Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel, kolegialita a spolupráce
Španingerová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role, profesní kompetence, autorita a prestiž učitele. Teoretická část přináší také informace o spolupráci učitelů obecně, o typických formách spolupráce, zabývá se rolí vedení školy při spolupráci učitelů. Cíl empirické části práce je zmapovat problematiku spolupráce a kolegiality mezi učiteli na střední škole. Dalším cílem je zanalyzovat, zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem a popřípadě co jim ve vzájemné spolupráci brání. Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele
Vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníků ZŠ
Matějková, Karolína ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem práce je porovnat vnímání autority učitele žáky výše uvedených věkových skupin z různých hledisek. Mezi tato hlediska patří ontogenetické fáze vývoje, pohlaví žáků a prostředí, ve kterém žáci žijí. V rámci teoretické části práce jim bude věnována pozornost. Mezi další témata práce patří pojem autorita a autorita učitele. Výzkumná část vychází z kvantitativního šetření, realizovaného pomocí dotazníku vytvořeného k účelům výzkumu. Úkolem dotazníku je zjistit, zda se vnímání autority učitele mění v závislosti na věku žáků, tedy konkrétní fázi ontogenetického vývoje, a jaký vliv mají na vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníku výše uvedená hlediska. Za účelem potvrzení, doplnění či upřesnění získaných dotazníkových dat byl veden polostrukturovaný rozhovor s vybranými pedagogy. Rozhovoru se účastnilo pět učitelů, dva muži a tři ženy různého věku, s odlišnou délkou praxe a z různých škol. Cílem rozhovorů bylo zjistit, jaký je názor vybraných učitelů na percepci autority učitele žáky 6. a 9. ročníku z hlediska ontogenetických fází vývoje žáků, prostředí, ze kterého žáci pocházejí a pohlaví žáků. Data získaná formou rozhovorů byla porovnána s daty dotazníkového šetření. Bylo sledováno, zda výsledky dotazníkového...
Učitel, kolegialita a spolupráce
Španingerová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role, profesní kompetence, autorita a prestiž učitele. Teoretická část přináší také informace o spolupráci učitelů obecně, o typických formách spolupráce, zabývá se rolí vedení školy při spolupráci učitelů. Cíl empirické části práce je zmapovat problematiku spolupráce a kolegiality mezi učiteli na střední škole. Dalším cílem je zanalyzovat, zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem a popřípadě co jim ve vzájemné spolupráci brání. Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.