Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nastavení komunikace v organizaci z pohledu vedení organizace a jednotlivých pracovníků
BICEROVÁ, Markéta
Diplomová práce se věnuje tématice nastavení komunikace v organizacích a shrnuje její nastavení ve třech libovolně vybraných organizacích. Diplomová práce má stanovené dva cíle, zjistit, jakým způsobem je nastavena komunikace mezi vedením a jednotlivými pracovníky v organizacích a zmapovat, zda a jakým způsobem probíhají supervize, a jak napomáhají v nastavení komunikace mezi pracovníky. Výzkum je realizován kvalitativní výzkumnou strategií pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Pro výběr výzkumného souboru je zvolena metoda záměrného výběru. Výzkumný soubor je tvořen 11 pracovníky, z čehož jsou dva pracovníci na pozici ředitele organizace a jeden na pozici vedoucího služby. Analýza výsledků je provedena otevřeným kódováním a axiálním kódováním a je vytvořen paradigmatický model. Analýza dat ukazuje, jak zaměstnanci vnímají nastavení komunikace v organizaci, ve které pracují, jaký přínos mají pro pracovníky organizací supervize a zda napomáhají ve zlepšení komunikace mezi nimi. Pracovníci organizací vnímají komunikaci jako velmi důležitou, nepřetržitě na kvalitě komunikace pracují a snaží se ji vylepšovat. Supervize vnímají jako nedílnou součást kvalitního chodu organizace a zároveň vnímají, že supervize pomáhají jak ve zlepšování interní a externí komunikace, tak ale i předcházejí syndromu vyhoření a napomáhají k psychické pohodě všech pracovníků. Diplomová práce obsahuje subjektivní hodnocení kvality komunikace mezi pracovníky, hodnocení a přínosy supervize, které mohou sloužit jako zpětná vazba pro organizace, ve kterých se řeší problematika interní komunikace či problematika supervizí.
Dilemata sociálních pracovníků na oddělení pomoci v hmotné nouzi
VÍTOVEC, Renata
Diplomová práce se zabývá dilematy na oddělení pomoci v hmotné nouzi. Cílem bylo zjistit, s jakými dilematy se sociální pracovníci z oddělní hmotné nouze setkávají, a to ve vztahu ke své profesi a instituci, ve vztahu ke klientovi, ve vztahu ke společnosti a ve vztahu k vlastní rodině. Nejprve je věnována pozornost hmotné nouzi, konkrétně oddělení pomoci v hmotné nouzi a dávkám, které toto oddělení vyplácí. Nastíněn je i budoucí možný scénář toho, jak se bude situace na tomto oddělení vyvíjet. Dále se práce věnuje sociálnímu pracovníkovi a klientovi hmotné nouze. Druhá kapitola práce se zabývá dilematy sociálních pracovníků, poukazuje na rozdíl mezi etickým dilematem a etickým problémem, zaobírá se vznikem dilemat, jejich rozlišením a přístupy k dilematům. Pozornost je zaměřena na postup při řešení etických dilemat. Třetí kapitola je věnována sebereflexi a supervizi, neboť mohou být obrovskými pomocníky při prevenci výskytu etických dilemat. Ve čtvrté kapitole je možné zjistit, s jakými dilematy se setkávají sociální pracovníci z oddělení pomoci v hmotné nouzi, s nimiž byl veden polostrukturovaný rozhovor. Pátá kapitola tato dilemata rozebírá z pohledu etických teorií - deontologie a utilitarismu. Snaží se nalézt různé pohledy, jak je možné dilemata řešit.
