| |
| |
| |
|
Návrh personální strategie pro studentskou organizaci
Němcová, Martina
Bakalářská práce si klade za cíl navrhnutí personální strategie pro vybranou studentskou organizaci. Literární rešerše je věnována tématu neziskových organizací, dobrovolnictví a řízení lidských zdrojů. Následující empirická část je již zaměřena na konkrétní studentský spolek, jeho popis, analýzu současné situace v rámci personální oblasti a její zhodnocení včetně výsledků dotazníkového šetření určeného pro členy organizace. Cílem práce je navržení souhrnu doporučení pro zefektivnění náboru, zlepšení informovanosti uvnitř organizace, motivaci a odměňování členů.
|
|
Marketingová strategie studentské organizace AEGEE-Praha
Kaslová, Aneta ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Špičáková, Markéta (oponent)
Cílem bakalářské práce je přestavit marketingové aktivity studentské organizace AEGEE-Praha, definovat a analyzovat její konkurenční prostředí a na základě analýzy a dotazníkového šetření navrhnout marketingovou strategii. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako marketingová strategie, marketingová komunikace nebo studentská organizace, dále je pak představení organizace a její lokální aktivity. V praktické části práce popisuji marketingové nástroje, kterých využívá AEGEE-Praha, a hodnotím konkurenci. Součástí práce je i dotazníkové šetření, které mi pomohlo zjistit, jak se obecně staví mladí lidé ke studentským spolkům, a jaké je jejich povědomí o aktivitách AEGEE-Praha. V práci jsou využity informace z odborné literatury, analýza dotazníkového šetření a vlastní zkušenosti.
|
|
Motivace k zapojení ve studentských organizací na VŠE
Česáková, Lenka ; Honsová, Pavlína (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
V současné době se stává čím dál větším trendem zapojit se do některé z dobrovolnických aktivit. Pro tuto skupinu nemůže být hlavní motivací mzda, jak by tomu mohlo být při výběru jiné aktivity. Tato práce analyzuje a následně vyhodnocuje nejpodstatnější důvody k zapojení se do studentských organizací na VŠE, které fungují většinou na dobrovolnické bázi. Dále se také zaobírá tím, jak studenty stimulovat, aby ve své činnosti pokračovali a také tím, jaké byly původní motivy stát se členem. Potřebné informace byly zjištěny formou dotazníků. V závěru práce jsou shrnuta výsledná zjištění, která mimo jiné ukazují, že mezi nejčastější motivy patří: vykonávání smysluplné činnosti, přístup ke kontaktům a potřeba být v kolektivu.
|
| |
|
Unie studentů VŠE ze systémového pohledu
Kočí, Jakub ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Benda, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje přípravu a vznik Unie studentů VŠE pomocí Metodologie měkkých systémů. Pro tento cíl práce zpracovává teorii studentských organizací a studentských unií v České republice včetně srovnávací analýzy pravidel pro studentské spolky na vybraných vysokých školách v Česku a v zahraničí. Výsledkem analýzy je poznání, že vybrané zahraniční univerzity pracují se svými spolky systematičtěji než vybrané české univerzity. Výzkumná část práce realizuje dvě části Metodologie měkkých systémů: Analýzu dvě (společenskou) a Analýzu tři (politickou). Výsledkem výzkumu jsou definované role, hodnoty, normy a rozložení moci v prostředí studentských spolků na VŠE. Praktická část obsahuje dva kompletní učící se cykly Metodologie měkkých systémů včetně kořenových definic, CATWOE a modelů smysluplných aktivit. Na základě průběhu těchto učících se cyklů jsou pak zhodnoceny limity, které má užití Metodologie měkkých systémů pro založení studentské unie na vysoké škole v České republice.
|
|
Analýza motivace studentů pro výjezdy na stáže AIESEC
Hladíková, Veronika ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Bakalářská práce pojednává o motivaci studentů, kteří se rozhodli vyjet na stáž s organizací AIESEC. V teoretické části je představena organizace AIESEC, seskupeny poznatky z oblasti motivace a také popsán procesu vyjetí na stáž a vysvětlení role koordinátora pro stážisty. Praktická část uvádí výsledky výzkumu, který byl proveden za účelem zjistit, jaká byla motivace stážistů k výjezdu a také motivace koordinátorů, kteří pracují se stážisty. Pro tato zjištění byl v obou případech použit písemný dotazník. Na závěr byla na základě vyhodnocení obou dotazníků udělena doporučení a návrhy na zlepšení práce se stážisty i koordinátory.
|
|
Analýza internetové marketingové strategie AIESEC
Lačevová, Aneta ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití internetu v marketingu v konkrétní neziskové organizaci, AIESEC. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku organizace AIESEC, jako neziskové organizace, a shrnutí specifik marketingu v neziskovém sektoru. Zároveň představuje roli a význam internetu v marketingu. V praktické části je věnována pozornost konkrétní pobočce studentské organizace, AIESEC Praha, a analýze využití internetových marketingových nástrojů. Na základě porovnání s konkurenčními organizacemi a jejich působení na internetu, jsou formulovány návrhy na změny u využívaných nástrojů.
|