Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace a očekávání studentů a studentek z České republiky k vysokoškolskému studiu ve Velké Británii
Jeřábková, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Tato studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu motivací a očekávání studentů, kteří se rozhodli pro absolvování celého vysokoškolského studia ve Velké Británii. Práce dále zkoumá retrospektivní pohled těchto studentů na své studium v zahraničí a jejich subjektivní vnímání této zkušenosti. V rámci výzkumu jsou zkoumány konkrétní zážitky, které studenti zažili během studia v zahraničí a jaké měly vliv na jejich osobní rozvoj a životní cesty. Součástí studie je také identifikace potenciálních výzev a obtíží s nimiž se studenti v cizí zemi setkávali, a jakým způsobem tyto vlivy ovlivnily jejich motivaci a odhodlání k dosažení studijních cílů. V neposlední řadě se práce zaměřuje na hodnocení rozvoje studentů na úrovni osobnostní i kariérní, čímž přináší poznatky o přínosech tohoto studijního formátu pro individuální růst a profesní perspektivy studentů.
Migrační strategie mezinárodních Ph.D. studentů z rozvojových zemí - longitudinální studie
Rakovcová, Dana ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Horáková, Hana (oponent)
Dana Rakovcová 2022 Název disertační práce: Migrační strategie mezinárodních Ph.D. studentů z rozvojových zemí - longitudinální studie ABSTRAKT V rámci konceptů transnacionalismu a globálního rozvoje hrají migrační rozhodnutí mezinárodních studentů zásadní roli. Tento výzkum zkoumá různorodé faktory ovlivňující migrační rozhodování a strategie Ph.D. studentů, vývoj takových plánů v čase a souvislosti potenciální či reálné návratové migrace v kontextu životního cyklu vysoce vzdělaných migrantů. Výzkum vychází z longitudinální kvalitativní studie provedené v průběhu pěti let (2012-2017) mezi 21 mezinárodními Ph.D. studenty pocházejícími z 16 různých rozvojových zemí a studujícími v Nizozemsku (na univerzitě ve Wageningenu) a čerpá především z hloubkových rozhovorů a následné korespondence mezi výzkumníkem a danými studenty. Výsledky jsou diskutovány v kontextu fází životního cyklu, kulturní změny a ve vztahu k rozvojové problematice a migraci. Závěry výzkumu naznačují, že: 1) Hlavními faktory utvářejícími migrační strategie zkoumaných Ph.D. studentů jsou silné pocity odpovědnosti vůči rodině a odpovědnosti za rozvoj jejich země původu. 2) Migrační rozhodnutí zkoumaných Ph.D. studentů s vlastními dětmi bývají vedena odpovědností vůči institucím a rodině, s poměrně pravděpodobnou trvalejší návratovou migrací; u...
MOBILITA VYSOKOŠKOLÁKŮ PŘES VÝMĚNNÝ PROGRAM ERASMUS+
Plešivčák, Peter ; Čermák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením studentské mobility přes ERASMUS+ na Univerzitě Karlově. V úvodu si pokládám výzkumné otázky spojené s tímto fenoménem a vyčleňuji konkrétní oblasti, které mě na studentské mobilitě budou zajímat. V první výzkumné části práce analyzuji přihlašovací formuláře studentů, kteří se zúčastnili výměnného pobytu na Univerzitě Karlově a hodnotím motivace, které je v jejich rozhodování ovlivňovaly. Dále tyto motivace hodnotím pomocí statistické analýzy. Ve druhé výzkumné části, bylo prováděno dotazníkové šetření mezi studenty jak přijíždějícími, tak vyjíždějícími z Univerzity Karlovy na zahraniční pobyt a zaměřuji se zde především na tři oblasti. Tou první je motivace a reálné přínosy mobility pro studenty, kteří se jí rozhodli zúčastnit. Ve druhé části se zabývám tím, zda mají výměnné pobyty nějaký reálný přínos pro studenty v oblasti navazování nových kontaktů a v jejich postoji k evropské integraci. Poslední část zase analyzuje možný hlavní problém projektu, a to jeho finanční náročnost, která ovlivňuje strategii studentské mobility v celé Evropě. Klíčová slova: mobilita, studentská mobilita, ERASMUS+
Vzdělávací programy Evropské unie uplatněné středními školami v Plzeňském kraji
Hraničková, Lucie ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...
Management vzdělávacích exkurzí pro studenty a žáky.
TOMASHEVSKA, Viktoriya
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení současného stavu podmínek a realizace vzdělávacích exkurzí v České republice a ekonomických dopadů existujících variant. Teoretická část diplomové práce definuje trh vzdělávacího cestovního ruchu a vymezuje zvláštnosti vzdělávací exkurze. Součástí práce jsou rozhovory s představiteli vysoké školy organizující vzdělávací exkurze ve své praxe a výsledky dotazování na středních školách. Komparace získaných informací odráží aktuální stav realizace vzdělávacích exkurzí v České republice. Výstupem práce je vyhodnocení přímých ekonomických dopadů vzdělávacích exkurze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.