Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy
Fojtová, Lucie ; Hajný, Jan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Některé z dneších moderních šifrovacích systémů obsahují ve svých základech myšlenky klasických symetrických šifer, jako je např. transpoziční princip v šifře DES. Pro úspěšnou kryptoanalýzu těchto druhů šifer je třeba znát základní krypoanalytické metody. Z toho plyne důležitost výuky klasické kryptoanalýzy - aby studenti co nejlépe pochopili danou problematiku, je třeba použít názorné pomůcky. Tato práce shrnuje poznatky teorie klasické kryptografie a krypotanalýzy vybraných druhů šifer - monoalfabetické a polyalfabetické substituce a dále jednoduché transpozice. Na základě této teorie je vytvořena softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy - konkrétně formou webových stránek a aplikace umožňující šifrování a luštění klasických druhů šifer.
Demonstrace indexačního algoritmu kD strom a jeho derivátů
Foukal, Tomáš ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem, návrhem a implementací aplikace pro výuku indexačního algoritmu k-D Strom a jeho derivátů. Dále se zabývá testováním aplikace, popisem jejího použití a příklady nad konkrétními daty. Aplikace také umožňuje krokování algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl kladen důraz na spustitelnost aplikace ve všech majoritních internetových prohlížečích.
E-learning a jeho používání z pohledu výuky společenských věd.
Růžanská, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Pančocha, Karel (oponent)
Disertační práce přináší komplexní pojednání o současných moderních metodách výuky včetně e-learningu. V úvodu práce, který přibližuje její obsah, smysl, východiska a cíle, je za hlavní cíl práce stanoven záměr analyzovat a zhodnotit nejnovější vývojové trendy e-learningu, moderních forem vzdělávání a využívání informačních technologií v organizaci studia. Dílčí cíle práce souvisejí se strukturou hlavního cíle a korespondují se členěním práce na jednotlivé kapitoly, ve kterých text zasazuje historii e-learningu do kontextu historie věd a institucionálního vzdělávání, zhodnocuje postavení e-learningu a dalších moderních forem vzdělávání v rámci politických a legislativních priorit Evropské unie a České republiky, prezentuje několik klíčových strategických a právních dokumentů upravujících tuto oblast mimo jiné v souvislosti s konceptem celoživotního učení. Ve stěžejní teoretické části práce je podán podrobný pohled na hlavní teoretické otázky související s e-learningem a s dalšími moderními formami vzdělávání v současné domácí i zahraniční odborné literatuře. Tato část popisuje e-learning v souvislosti s konceptem celoživotního učení, podává základní definice e-learningu a rozbor dalších souvisejících pojmů, stručnou historii e-learningu, e-learningových nástrojů a forem, porovnává výhody a nevýhody...
E-learning a jeho používání z pohledu výuky společenských věd.
Růžanská, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Pančocha, Karel (oponent)
Disertační práce přináší komplexní pojednání o současných moderních metodách výuky včetně e-learningu. V úvodu práce, který přibližuje její obsah, smysl, východiska a cíle, je za hlavní cíl práce stanoven záměr analyzovat a zhodnotit nejnovější vývojové trendy e-learningu, moderních forem vzdělávání a využívání informačních technologií v organizaci studia. Dílčí cíle práce souvisejí se strukturou hlavního cíle a korespondují se členěním práce na jednotlivé kapitoly, ve kterých text zasazuje historii e-learningu do kontextu historie věd a institucionálního vzdělávání, zhodnocuje postavení e-learningu a dalších moderních forem vzdělávání v rámci politických a legislativních priorit Evropské unie a České republiky, prezentuje několik klíčových strategických a právních dokumentů upravujících tuto oblast mimo jiné v souvislosti s konceptem celoživotního učení. Ve stěžejní teoretické části práce je podán podrobný pohled na hlavní teoretické otázky související s e-learningem a s dalšími moderními formami vzdělávání v současné domácí i zahraniční odborné literatuře. Tato část popisuje e-learning v souvislosti s konceptem celoživotního učení, podává základní definice e-learningu a rozbor dalších souvisejících pojmů, stručnou historii e-learningu, e-learningových nástrojů a forem, porovnává výhody a nevýhody...
Demonstrace indexačního algoritmu kD strom a jeho derivátů
Foukal, Tomáš ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem, návrhem a implementací aplikace pro výuku indexačního algoritmu k-D Strom a jeho derivátů. Dále se zabývá testováním aplikace, popisem jejího použití a příklady nad konkrétními daty. Aplikace také umožňuje krokování algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl kladen důraz na spustitelnost aplikace ve všech majoritních internetových prohlížečích.
Softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy
Fojtová, Lucie ; Hajný, Jan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Některé z dneších moderních šifrovacích systémů obsahují ve svých základech myšlenky klasických symetrických šifer, jako je např. transpoziční princip v šifře DES. Pro úspěšnou kryptoanalýzu těchto druhů šifer je třeba znát základní krypoanalytické metody. Z toho plyne důležitost výuky klasické kryptoanalýzy - aby studenti co nejlépe pochopili danou problematiku, je třeba použít názorné pomůcky. Tato práce shrnuje poznatky teorie klasické kryptografie a krypotanalýzy vybraných druhů šifer - monoalfabetické a polyalfabetické substituce a dále jednoduché transpozice. Na základě této teorie je vytvořena softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy - konkrétně formou webových stránek a aplikace umožňující šifrování a luštění klasických druhů šifer.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.