Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interiér pro speciální vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Vaněčková, Terezie
Diplomová práce se zabývá interiérem pro speciální vzdělávání dětí s PAS a jejich nároky na interiér vyplývající z diagnózy poruch autistického spektra a jejích projevů. V práci jsou popsána všechna významná kritéria a požadavky na tvorbu interiéru pro děti s PAS a výběru či tvorbu nábytku do tohoto interiéru. Vstupními údaji jsou poznatky z oblasti interiéru a jeho tvorby, nábytku a potřeb dětí s PAS, které byly zjišťovány i dotazníkovým šetřením. Práce se také opírá o zákony, vyhlášky a ČSN platné v té době.
Dítě s poruchou autistického spektra a jeho integrace do společnosti
Svobodová, Zuzana ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruchy autistického spektra. Cílem je zjistit, zda je možné integrovat takto postižené děti do společnosti a jaké výchovně- vzdělávací metody je nutné volit, aby začlenění bylo úspěšné. Práce se rovněž věnuje diagnostice PAS. Jsou zde zmíněny i možnosti osobního a pracovního uplatnění těchto postižených lidí v dospělosti.
Matematika pro žáky se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni ZŠ
SKRBEK, Vojtěch
Práce s názvem Matematika pro děti se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni zaměřená na Aspergerův syndrom seznamuje čtenáře s danou problematikou a doporučuje speciální postupy pro praxi. Práce je rozčleněna do 4 tematických celků. První celek představuje čtenáři problematiku Aspergerova syndromu (dále jen AS). V práci jsou popsány všechny charakteristiky, které jsou pro AS typické, zejména jsou to tedy problémy v oblasti komunikace a navazování sociálních vztahů, které jsou podstatou AS. Nejsou to ovšem problémy, které by neměly řešení. V příslušném celku je také uveden přehled metod a postupů, kterými lze jedincům s AS pomáhat. Z této části pozvolna přecházíme k vzdělávání dětí s AS na základních školách. Existují různé možnosti, jak vzdělávat jedince s AS, jedince se speciálními výukovými potřebami. Mezi ty základní patří: integrace na ZŠ či speciální vzdělávání ve speciálních prostorách. V práci se zabýváme také problematikou šikany těchto dětí. Zde nesmíme rezignovat, neboť jisté návody, jak šikaně předcházet, existují. Tematický celek zabývající se vzděláváním dětí s AS na ZŠ zakončujeme kapitolou o metodách výuky těchto jedinců. V následující sekci se dostáváme k nejpodstatnější části této práce, a to je matematika. Podrobně je v práci poreferováno o učivu matematiky na 1. stupni ZŠ. V práci charakterizujeme oblasti, kterými jsme se zabývali ve vlastním výzkumu. Z nabízených metod a forem výuky se snažíme vyzdvihnout ty, které by byly přínosné a vyhovující pro jedince s AS. Ve výzkumné části je popisována práce se dvěma žáky s diagnózou AS. Výzkum se odehrával ve dvou hlavních částech. Nejprve byli žáci pozorováni v hodinách matematiky, ve druhé části potom vyplňovali připravené pracovní listy, jejichž hlavním cílem bylo pomoci žákům v oblastech, v nichž jsou slabší nebo ne tak dobří jako v ostatních oblastech matematiky. Do práce jsme vybrali několik pracovních listů, kterými dokládáme výsledky naší práce. V závěrečné diskusi jsou shrnuty získané poznatky a uvedeny některé praktické ověřené návody pro práci s žáky s AS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.