Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí primární výuky anglického jazyka ve vybraných alternativních školách
HELMOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na 1. stupni alternativních škol. Teoretická část se věnuje vývoji alternativních škol a následně rozboru vybraných, tedy montessoriovské, waldorfské a jenské. U každé školy je přiblížena jejich hlavní filozofie a přístup ke vzdělávání cizích jazyků. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který probíhal na třech vybraných alternativních školách za použití metody pozorování a rozhovoru. Cílem bylo zjistit a popsat přístup k vyučování anglického jazyka na vybraných školách se zaměřením na čtyři oblasti, a to role učitele, využití cizího jazyka při vedení hodiny, využívané materiály a pomůcky a přístup k rozvoji čtení a psaní.
Mediální gramotnost a užívání médií mladistvými pohledem učitelů
Bůžková, Kristýna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem učitelů na komplexní problematiku související s mediální gramotností mladistvých, s konceptem mediální výchovy a způsobem, jakým mladiství užívají média. První polovina práce poskytuje potřebný teoretický podklad, na kterém staví empirická část a jsou v ní vymezeny stěžejní pojmy pojící se k tématu. První kapitola nastiňuje přístupy, pomocí kterých je možné chápat osobnost a identitu samotných učitelů. Je zde mimo jiné zdůrazněna důležitost úlohy a rolí, které pedagogové jakožto činitelé výchovně-vzdělávacího procesu hrají. V rámci dalšího tematického okruhu se práce věnuje terminologickému vymezení a teoretickým východiskům dvou ústředních pojmů, kterými jsou mediální gramotnost a mediální výchova. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá způsoby, kterými mladiství užívají média a věnuje se vybraným souvisejícím rizikům, se kterými se mohou setkat. V rámci závěrečné práce bylo rovněž realizovaného empirické šetření, které proběhlo mezi učiteli působícími na druhém stupni základních škol. Cílem šetření bylo především zjistit a popsat, jak pedagogové vnímají užívání médií a jak hodnotí úroveň mediální gramotnosti svých žáků. Diskuze a závěr práce potom představují a shrnují zjištěné poznatky.
Role učitele v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince
Kunová, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele/lektora v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince (NPK), jež pořádá Centrum pro integraci cizinců (CIC). Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část sestává za tří hlavních kapitol. V první kapitole je vysvětlen pojem nízkoprahový, který je následně zasazen do kontextu (jazykového) vzdělávání cizinců, jež je zajišťováno státem či neziskovými organizacemi. Největší pozornost je věnována právě NPK CIC. Je zde popsáno, na jakých principech kurzy stojí, co je jejich obsahem a jaká jsou specifika (velkých) heterogenních skupin. Druhá kapitola se zaměřuje na vzdělávání dospělých obecně. Jsou zde uvedeny zásady vzdělávání dospělých a představeny klíčové kompetence, jež jsou v NPK rozvíjeny. Třetí kapitola se věnuje učiteli dospělých, resp. lektorovi. Definuje, kdo je lektor, a jaké jsou jeho kompetence. Jsou zde také srovnávány požadavky na učitele ve školách a na lektora NPK. Kapitola se zabývá rolemi učitele/lektora, je zde posuzována vhodnost použití těchto modelů na prostředí NPK. Prostor je zde věnován také týmovému vyučování. Empirická část se zabývá popisem východisek a provedení kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak lektoři nahlížejí na svou roli v NPK, které se v mnoha aspektech zásadně liší od kurzů...
Language teaching on French Institute of Prague
Maršálová, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Biegel, Madeleine (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na analytický popis výuky francouzského jazyka na Francouzském institutu v Praze. Nejprve se zabývá vývojem, fungováním a organizací Francouzského Institutu v Praze a jeho ovlivněním významnými historickými událostmi 20. století. Dále podrobně popisuje jednotlivé kurzy francouzského jazyka, které jsou v současnosti na Francouzském institutu v Praze vyučovány a jejich vývoj. Další část se věnuje zaškolování a výuce učitelů francouzského jazyka, a zároveň v této souvislosti odkazuje na užitečné zdroje pedagogických materiálů. Významnou částí této práce je popis způsobů a metodiky výuky na Francouzském institutu v Praze, představení role učitele a také průběh vyučovacích hodin. V této souvislosti je věnována pozornost také požadavkům a nárokům Francouzského institutu v Praze na jeho lektory a problematice začleňování nových členů do kolektivu lektorů Francouzského institutu. V neposlední řadě práce předkládá přehled certifikátů vydávaných Francouzským institutem. KLÍČOVÁ SLOVA Francouzský institut v Praze, výuka francouzštiny, kurzy, metodika, francouzský jazyk, historický vývoj, role učitele, lektor, IFP, certifikáty
Faktory podílející se na vztahu k německému jazyku u studentů gymnázií
Nováková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá faktory, jež mohou ovlivňovat vztah studentů k německému jazyku. Věnuje se jak faktorům, které mají vliv na výběr němčiny jako cizího jazyka, tak těm, jež působí na studentův vztah k předmětu během jeho studia. Součástí je zařazení němčiny do systému jazyků a následná charakteristika podob, v nichž se vyskytuje. Mezi jednotlivé faktory působící při výběru cizího jazyka je zařazena například uplatnitelnost na trhu práce nebo život v německy mluvících zemích. Zjišťován je také vliv společné historie Čechů a Němců. Během studia může být student ovlivněn ze strany učitele, a to jak pozitivně, tak negativně. Práce současně zkoumá i vliv obtížnosti německého jazyka na proces jeho učení, a to v porovnání s jazykem anglickým. Tyto dva jazyky jsou dále srovnávány na úrovni základních škol a gymnázií, a to především z hlediska délky výuky a dosažených jazykových úrovní. Cílem této práce je zmapovat, do jaké míry jednotlivé faktory vztah k německému jazyku ovlivňují, a to u studentů předmaturitních ročníků, kteří studují na víceletých gymnáziích v Praze. Jedním z dalších cílů je také zjistit, jaký postoj k jazyku zaujímají, a zda mají v úmyslu se mu nadále věnovat. Dotazníkové šetření ukázalo, že vztah většiny studentů k německému jazyku je převážně pozitivní a mnohdy je podpořen ze strany...
Role učitele v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince
Kunová, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele/lektora v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince (NPK), jež pořádá Centrum pro integraci cizinců (CIC). Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část sestává za tří hlavních kapitol. V první kapitole je vysvětlen pojem nízkoprahový, který je následně zasazen do kontextu (jazykového) vzdělávání cizinců, jež je zajišťováno státem či neziskovými organizacemi. Největší pozornost je věnována právě NPK CIC. Je zde popsáno, na jakých principech kurzy stojí, co je jejich obsahem a jaká jsou specifika (velkých) heterogenních skupin. Druhá kapitola se zaměřuje na vzdělávání dospělých obecně. Jsou zde uvedeny zásady vzdělávání dospělých a představeny klíčové kompetence, jež jsou v NPK rozvíjeny. Třetí kapitola se věnuje učiteli dospělých, resp. lektorovi. Definuje, kdo je lektor, a jaké jsou jeho kompetence. Jsou zde také srovnávány požadavky na učitele ve školách a na lektora NPK. Kapitola se zabývá rolemi učitele/lektora, je zde posuzována vhodnost použití těchto modelů na prostředí NPK. Prostor je zde věnován také týmovému vyučování. Empirická část se zabývá popisem východisek a provedení kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak lektoři nahlížejí na svou roli v NPK, které se v mnoha aspektech zásadně liší od kurzů...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.