Nastavení hranic sociálních pracovníků vůči klientům v azylových domech pro muže
KUCHÁROVÁ, Barbora
Práce se zabývá nastavováním, dodržováním a porušováním profesních hranic mezi sociálním pracovníkem a klientem v azylovém domě pro muže. Identifikuje sociální služby v kontextu azylových domů. Dále popisuje roli sociálního pracovníka v azylovém domě a specifikuje, jak by měl vypadat profesní vztah. Zahrnuje téma syndromu vyhoření a psychohygieny. Druhá část práce je postavena na polostrukturovaných rozhovorech, kterých se zúčastnily tři sociální pracovnice působící v azylových domech pro muže. Všechny respondentky vnímají nastavování a dodržování hranic jako velmi důležité, ačkoliv si všechny tři nevedou v této oblasti stejně. Důvodem je fakt, že každý člověk je individuální bytost a v oblasti hranic neexistuje univerzální pravidlo, které by se dalo aplikovat na všechny pracovníky stejně.
Informační systém liniových staveb
Němeček, Petr ; Lukáš, Roman (oponent) ; Techet, Jiří (vedoucí práce)
Informační systém pro supervizi liniových staveb se zabývá dílčí částí obecné problematiky projektového řízení. Tuto práci je možné chápat i jako vstřícný krok k lepšímu využití informačních technologií personálem projektového managementu při řízení rozsáhlých liniových staveb. Programové řešení, které je výstupem této práce, si klade za cíl vytvořit softwarovou podporu pro projektový management, speciálně pro tým supervizora, ve fázích přípravy, realizace i vyhodnocení liniových staveb.
Metafora v supervizi
Vávrová, Lenka ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Valenta, Milan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Metafora v supervizi je členěna na dvě části. První část teoretická, uchopuje metaforu v jazykové rovině, její sémantickou rovinu a dále poté užití metafory v supervizi. Jak se ukazuje, tak metafora je často pojímána jako fenomén, jako obraz, či jako uchopení intrapsychických pochodů člověka. Sama metafora je často popisována metaforou a můžeme se tak lehce dostat do začarované spirály. Z této spirály nás právě vyvádí teoretická část práce, která zachycuje a kotví abstrakci metafory v reálném světě. Zkoumání metafory proběhlo formou kvalitativní výzkumné metodologie, a to konkrétně za použití metody IPA. Do výzkumného šetření bylo zařazeno 11 účastníků výzkumu, kteří byli záměrně vybráni na základě kriteriárního výběru. Součástí výzkumné strategie byla i nezbytná sebereflexe výzkumnice v prvotní fázi práce s daty pomocí dekonstrukce textu. V analýze dat můžeme najít nejprve předvýzkum a poté samotné kodifikování spojené s přímými citacemi. Toto je nejprve utříděno do přehledné tabulky pro lepší orientaci. V diskusi se poté zaměřujeme na odpovědi na hlavní výzkumný cíl, který se podařilo naplnit a na výzkumné otázky. Na ty je odpovídáno formou jakýchsi podkapitol, kde se zabýváme tím, kdy je a není vhodné metaforu použít, kdy je supervizor tvůrcem metafory, či...
Významné faktory podporující videosupervizi z pohledu supervizantů
Žaludek, Adam ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pernička, Michal (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na faktory, které umožňují zdárný průběh supervize pomocí videokonference čili videosupervize. Cílem práce je poskytnout praktický nástroj supervizorům, který jim tyto podpůrné elementy může pomoci identifikovat, rozvíjet je a pracovat s nimi. V teoretické části práce je kybersupervize a její varianta videosupervize představena, je vyložena jejich historie, formy, modely a zejména podpůrné a limitující faktory, které ovlivňují jejich průběh. Na základě studia literatury byl formulován prototyp dotazníku mapující vnímání podpůrných faktorů videosupervize z pohledu supervidovaných. Epistemologicko-metodologickým východiskem je výzkum pro praxi (practice research), konkrétním design je smíšená studie s kvalitativní a následující kvantitativní částí. Kvalitativní část využila obsahové analýzy dat získaných z dvou ohniskových skupin, a tyto výsledky byly následně využity pro precizaci původní verze dotazníku, který byl elektronicky distribuován. Data z obou částí výzkumu byla použita pro formulaci praktického doporučení pro supervizory, jak mohou přispět k zdárnému průběhu videosupervize pomocí podpůrných faktorů, které vnímali supervidovaní jako nezbytné. Výsledky jsou diskutovány, včetně návrhů dalších cest výzkumu. Klíčová slova: Kybersupervize, Videosupervize,...
