomové práce je ověřit vhodnost provádění pokusů při vyučovacích hodinách fyziky na základních školách. Do vyučovací hodiny jsou vhodně zařazovány různé formy pokusů, které pomáhají žákům lépe pochopit probíranou látku. Součástí práce je návrh soupravy pro demonstraci pokusů prováděných při hodinách fyziky. Práce obsahuje sadu pokusů s touto soupravou. K ověření předpokladu, že zařazování pokusů je vhodnou činností prováděnou při vyučování jsou zde navrženy a v praxi ověřeny pracovní listy. Rozbor těchto pracovních listů tvoří závěr této diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.