Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender ve škole se zaměřením na občanské vzdělávání
Volejníková, Lucie ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Ondráček, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce "Gender ve škole se zaměřením na občanské vzdělávání" se zabývá problematikou genderu ve školním prostředí. Teoretická část práce se zaměřuje na genderovou identitu, genderové stereotypy, genderovou rovnost a reprodukci genderových rolí ve školách. Zvláštní pozornost je také věnována osobnosti učitelů a učitelek a jejich roli v reprodukci genderu. Význam jejich postojů je analyzován v kapitole subjektivní teorie. Hlavní výzkumné otázky, které jsem si při psaní kladla byly: Jaký je postoj konkrétního učitele občanské výchovy k tématu genderu? Jak se postoj učitele občanské výchovy k genderovým tématům projevuje ve výuce občanské výchovy a jaký to má vliv na žáky a žákyně? Empirická část diplomové práce byla proto zaměřená na případovou studii začínajícího učitele občanské výchovy, kterou jsem zjišťovala prostřednictvím výzkumné sondy. Pro hlubší porozumění výzkumného problému jsem využila kombinaci tří metod, a to konkrétně polostrukturovaný rozhovor, zúčastněné pozorování a focus group. Klíčová slova: gender, genderový stereotyp, škola, subjektivní teorie, výchova k občanství
Subjektivní teorie mluvnice u učitelů českého jazyka
Hurytová, Ivana ; Štěpáník, Stanislav (vedoucí práce) ; Grecmanová, Helena (oponent) ; Liptáková, L'udmila (oponent)
The dissertation is devoted to the so-called subjective theories of teachers of the lower- secondary level of elementary schools. Its aim is to examine the subjective theories of grammar among teachers of the Czech language at the secondary level of elementary school and to analyze the influence these theories have on shaping the teaching and learning environment of the Czech language at the secondary level of elementary school. The theoretical part is devoted to two basic topics: the first chapter presents the concept of subjective theories in foreign and domestic research, including the implications of the given phenomenon in the teaching of the mother tongue. The second chapter presents the current state of grammar teaching as one of the critical areas of Czech language teaching and the starting point of current mother tongue didactics. The empirical part was processed using qualitative research methods. Preliminary research, carried out on a sample of 20 teachers, provides the first data and tests one of the research tools, a questionnaire with unfinished statements. The main research consists of two phases. The pilot phase represents a deeper probe into the subjective theories of one female teacher using two research tools, a questionnaire and a semi-structured interview. In the second phase...
Nezpůsobilá příprava a nezpůsobilý pokus trestného činu
Smutná, Nikola ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Diplomová práce pojednává o nezpůsobilé přípravě a nezpůsobilém pokusu trestného činu. Problematika trestnosti nezpůsobilých jednání není v právní vědě nic nového, přesto se jedná o téma stále aktuální. Kvůli nedostatečné právní úpravě, nízkému počtu konkrétních případů řešených před soudy a malému zájmu ze strany odborné veřejnosti zůstává i v současné době mnoho otázek nezodpovězeno. Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, řešení nenabízí. Trestnost nezpůsobilých jednání výslovně neupravuje, institut je zmíněn pouze v jediném ustanovení, a to v § 46 odst. 3 o upuštění od potrestání. Zákonodárce tedy z většiny ponechal vymezení trestnosti a postupu při ukládání trestů za nezpůsobilá jednání na nauce a praxi. Cílem práce je podat komplexní výklad o nezpůsobilé přípravě a nezpůsobilém pokusu trestného činu, rozebrat jednotlivé problémy s tímto institutem spojené a navrhnout jejich řešení. Text práce je rozdělen celkem do devíti kapitol. První stručně pojednává o vývojových stádiích trestného činu, ostatní jsou zaměřeny čistě na nezpůsobilou přípravu a pokus. Ve druhé kapitole je tento institut nejprve definován, následuje pojednání o trestnosti dle současné právní úpravy. Třetí kapitola je zaměřena na teorie spojené s naukou o přípravě a pokusu, konkrétně na teorie objektivní, subjektivní a smíšené....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.