Supervize jako nástroj profesní podpory pracovníků rané péče
OHRÁDKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá možnostmi profesní podpory, podrobněji se zaměřuje na supervizi. Práce charakterizuje ranou péči, sociálního pracovníka a jeho činnost, ukazuje problémy, s kterými se může sociální pracovník při poskytování rané péče setkat. Dále práce představuje možnosti profesní podpory - odborné vzdělávání, mentoring, supervizi a teambuilding. Podrobněji se zaměřuje na supervizi a supervizora, popisuje cíle, funkce a druhy supervize, také se zabývá předpoklady pro úspěšné zavedení supervize do organizace. V závěru práce je popisována profesní podpora a supervize na příkladu z praxe, jsou zde uvedeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťuje přínos supervize pro sociální pracovníky konkrétní organizace.
Potřeby oboru sociální práce z pohledu sociálních pracovníků
GERBRICHOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá potřebami oboru sociální práce, jak je vnímají sociální pracovníci zvolení na základě různorodých pojetí sociální práce. Teoretická část vymezuje pojetí sociální práce, problémy postmoderní sociální práce, požadavky na kvalifikaci sociálního pracovníka, vzdělávání v sociální práci, vysvětluje pojmy profese, profesionalizace, profesiografie. Popisuje osobnost sociálního pracovníka, jeho kompetence; popsána je supervize a reflexivita v sociální práci. Uvedeny jsou charakteristiky vývojových potřeb a jejich rozdělení, různorodá pojetí sociální práce a Etický kodex v kontextu těchto pojetí. Výzkumná část je zaměřena na interpretaci získaných dat podle konceptu Pesso Boyden vývojových potřeb. Podstatou diplomové práce jsou tedy potřeby oboru sociální práce formulované sociálními pracovníky.
Nastavení podmínek pro fungující týmovou supervizi
ŤÁPALOVÁ, Lenka
Práce se věnuje problematice týmové supervize v sociálních sužbách, a to zejména z pohledu supervidovaných. Zaměřuje se na vnitřní i vnější faktory, které týmovou supervizi ovlivňují. V úvodu práce je popsán význam sociálních služeb, týmové supervize a jejich vhodných podmínek pro realizaci. O tuto část práce se opírá krátký kvalitativní výzkum, jehož součástí je kvalitativní sonda poukazující na stav týmové supervize v neziskové organizaci poskytující sociální služby. Výsledkem této výzkumné sondy je vyhodnocení získaných odpovědí na stanovené otázky, jejich porovnání, a dále výčet vhodných podmínek týmové supervize, který má sonda vyhodnotila za relevantní pro tuto práci. Hlavním cílem této práce bylo najít ideální předpoklady týmové supervize, porovnat je s problematickou praxí, a stanovit, jak tyto problémy eliminovat, a vytvořit tak funkční týmovou supervizi.
Etická dilemata pracovníků v sociálních službách při práci se seniory
PEKÁRKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se v úvodní části zabývá popisem pojmu stáří a základními fyzickými a psychickými změnami, které provázejí toto období. V další části práce je charakterizován pojem sociální pracovník a legislativní ukotvení sociální práce v České republice. V třetí části diplomová práce podrobně popisuje pojmy jako etika, etické jednání, profesní etika, etický kodex, etická dilemata a supervize. Další kapitola na základě provedeného písemného dotazníku a následného rozhovoru popisuje pohled na etická dilemata šesti pracovnic v sociálních službách. Dále tato kapitola z etického hlediska popisuje a rozebírá problematické situace při práci se seniory, které pracovnice v sociálních službách formulovaly jako etická dilemata. Na tuto část diplomové práce navazuje další kapitola, ve které je proveden rozbor vybrané dilematické situace a poskytnut náhled na řešení konkrétní dilematické situace za využití tří etických teorií (deontologie, utilitarismu a etiky péče).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.