Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh optimálního tvaru trupu amfibie „Seagle“
Weis, Martin ; Dofek, Ivan (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem geometrických tvarů trupu amfibie Seagle a navržení optimálních tvarů pro zlepšení aerodynamických a hydrodynamických vlastností.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Lanový naviják
Kudláček, Miroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je konstrukční řešení lanového navijáku pro bezpečný vzlet modelů kluzáků do rozpětí křídel 5 m, hmotnosti 5 kg a maximální vzle-tové rychlosti 17 m.s-1. Práce obsahuje návrh navíjecího bubnu včetně kontrolní-ho výpočtu, alternativy a volba pohonné jednotky, volba tažného elementu a návrh rámu.
Vliv meteorologických podmínek na vzlet a přistání motorových letounů
Koupý, Zdeněk ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o vlivu různých meteorologických podmínek a jevů na výkony letounů během fáze vzletu a přistání, respektive výkony jejich leteckých pohonných jednotek. V práci jsem se zaměřil na vliv meteorologických prvků (nikoliv jevů) jakožto fyzikálních charakteristik atmosféry včetně větru. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přehledný souhrn meteorologických prvků ovlivňujících výkony letounů během těchto kritických fází letu, a to včetně jejich rozboru, vysvětlení a s tím souvisejících doporučení. Rozbor některých meteorologických prvků obsahuje i data z konkrétních světových letišť.
Low Visibility Procedures
Kürthy, Peter ; Imriš, Pavel (oponent) ; Vašíková, Kateřina (vedoucí práce)
This thesis deals with low visibility procedures and their direct application to airports, aircrafts, and aircraft operators. The main objective was to characterize the low visibility procedures as a file of conditions for airport equipment, aircraft equipment, skills and qualifications of the flight crew, and operating procedures. The work also raises the importance of analysis in terms of low visibility procedures in which the take-off, approach, and landing can be proceeded. A secondary objective was to cut the low visibility procedures requirements out of its basic form and convert it through practical application into a more comprehensible form. The result is an overview of the low visibility procedures for a point of view from both amateur and professional stand.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Myodynamika oporové fáze při odrazových pohybech člověka
Hojka, Vladimír ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Otáhal, Jakub (oponent) ; Kampmiller, Tomáš (oponent)
Název: Myodynamika oporové fáze při odrazových pohybech člověka Cíle práce: Cílem práce bylo identifikovat rozdíly v exekuci 6 druhů odrazových pohybů z pohledu kinematiky dolní končetiny, dynamických charakteristik odrazu a aktivity vybraných svalů na odrazové dolní končetině. Metodika: 14 sportujících atletů mužů (22,6 ± 4,4 roku; 182,4 ± 5,3 cm; 74,7 ± 6,2 kg) se účastnilo laboratorního šetření. Každý provedl 6 různých druhů odrazové lokomoce (běh, akcelerovaný běh - první a druhý krok, odraz do dálky odraz do výšky a odraz přes překážku). Kinematika jednotlivých pohybů byla analyzovány pomoci systému Qualisys (200Hz). Dynamika odrazu byla měřena pomocí desky Kistler 9281 EA (1000 Hz). Elektrická aktivita vybraných svalů byla měřena pomocí mobilního přístroje ME6000 (2000 Hz). Zpracování výsledků včetně statistických procedur bylo provedeno v programovacím prostředí Matlabu (MathWorks, Inc.). Párová ANOVA, Friedmannův test a T-test byly použity na zjištění diferencí mezi jednotlivými typy odrazu. Regresní analýza byla použita pro zjištění souvislostí mezi jednotlivými parametry. Výsledky Výrazné diference v dynamice odrazu jsou realizovány pomocí ne tolik významných diferencí v kinematických a elektromyografických parametrech. U většiny parametrů se vůči ostatním typům odrazů vymezují dálkařský...
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.