Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA Cíle: Cílem práce je vyhledat a popsat možnosti studia na amerických univerzitách a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA. Metody: Diplomová práce je rešeršního charakteru a analyzuje dostupné tištěné zdroje vztahující se ke zkoumané problematice a internetové stránky uvádějící aktuální informace k předmětu zkoumání. Byly využity i vlastní zkušenosti autorky. Primárním zdrojem informací byly publikace z knihovny UK FTVS, závěrečné práce psané pod vedením odborníků na katedře sportů v přírodě UK FTVS a závěrečné práce z dalších českých univerzit vyučujících aktivity v přírodě. Dalším důležitým zdrojem byly odborné publikace, především články z časopisu Gymnasion, dále články z databáze EBSCO. Při zkoumání vysokých škol v USA nabízejících vzdělání v oblasti aktivit v přírodě, školského systému, stipendií, pracovních možností, přepravy a podmínek získání víz, byly využívány i informace z internetových zdrojů z důvodu aktuálnosti a vlastní zkušenosti. Výsledky: Oblast výchovy a aktivit v přírodě se stále dynamicky rozvíjí a vytváří tak mnoho dalších pracovních pozic pro kvalifikované pracovníky v ziskové i neziskové oblasti. Vysoké školy v USA nabízejí stále více možností studia aktivit v přírodě v rámci...
Taiwanské stipendijní programy jako zdroj soft power
Šilhánová, Barbora ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Taiwanská stipendia jako zdroj soft power" pojednává taiwanském pojetí teoretického konceptu soft power, dále o stipendiích, která jsou nabízená zahraničním studentům v rámci snahy získat soft power a především o vlivu, který mají stipendia na jejich recipienty. Jádrem práce je výzkum provedený formou polootevřeného dotazníku, kterému autorka podrobila české recipienty taiwanských stipendií. Práce čtenáři v první kapitole představuje historický kontext pro lepší porozumění současné situaci Taiwanu a také taiwanské pochopení teorie soft power a její aplikaci v praxi. Druhá kapitola se zaměřuje na stipendia pro zahraniční studenty, financovaná z vládních prostředků Taiwanu. Samotným jádrem práce je třetí kapitola, která prezentuje výsledky provedeného výzkumu.
Možnosti podpory odborného školství
PODHRÁZSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá možnostmi podpory odborného školství, zejména technických oborů. Cílem je zjistit jaké druhy podpory se dostávají žákům na středních odborných školách a středních odborných učilištích, ze strany podniků, organizací a jiných různých podpůrných programů, aby následně našli uplatnění po ukončení studia ve svém oboru. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou čili výzkumnou. V teoretické části jsou popsané jednotlivé strategické dokumenty, jež se zabývají podporou odborného vzdělávání, které se potýká v dnešní době s nedostatkem žáků. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky, je proveden výzkum formou dotazníkového šetření mezi učiteli odborných škol a rozhovory s žáky odborné školy a následně jsou vyhodnoceny výsledky a vyvozeny závěry, jaké možnosti podpory jsou využívané a jak jsou přijímané samotnými žáky.
Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA Cíle: Cílem práce je vyhledat a popsat možnosti studia na amerických univerzitách a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA. Metody: Diplomová práce je rešeršního charakteru a analyzuje dostupné tištěné zdroje vztahující se ke zkoumané problematice a internetové stránky uvádějící aktuální informace k předmětu zkoumání. Byly využity i vlastní zkušenosti autorky. Primárním zdrojem informací byly publikace z knihovny UK FTVS, závěrečné práce psané pod vedením odborníků na katedře sportů v přírodě UK FTVS a závěrečné práce z dalších českých univerzit vyučujících aktivity v přírodě. Dalším důležitým zdrojem byly odborné publikace, především články z časopisu Gymnasion, dále články z databáze EBSCO. Při zkoumání vysokých škol v USA nabízejících vzdělání v oblasti aktivit v přírodě, školského systému, stipendií, pracovních možností, přepravy a podmínek získání víz, byly využívány i informace z internetových zdrojů z důvodu aktuálnosti a vlastní zkušenosti. Výsledky: Oblast výchovy a aktivit v přírodě se stále dynamicky rozvíjí a vytváří tak mnoho dalších pracovních pozic pro kvalifikované pracovníky v ziskové i neziskové oblasti. Vysoké školy v USA nabízejí stále více možností studia aktivit v přírodě v rámci...
Taiwanské stipendijní programy jako zdroj soft power
Šilhánová, Barbora ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Taiwanská stipendia jako zdroj soft power" pojednává taiwanském pojetí teoretického konceptu soft power, dále o stipendiích, která jsou nabízená zahraničním studentům v rámci snahy získat soft power a především o vlivu, který mají stipendia na jejich recipienty. Jádrem práce je výzkum provedený formou polootevřeného dotazníku, kterému autorka podrobila české recipienty taiwanských stipendií. Práce čtenáři v první kapitole představuje historický kontext pro lepší porozumění současné situaci Taiwanu a také taiwanské pochopení teorie soft power a její aplikaci v praxi. Druhá kapitola se zaměřuje na stipendia pro zahraniční studenty, financovaná z vládních prostředků Taiwanu. Samotným jádrem práce je třetí kapitola, která prezentuje výsledky provedeného výzkumu.
University study exchange stays as an aspect of international relations between Slovak republic and USA
Bugisová, Zuzana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Poráziková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o studijních vysokoškolských výměnných pobytech jako aspektu mezinárodních vztahů USA a Slovenské republiky. Cílem práce je zjistit, co Slovenská republika dělá a mohla by dělat pro to, aby přilákala více studentů ze Spojených států ke studiu na slovenské vysoké školy. Práce začíná objasněním pojmů veřejná a kulturní diplomacie a pokračuje charakteristikou některých jejich nástrojů. Jedním z nástrojů kulturní diplomacie jsou i studijní výměnné pobyty, na kterých je bakalářská práce postavena. Druhá kapitola se věnuje slovenské politice ve vztahu k zahraničním studentům, podmínkám jejich přijetí a dopadem migrace těchto zahraničních studentů na Slovensko. Na konci druhé kapitoly je proveden rozhovor se dvěma americkými studenty studujícími na Slovensku. Třetí kapitola je zaměřena především na opatření, díky kterým by se zájem amerických studentů studovat na Slovensku mohl zvýšit. V závěru práce jsou zmíněny metody propagace slovenských vysokých škol v zahraničí a jmenované možnosti získání finančního stipendia.
Finanční pomoc studentům ve vybraných zemích
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka
Školné a formy finanční podpory studentů ve vybraných zemích (Finsko, Francie, Německo, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.