Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace studenta s těžkým tělesným postižením se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy
Zerzán, Petr ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Integrace studenta s těžkým tělesným postižením se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je prostřednictvím kasuistiky poukázat na možnosti integrace žáka s těžkým tělesným postižením, konkrétně fokomélií horních i dolních končetin, do výuky tělesné výchovy. Metody: Vzhledem k jedinečnosti tématu byla zvolena metoda kazuistiky, neboli případová studie žáka s tělesným postižením fokomélie. Jako metody sběru dat byly využity rozhovory, analýza dokumentace, dotazníky a pozorování. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že integrovat žáka s fokomélií lze částečně. Vždy je nutná komplexní znalost specifik konkrétního postižení. Výstupem našeho zkoumání jsou uskutečněné vyučovací jednotky v souladu s ŠVP (korespondující s RVP) s integrací žáka s fokomélií. Z následného hodnocení můžeme konstatovat, že vhodnými postupy se jeví peer-tutoring, modifikované obsahy výuky a paralelní individuální výuka. Tyto principy adaptované tělesné výchovy zajistily kooperaci žáka s kolektivem třídy, podpořily jeho empowerment a podařilo se nám rozšířit jeho zkušenost s různými pohybovými aktivitami, i s přesahem do volného času. Klíčová slova: fokomélie, integrace, tělesná výchova, střední škola, student se zdravotním postižením
Úloha speciálního pedagoga ve školách při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením
ROMOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá úlohou speciálního pedagoga ve školách při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Cílem bakalářské práce je zmapovat a specifikovat úlohu speciálního pedagoga při inkluzivním vzdělávání a tím zdůraznit význam profese speciálního pedagoga. V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmy integrace a inkluze. Je zde popsána historie integrace a její podoba v dokumentech. Dále je v práci charakterizován proces inkluzivního vzdělávání a různá zdravotní postižení a jejich specifika. Také poradenská zařízení a služby pro jedince se zdravotním postižením. V praktické části jsem k výzkumu použila metodu zúčastněného pozorování. Pomocí této metody jsem sledovala činnosti speciálního pedagoga ve škole při inkluzivním vzdělávání. Dále jsem použila metodu strukturovaných rozhovorů s pedagogy a rodiči integrovaných dětí/žáků. Kontaktovala jsem Speciálně pedagogická centra a Pedagogicko-psychologickou poradnu. Se speciálními pedagogy jsem navštívila dvě mateřské a jednu základní školu. Pokaždé se jednalo o dítě/žáka s různým typem zdravotního postižení. Z výsledků je patrné, že speciální pedagog má při inkluzivním vzdělávání dětí/žáků významnou úlohu. Důležité jsou kladné vztahy speciálního pedagoga a dítěte/žáka se zdravotním postižením, pedagoga a rodiče integrovaných dětí/žáků. Z přístupu speciálního pedagoga je zřejmý komplexní přístup k integrovanému dítěti/žáku. Speciální pedagog má úlohu i jakéhosi prostředníka při integraci dítěte. Informuje a názorně pedagogům i asistentům pedagoga pracujícím s integrovanými dětmi/žáky prezentuje, jak postupovat. Profese speciálního pedagoga je proto důležitá a obtížně zastupitelná. Práce může být přínosem pro studenty, kteří se zajímají o tuto problematiku. Dále pro školy, kde je anebo bude inkluzivní vzdělávání realizováno. Může být přínosná i pro rodiče dětí/žáků se zdravotním postižením.
Podmínky a možnosti studia pro studenty se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá podmínkami a možnostmi terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V teoretické části práce vymezuji základní pojmy týkající se zdravotního postižení, druhů zdravotního postižení a klasifikaci a etiologii zdravotního postižení. Dále se věnuji terciárnímu vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a poté konkrétně Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V praktické části jsem stanovila cíl specifikovat podmínky a možnosti studia, které Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích poskytuje studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Zvolila jsem kvalitativní typ výzkumu a to techniku polostrukturovaných rozhovorů. Oslovila jsem pět studentů se zdravotním postižením studujících na různých fakultách Jihočeské univerzity a provedla jsem s nimi rozhovory se stejnými otázkami. Vyhodnocení plynoucí z výsledků výzkumu může být doporučením pro praxi. Získané poznatky o specificích terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením mohou posloužit k případnému zlepšení podmínek, které univerzita poskytuje a také k rozšíření všeobecného mínění a důležitých informací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.