Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální kontext volnočasových aktivit rodin s malými dětmi
MACKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami rodin s malými dětmi. Teoretická část charakterizuje komunitu jako místo, které poskytuje prostor pro trávení volného času. Dále popisuje volný čas jako hodnotu z různých hledisek. Poslední kapitolou teoretické části je charakteristika mateřského centra a popis jeho činnosti. Praktická část je zaměřena na výzkum, zda rodiny tráví svůj volný čas v rámci mateřského centra nebo zda si jej vyplňují samy svými aktivitami. Výsledek výzkumu ukázal, že většina rodin (zkoumaných v rámci města Tábora a jeho okolí) má zkušenosti s mateřským centrem, a že vstupní branou pro návštěvu centra bývají předporodní kurzy Zatímco plavání rodin s dětmi neznamená vstup do centra. Plavání si rodiče většinou zajišťují sami.
Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku
Štemberová, Kristýna ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření vhodného kompenzačního programu pro plavce, který bude zaměřen na pletence ramenní a hluboký stabilizační systém. Metody: Výzkumnou formou je kvalitativní výzkum. Součástí byli 4 respondenti z plaveckého klubu Slávia VŠ Plzeň. Přesněji tedy 2 chlapci a 2 dívky ve věkovém rozpětí 16-19 let. Výzkum byl zahájen pozorováním obvyklého kondičního tréninku plavců. Na základě vypozorovaných pohybových stereotypů byl vytvořen kompenzační program zahrnující 3 cviky. Zaměřili jsme se zejména na hluboký stabilizační systém a ramenní pletence, které jsou u plavců nejvíce problematické. Před zahájením kompenzačního programu bylo provedeno orientační dotazníkové šetření a vstupní vyšetření s odběrem anamnézy. Vyšetření zahrnovalo aspekci, palpaci svalů a klinické testování zaměřené na ramenní pletenec, goniometrie a vyšetření hypermobility. Součástí vyšetření byli také klinické testy na hluboký stabilizační systém dle metodiky DNS. Následná intervence kompenzačního programu byla 2x týdně, jedenkrát pod vedením kondičního trenéra a jedenkrát pod mým vedením. Celkový rozsah kompenzačního programu byl v rozsahu 10 týdnů. Po uplynutí 10 týdnů následovalo výstupní vyšetření, které opět zahrnovalo...
Změny plavecké rychlosti u para plavců se spastickou diparetickou formou mozkové obrny při aplikaci nadlehčovacích pomůcek
Šašek, Vít ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Změny plavecké rychlosti u para plavců se spastickou diparetickou formou mozkové obrny při aplikaci nadlehčovacích pomůcek Cíle: Cílem práce je sestavit testovací baterii nadlehčovacích pomůcek a zjistit, zda a případně jak tyto nadlehčovací pomůcky ovlivňují plaveckou rychlost osob se spastickou diparetickou formou mozkové obrny (MO) v tréninku. Metody: Pro zjištění využití nadlehčovacích pomůcek v ČR za účelem sestavení testovací baterie bylo realizováno anketní šetření, kterého se účastnilo 6 para plaveckých klubů. Baterie nadlehčovacích pomůcek byla otestována v bazénu modifikovaným protokolem pro zjišťování Critical swimming speed (CSS). Testování se účastnili 4 para plavci se spastickou diparetickou formou MO ve věku 30 ± 3,08 let na výkonnostní úrovni minimálně mistrovství republiky se sportovními klasifikačními třídami S4 až S8. Výsledky: Sestavili jsme patnácti prvkovou baterii nadlehčovacích pomůcek a otestovali ji v bazénu. Probandi dosáhli nejlepších výsledků s pullboyem v pozici mezi stehny. Na kratším měřeném úseku pro zjišťování CSS dosáhli o 0,61 až 11,37 % lepšího času než bez nadlehčovací pomůcky, na delším úseku pak o 2,67 až 8,08 % lepšího času. CSS probandů se s pullboyem změnila o -1,02 až 14,85 %. Klíčová slova: critical swimming speed, plavání, hydrodynamický odpor,...
Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením
Hrubá, Karolína ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením Cíle: Cílem práce bude analyzovat komunikaci mezi instruktorem a žákem se zrakovým postižením v plavecké výuce. Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o činnosti instruktora a jeho komunikaci při vedení lekcí plavání osob se zrakovým postižením. Metody: V této práci jsme použili kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Bylo využito zúčastněné pozorování, kdy hlavní řešitelka práce byla přítomna na lekci plavání osob se zrakovým postižením. Sběr dat byl pořízen prostřednictvím video a audiozáznamu. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto záznamů. Následné kódování a vyhodnocení plavecké lekce proběhlo metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Dále byla využita metoda rozhovoru s osobou se zrakovým postižením. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že v plavecké lekci instruktorky plavání převládala forma instrukce. Druhou nejčastější subkategorií byla korekce a další pak zpětná informace. Předmětem didaktické interakce byla nejčastěji činnost učební. Z forem projevu byl nejčastější řečový projev a z hlediska druhu postojové aktivity převládala integrace. Klíčová slova: Zrakové postižení, plavání, plavecká výuka, komunikace, didaktická interakce.
Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let.
Jandáková, Simona ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Diagnostika a korekce svalových dysbalancí u plavců ve věku od 12 do 17 let. Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké dysbalance mají vybraní dospívající plavci. Dále ověřit účinnost navrženého kompenzačního programu u zmíněných plavců. Metody: Diagnostika pohybového aparátu byla provedena pomocí vybraných testů pro měření rovnovážných schopností (Rombergův test, Plameňák), vyšetření svalového zkrácení a oslabení (testování dle Jandy a Kopřivové a Čermáka), hodnocení posturálního a dechového stereotypu a dále hodnocení funkce hlubokého stabilizačního systému (vzpor ležmo). Tyto testy byly aplikovány na vybranou skupinu plavců. Naměřené hodnoty sloužily jako vstupní test (pretest), na jehož základě byl navrhnut kompenzační program. Po skončení tříměsíčního kompenzačního programu následovalo kontrolní měření (posttest), jehož výsledky byly porovnány s pretestem. Klíčová slova: Plavání, kompenzační cvičení, prevence zranění plavců, intervenční program, stabilizační a mobilizační systém
Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku
Štemberová, Kristýna ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název:Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření vhodného kompenzačního programu pro plavce, který bude zaměřený zejména na pletence ramenní a hluboký stabilizační systém. Tento program by měl následně reedukovat pohyb předem vybraných cviků z obvyklého kondičního tréninku a zlepšit pohybový stereotyp. Metody: V naší práci jsme použili zejména metodu pozorování. Nejprve jsme pozorovali obvyklý kondiční trénink plavců. Následně proběhlo orientační dotazníkové šetření a vstupní vyšetření s odběrem základních anamnestických dat. Poté jsme v průběhu 10 týdnů pozorovali průběh samotného kompenzačního programu, který jsme pak v samotném závěru zhodnotili. V konečné fázi proběhlo také vyšetření výstupní a testování provedení kondičních cviků. Výsledky: V naší práci se potvrdilo 5 ze 6 stanovených hypotéz. U dvou ze tří cviků došlo vlivem kompenzačního programu ke zlepšení. Třetí cvik zůstal bez výraznější progrese, i přesto byla však viditelná drobná zlepšení, a to zejména v opoře o horní končetiny. Teoretická i praktická část výzkumné práce byla pro mě obohacujícím přínosem do budoucna. Klíčová slova: Svalové dysbalance, plavání, pletenec ramenní, hluboký stabilizační systém
Využití mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice
Jiroušek, Jakub ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Využití mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice Cíle: Cílem práce je zjistit využívání mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice, a to jak v oblasti tréninkové přípravy, tak v oblasti soutěžení. Dále práce zjišťuje, které metody trenéři nejvíce aplikují v obou oblastech. Metody: V naší práci jsme použili metodu dotazníkového šetření. Pro dotazování bylo využito modifikovaného dotazníku Test of Performance Strategies*2 (TOPS*2), který zjišťuje, zda trenéři metody mentálního tréninku znají a jak je zařazují do psychologické přípravy plavce. Výsledky: Zjistili jsme, že většina trenérů je vzdělána v oblasti mentálního tréninku. Mentální trénink bývá využíván v oblasti tréninku i soutěžení pouze někdy. V soutěžní oblasti se mentální trénink používá častěji než v oblasti tréninku. V každé části mentálního tréninku trenéři uvedli, alespoň jednu metodu či dovednost, kterou u svých svěřenců či sami aplikují. Klíčová slova: sportovní plavání, mentální trénink, TOPS*2
Analýza plavání pomocí měřícího zařízení SwIMU
Láznička, Jakub ; Šťastný, Jan (oponent) ; Bátorová, Michaela (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem inerciálního senzoru pro měření plavců. Práce obsahuje popis možnosti provedení analýz plaveckého výkonu. V rámci praktické části bylo provedeno pilotní měření a také vznikl detailní návod obsahující popis příslušenství, proces měření a metodiky následného vyhodnocování. Pro porovnání vyhodnocených měření vznikla externí databáze v MS Excelu, sloužící k řazení dat s možností statistického zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.