Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv makroekonomických faktorů na výkonnost hráčů esportu
Hlinka, Vladimír ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Vliv makroekonomických faktorů na úspěšnost hráčů esportu Cíle: Cílem této práce je nalézt statisticky významné faktory úspěchu v prostředí profesionálního hraní her. Na základě regresních koeficientů lze dále předpovědět, jakou měrou každý zjištěný faktor přispívá do výsledného regresního modelu. Výsledky výzkumu by na závěr měly být srovnány s výsledky obdobných prací z prostředí tradičních sportů. Metody: K analýze sekundárních dat bylo užito mnohonásobné lineární regrese. K testování předpokladů regresní analýzy bylo užito Pearsonova korelačního koeficientu. Statistická významnost dat byla testována na hladině významnosti α = 0,05. Regresní model byl sestaven po předchozím testování předpokladů mnohonásobné lineární regrese s využitím programu IBM SPSS Statistics 27. Výsledky: Po vyhodnocení předpokladů regresní analýzy zůstalo celkem 5 proměnných, které byly užity v regresním modelu. Program SPSS odhalil statistickou významnost pouze u 4 ukazatelů: Počet obyvatel, Zápis na vysoké školy, Uživatelé internetu a Export moderních technologií. Největší relativní sílu v modelu mají Počet obyvatel a Zápis na vysoké školy. Většina výzkumů z oblasti tradičních sportů identifikuje ukazatel HDP na obyvatele jako významný faktor úspěchu, tento předpoklad se ale v prostředí esportu nepotvrdil....
Does Language Drive the Crowd? Case of Czech Reward-Based Crowdfunding
Hudcová, Tereza ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje unikátní mikrodata největší reward-based crowdfundin- gové platformy v České republice s využitím nástrojů textové analýzy. Práce zkoumá, jaké atributy crowdfundingových kampaní (spolu se stylem jazyka v popiscích projektů) výrazně ovlivňují jejich úspěšné zafinancování. Empirická analýza kombinuje výsledky Bayesovského průměrování modelů a logistické regrese. Výsledky odhalují, že styl jazyka v popiscích projektů nemá významnou výpovědní hodnotu. Dále výsledky analýzy in- dikují, že krátké video, velikost požadované částky nebo počet přispěvatelů u každé z kam- paní signifikantně ovlivňují zafinancování projektu, což je v souladu s existující literat- urou. Co se dále prokázalo jako pravdivé, je fakt, že kategorie, do které je projekt zařazen, hraje významnou roli. Je však nutné zdůraznit skutečnost, že výsledky neimp- likují kauzalitu, tzn. že výše identifikované faktory nestojí za rozhodnutím přispěvatelů danou kampaň financovat. Klasifikace JEL G23 Klíčová slova crowdfunding, odměny, determinanty úspěchu, natural language processing E-mail autora t.hudcova@gmail.com E-mail vedoucího práce polakpet@gmail.com
Non-equity Crowdfunding: Funding Success and Dynamics on Hithit
Machová, Veronika ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Švarcová, Natálie (oponent)
Non-equity Crowdfunding: Funding Success and Dynamics on Hithit Veronika Machová Abstrakt Non-equity crowdfunding, inovativní způsob financování nových nápadů, v posledních letech enormně roste. Crowdfundingové projekty jsou většinou charakterizovány předem stanoveným peněžním cílem a délkou kampaně. Potenciální přispěvatelé mohou navíc pozorovat úroveň financování, kterou poskytují jiní, což naznačuje, že informace o předchozích příspěvcích hrají zásadní roli v chování přispěvatelů. Získali jsme data z české crowdfundingové platformy Hithit, což nám umožnilo empiricky analyzovat determinanty úspěchu a dynamiku financování crowdfundingových projektů. Výsledky z několika probit regresí ukazují, že kratší kampaně a kampaně, které nabízejí soukromé odměny nižší hodnoty, mají větší pravděpodobnost úspěchu-ale tyto výsledky neprokazují kauzalitu. Krátká kampaň signalizuje sebevědomí; tento pozitivní signalizační efekt převažuje nad efektem marketingových příležitostí u dlouhé kampaně. Uplatněním modelu fixních efektů na panelová data jsme zjistili, že výše příspěvků je negativně spojena s již dosaženou úrovní financování, což dokládá existenci free-riding efektu. Dopad minulých příspěvků se však v závěrečné fázi kampaně obrátí, protože se zvyšuje riziko selhání. Navíc jsme prokázali významný pozitivní efekt...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.