Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace projektu sociálního bydlení v rámci organizace
Gregorová, Jana ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Diplomová práce se věnuje inovativnímu projektu, Realitní kanceláři pro sociální bydlení, a jeho implementaci v konkrétní organizaci. Daný projekt řadíme k možnostem řešení bezdomovectví, proto se v první části zabývám touto problematikou, a to nejdříve z perspektivy sociální a bytové oblasti, která s projektem nejvíce souvisí, a poté z historického a legislativního hlediska. Dále se zaměřuji na konkrétní typ podpory lidí v bytové nouzi, pod který spadá i uvedený projekt. Cílem práce je popsat proces implementace projektu Realitní kancelář pro sociální bydlení, respektive jeho dílčí části, a vysvětlit jeho rizika za pomoci teorie organizace a teorie liniových pracovníků. Ve výzkumu jsem využila kvalitativní metodologii, konkrétně výzkumný design případové studie. Výzkum byl realizován pomocí čtyř polostrukturovaných rozhovorů s typickými představiteli liniových pracovníků. Představuji hlavní jevy, které implementaci ovlivňují - komunikace a spolupráce, především napříč odbory; PR organizace; faktor lidských zdrojů; procesní řízení a zkušenosti liniových pracovníků a jejich autonomie v rozhodování. Zkušenosti liniových pracovníků s projektem a jejich role v organizaci ukázaly, že již počáteční fáze realizace projektu jsou problematické. Výsledky výzkumu byly zasazeny do časové osy jednotlivých...
Role street-level byrokracie v procesu implementace inkluzivního vzdělávání se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení
Hraničková, Lucie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání v České republice se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení jako hlavní představitele street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je vyzkoumat situaci po implementaci novely zákona z pohledu pracovníků pedagogicko-psychologických poraden a speciálněpedagogických center a popsat jejich vztah k dalším aktérům. Text se také zabývá tím, zda je současná pozice street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání vhodně legislativně podložena a zda současné nastavení systému odpovídá potřebám příjemců služby. K naplnění cílů práce je využito veřejněpolitických dokumentů a kvalitativního výzkumného šetření, které je založeno na osmi polostrukturovaných rozhovorech s pracovníky školských poradenských zařízení a dvou polostrukturovaných rozhovorech se zástupci neziskových organizací. Na základě kvalitativního výzkumu dospěla práce k závěru, že v současné podobě inkluzivního vzdělávání v České republice je prostor pro zlepšení v mnoha ohledech, především v personálním zajištění, finanční podpoře a vzájemné komunikaci a kooperaci mezi zúčastněnými aktéry.
Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Bc. Matěj Zahradník 2016 Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky Diplomová práce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na školní psychologii jako součást vzdělávacího systému v České republice, specificky součást základních škol. V začátku práce je představen přehled relevantních veřejněpolitických dokumentů, které se školní psychologií zabývají, stejně tak i přehled rozvojových programů na její podporu. Tyto přehledy dávají čtenáři objektivní informace o současném stavu školní psychologie v ČR. S využitím výše zmíněných dokumentů, online dotazníku a zejména pak dvanácti rozhovorů s experty (školními psychology, odborníky z Ministerstva školství, Národního ústavu pro vzdělávání, Univerzity Karlovy) tato práce analyzuje přínosy školní psychologie, jako jsou osobní přítomnost psychologa a znalost školy, preventivní charakter služeb, mediační role a další, její možné problémy a nedostatky, jako problémy s ukotvením této profese, jejím financováním, či chybějící supervize a intervize, dále tato práce představuje cíle školní psychologie, ať už se jedná o podporu pozitivního klimatu škol i tříd, včasné zachycení problémů či podporu učitelů, včetně možných indikátorů naplnění těchto cílů. Stěžejní část práce se zaměřuje na akontabilitu školních psychologů, tedy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.